A Hyundai Motor elsöprő győzelmet aratott az idei iF Design díjátadón
A Hyundai Motor idén a világhírű Nemzetközi Fórum (iF) 2021-es Design Award díjak közül 14-et kaparintott meg, köztük az iF legrangosabb Arany-díját a villanyautók E-pit ultragyors töltőjéért érdemelte ki.
A Hyundai Motort immár hét egymást követő iF Design rendezvényen tüntették ki, köztük bezsebelt három Arany-díjat, amelyek az évente benyújtott 10 ezer legjobb formaterv közül csupán 75-nek járnak. A Hyundai számos olyan tudományterületen diadalmaskodik, mint például a termék, a kommunikáció, a felhasználói felület, az architektúra és a szakmai koncepció. A vállalatot különösen a márkakommunikációs tevékenységéért idén először hat díjjal is jutalmazták a kommunikációs kategóriában.
„Ezt a díjat annak része, amelyben a globális szakértők a terméktervezésen túl a márkakommunikáció területén is teljes mértékben elismerik a Hyundait” – mondta Thomas Schemera ügyvezető alelnök és a Hyundai Motor globális marketing igazgatója. „A jövőben az innovatív márkaimázs kialakítása érdekében kreatív és fenntartható vásárlói élmények révén erősítjük tevékenységünket."
Egy ritka Arany-díjjal kitüntetve az E-pit ultragyors töltő jelentősen javítja a felhasználói élményt azáltal, hogy számos olyan problémát megold, amelyek jellemzően a villanyautó-töltőknél megtalálhatók, mint például a terjedelmes kábelek, a bonyolult üzemeltetési és szervizhasználat, tisztázatlan töltési állapot, higiénia (ami különösen fontos járvány idején), valamint a gyártás és a karbantartás.
A Forma-1-es versenyek bokszai ihlette E-pitet a Hyundai Design Centere úgy tervezte meg, hogy gyors, egyszerű, kényelmes és prémium szolgáltatásokat kínáljon a villanyautós ügyfeleknek. Könnyen használható, és egyszerű, mégis hatékony formai megoldást kínál, amely a higiéniától a karbantartásig sokféle szempontot figyelembe vesz.
„Az innovatív formatervezés ott jelenik meg, amikor a tervező a felhasználói élményre összpontosít, mint elsődleges prioritás. Az E-pit kialakítása annak az erőfeszítésnek az abszolút eredménye, hogy új töltési élményt kínáljunk az ügyfelek számára" – mondta SangYup Lee, a Hyundai Global Design Center vezető alelnöke és vezetője.
Az E-pit kialakítása a Hyundai Motor emberközpontú filozófiája alapján különféle töltési forgatókönyveket vesz figyelembe. Nagy teteje például az időjárási viszonyoktól függetlenül kényelmes töltési élményt nyújt. Ezenkívül a töltőkábel automatikus pozicionálási funkciója különböző töltési pozíciókat tesz lehetővé a különböző járművek számára.
A Kommunikáció kategóriájában díjazták a „Hyundai x BTS Áruk” egy globális hidrogén-kampányát, amely különböző termékekkel azt a célt tűzte ki, hogy az MZ generációk fenntarthatósági tudatosságát növelje. A termékek nagy része újrafeldolgozott járműipari anyagokat és felújított rugalmas szöveteket használ. Az ökotáskák olyan újszerű anyagokból készülnek, mint a Tyvek, amely nem hagy káros környezeti hatást maga után.
A „Hyundai Covid-19 kampány: A biztonság az első” egy interaktív Hyundai logót használ az egyértelmű járvánnyal kapcsolatos üzenetek eljuttatásához. Ezzel a kampánnyal a Hyundai fokozta érzelmi kapcsolatát az ügyfelekkel azáltal, hogy megmutatta a jobb emberiség fenntartásáról alkotott gondolatait.
A „Hyundai csatorna” egy TV-alapú intelligens platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy márkájukat és termékeiket „érintésmentesen” megtapasztalják. Ezen keresztül az érdeklődők valós idejű eseményeket, például új autók bemutatását, kulturális, művészeti programokat, vagysportközvetítéseket nézhetnek meg a tévében vagy különféle eszközökön valamint a 3D konfigurátor funkció segítségével gyakorlatilag a legújabb járműveket is megtapasztalhatják. A Hyundai Csatorna TV alkalmazását és média kereskedelmi platformját szintén elismerték.
A Hyundai csatlakoztatott autóalkalmazása, a Bluelink zökkenőmentes kapcsolatot biztosít az autó és a felhasználó között, összekapcsolva az infotainmentet és az olyan csatlakoztatott autószolgáltatásokat, mint például a távoli indítást a jobb használhatósággal és esztétikával. A Hyundai Aqua Design Infotainment System széles vízszintes kijelzőre optimalizált egyedi látványstílust hoz létre, amely a különféle információforrásokat még kényelmesebben láthatóvá teszi.
Tanulmányautó kategóriában a Hyundai Prophecy koncepció erős érzelmi kapcsolatot alakít ki az emberek és az autók között, nagyobb értéket adva az ügyfél számára. Időtlen külső kialakítása tiszta és egyszerű egyíves áramvonalával a viharok által tökéletesre formázott kőre emlékeztet, amely az elejétől a hátuljáig nyúlik végig. Belső tere egy életstílus, amely a formatervezés „lágyabb elemeit” használja. A villamosítás és az önvezető technológia teljesen újradefiniálja a belső térkihasználást, a Joystickokkal teljesen új, szórakoztató vezetési élményt nyújtva.
Az iF Design Award a világ legnagyobb és legfontosabb formatervezési díjai közé tartozik, amelyet 1954-ben az iF International Forum Design GmbH, a világ egyik vezető független formatervező intézménye alapított Hannoverben. Idén több mint 9 500 nevezést nyújtottak be 52 ország résztvevői a versenyre, amelyben számos újítást is bevezettek. Ezek közé tartozik az előzetes digitális forduló („Online előválasztás”), amely során az utolsó fordulóra a pályaművek felét kiválasztják („Végső zsűri”), az összes kategória átlátható értékelése, beleértve az új szakterületek felhasználói élményét (UX) és felhasználói felületet (UI). A további kategóriák: termék, kommunikáció, csomagolás és szolgáltatás tervezés, építészet, belsőépítészet és szakmai koncepciók. Ebben az évben az iF zsűrije 98 független nemzetközi formatervezési szakértőből állt. Az összes díjnyertes terméket az „iF World Design Guide” (ifworlddesignguide.com) és az iF Design App teszi közzé.
Forrás: hyundai.news
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!