Ismét dobogón végzett a Hyundai a Portugál-ralin
Az idei Rali-Világbajnokság negyedik futamán a Hyundai Motorsport Dani Sordo kiváló teljesítményének köszönhetően immár negyedszer végzett dobogós helyen.
A Portugál-ralin Dani Sordo és új navigátora, Borja Rozada a Hyundai i20 Coupe WRC-t a második helyre hozta be. A mostani szezon első murvás versenyén Dani Sordo kiváló teljesítményt hozott, összesen négy szakaszgyőzelmet ért el és az első etap utolsó előtti szakaszáig vezette a versenyt. Sordo, aki második helyezettként kezdte meg az utolsó napot, nem tudta csökkenteni a győztes Elfyn Evans-szel szembeni hátrányát. A Portugáliában elért második helyezés Dani Sordo a Hyundainál megszerzett 13. dobogós sikere.
„Nagyon örülök ennek a dobogónak” – mondta Dani Sordo. „Ugyanakkor kissé csalódott is vagyok, hiszen nem tudtam utolérni Elfyn Evanst. A gyorsabb nyer ... De fontos volt számomra a célba érés és az, hogy pontokat szerezzek a konstruktőri bajnokságban. Örülök, hogy új navigátorommal rögtön a dobogóra tudtunk felállni."
A 20-ból megszerzett 13 szakaszgyőzelemmel a Hyundai volt a küzdelmes murvás rali leggyorsabb csapata Portugáliában. Thierry Neuville-nek és Ott Tänaknak azonban nem volt szerencséje: Neuville az első szakaszon az összesítésben a második helyen álló Dani Sordo mögött volt, amikor túl optimistán mért fel egy átjárót, oldalra borult és megrongálta Hyundai i20 Coupe WRC futóművét. „Nagyon csalódott vagyok, hogy a nem teljesítettem jól ezen a versenyen" – mondta Neuville. „Megvolt a tempónk és az autónk a győzelemhez, de sajnos a hibával mindenkit cserbenhagytam. Túl optimisták voltunk. Tévesen ítéltem meg a kanyart, ami korán véget vetett a versenyünknek.”
Csapattársa, Ott Tänak összesen nyolc szakaszgyőzelemmel a leggyorsabb pilóta volt Portugáliában. Nyolc szakaszon keresztül Martin Järveoja navigátorával az észt pilóta vezette a mezőnyt, majd a 14. gyorsasági szakaszon ki kellett állnia a felfüggesztés sérülésével járó vezetői hiba után. Ott Tänak és Thierry Neuville az utolsó szakaszokon is erősen támadt, így végül a két leggyorsabb idővel öt és négy pontot szereztek a világbajnokságban. „Jó érzés volt, hogy a Power Stage-ben visszatértünk a tempónkhoz" - mondta Tänak. „A pozitívumokat tekintve a tempó mindenképpen javult. Ez sok ember nagy erőfeszítést igénylő hosszú és nehéz munkája volt és várakozással tölt el a szezon hátralévő részére. Keményen dolgoztunk, ezért eredményekre számítunk."
„Daninak és Borjának köszönhetően egy második helyet hoztunk haza, de az verseny eleje sokkal többet ígért” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „Megvolt az esély a csapat erős végeredményére, de különböző okok miatt nem tudtuk elérni azt, amit szerettünk volna elérni. Most motiváltaknak kell maradnunk és meg kell próbálnunk felállni innen a következő rali előtt. Az összes emberem nagyon keményen dolgozott az elmúlt hónapokban, szigorú korlátozásokkal kellett megküzdenünk, többet érdemeltek volna ezen a versenyen. Megmutattuk, mit tud az autónk, most eredményt kell hoznunk."
Eközben a Hyundai meghatározta a jövő irányát: Thierry Neuville-lel és Ott Tänakkal meghosszabbították a szerződéseket. A kétszeres konstruktőri világbajnok csapat tehát a jövőben a már bevált pilótafelállásra támaszkodik. Mindkét versenyző fontos szerepet játszik az új Rally1 modell kifejlesztésében, amely az új hibridkorszakot nyitja meg a 2022-es rali világbajnokságban. A Hyundai i20 N alapjaira épített új prototípus első tesztelése nemrég kezdődött meg.
Forrás: hyundai.news