Most akár 3,5 millióval olcsóbban lehet Hyundai villanyautót választani
A Hyundai magyarországi forgalmazója nyilvánosságra hozta az idei villanyautós támogatási rendszerhez igazított árlistáját, amelyet a Kona Electric 7,5 milliós vételárával indít.
Megjelent végre az elektromos autóvásárlást támogató, lakossági vásárlóknak szóló állami pályázati felhívás, amely szerint a 12 millió forint vételár alatti tisztán elektromos autók vásárlása esetén az állam 2,5, míg 12 és 15 millió forint vételár között 1,5 millió forint támogatást ad az autók vásárlásához. Ennek megfelelően a Hyundai Hungary is frissítette eddigi Kona és Ioniq villanyautó-modelljeinek árait.
Aki a legolcsóbb Hyundai villanyautót keresi, annak a készleten lévő 39 kWh-s, még frissítés előtti Kona Electric Comfort lehet a legjobb vétel, amelyet a 10,95 milliós listaára helyett most a 2,5 milliós állami mellett 950 ezer forintos Hyundai támogatással, vagyis összesen 3,45 millióval olcsóbban, ezer forint híján 7,5 millió forintért vihet haza. Ez ugyan a Kona Electric alapváltozata, de mégsem nélkülözi pl. a sávtartót, az automata fényszórót, a kulcsnélküli rendszert, a tempomatot és a készleten lévő autókban a digitális rádióvétel mellett az ülésfűtés is elérhető.
Akinek ennél nagyobbak az igényei, azok a kifutó Kona Electric 64 kWh-s változatát Premium és Style kivitelben is megvásárolhatják. Ezek a modellek ugyan 12 millió forint feletti árfekvésükkel már csak 1,5 millió forintos támogatásra jogosultak, a Hyundai hazai importőre viszont támogatásként még ugyanennyit hozzátesz, így az eredetileg 13,65 és 15,65 millió forint közötti árfekvésű autók most 10,65 és 12,65 millió forint között elvihetőek! Ráadásul nem is rossz felszereltséggel, a készletes Konák akár navigációs csomaggal, színes tetővel és háromfázisú töltővel, hőszivattyúval is elérhetőek.
A Hyundainál a Kona Electric mellett az Ioniq modellből is vannak még szabad készletes autók. Ezek közül szintén a Comfort szintű példányok a legolcsóbbak, amelyek a korábbiakkal megegyező 10,99 millió forintos listaáruk helyett most újra 8,5 millió forintért kaphatóak. Újdonság viszont, hogy immár a listaáron 11,6 milliós árcédulával rendelkező Premium kivitel (a korábbi 500 ezer helyett) immár úgyszintén 2,5 milliós támogatást élvez, így az 9,1 millió forintért elvihető. Utóbbi már LED fényszóróival, elektromosan behajló külső tükreivel, belső hangulatfényével, krómbetétjeivel, vezetékmentes mobiltöltőjével, hátsó légbeömlőivel, adaptív tempomatjával és 10,25 colos érintőképernyővel szerelt navigációs csomagjával egyértelműen jobb vétel. A fullextrás Executive a 1,5 milliós támogatásával most 11,4 millió forintért vihető haza.
Aki pedig gyártásból rendelne Ioniq Electricet, annak mindössze a két jobban felszerelt Premium és Executive változatnál kell számítania 400, illetve 500 ezer forintos áremelkedésre, amit a Bluelink-képes navigációs csomag magyaráz. Aki viszont már a faceliftes Kona Electricet rendelné meg, az egyelőre gyártásból csak a nagyobb akkuval szerelt modellt tudja választani, amely Comfort változatának 13,3 millió forintos listaára a támogatás után 11,8 millió forintra csökkenthető. A Premium és a Style kivitelek támogatással csökkentett ára 12,45, illetve 13,5 millió forint.
Ahogy a fentiekben látható, az elektromos modelleket továbbra sem lehet aprópénzért megvásárolni, azonban a 7,5 – 8,5 milliós ársáv már az a szint, ahová a Hyundai a Kona és az Ioniq is a hibrid modelleket pozícionálta, ami viszont már egy szinttel közelebb hozhatja a villanyautókat a szélesebb vásárlóközönséghez.
Az állami támogatásból a Hyundai legújabb elektromos modellje, az IONIQ 5 sem maradt ki, hiszen a forgalmazó már eleve úgy lőtte be az autó indulóárát, amivel eseélyes lehet az újrainduló pályázati rendszerben. Ennek alapján az IONIQ 5 kisebbik, 58 kWh-s akkuval szerelt hátsókerék-meghajtásos verziója az eredeti 14,999 millió forintos listaár helyett sikeres páylázat esetén már 13,5 millió forinttól hazavihető.