Távolsági rekordot döntött a Hyundai Nexo

A Hyundai ausztrál ralipilótája, Brendan Reeves egy üzemanyagcellás Nexo volánja mögött Melbourne-ből Broken Hillig autózott, amivel több mint 110 kilométerrel tovább jutott, mint Bertrand Piccard 2019-ben.

A Hyundai üzemanyagcellás Nexo modelljének egy példánya Melbourne-ből egészen Broken Hillig autózott – miközben kipufogójából csak vízgőzt bocsátott ki – és ezzel egy nem hivatalos távolsági rekordot állított fel. A teljes megtett távolság az autó kilométerórája szerint 887,5 km volt, amivel megdöntötte a Bertrand Piccard francia aszkéta által szintén a Hyundai Nexo volánjánál elért 778 kilométeres korábbi üzemanyagcellás távolsági rekordot. A járművek mindkét esetben lényegesen túlteljesítették a Hyundai Nexo 666 kilométeres hivatalos hatótávját.

Bár ezen az úton nem voltak hidrogén-töltőállomások, a Hyundai Nexo üzemanyagbetöltő nyílását Melbourne-ben az RACV képviselője egy matricával lezárta, majd annak sértetlenségét érkezéskor az NRMA képviselője Broken Hillben ellenőrizte. Az autót egy tréleren szállították vissza Sydney-be, mert a Toyotával ellentétben a Hyundai nem rendelkezik teherautóra épített mobil hidrogén-utántöltővel.

A rekordkísérlet során a Nexo-t egy profi ralipilóta, Brendan Reeves vezette, aki Melbourne külvárosából, az Essendon Fields-ből indult el. Összesen 807 km „hatékonyságra összpontosító vezetés” után a Nexo még jelentős megtehető hatótávolsággal érkezett Broken Hillbe, amely a jármű fedélzeti számítógépén kijelzett. A szervezők ezt követően úgy döntöttek, hogy folytatják az utat Silvertonba – amely leginkább az 1980-as években forgatott Mad Max 2 akciófilm helyszíneként ismert.

A Hyundai Nexo Silvertont elhagyva további 60 km-t haladt tovább, míg hidrogéntartálya végleg kimerült. A Hyundai szerint a Nexo fedélzeti számítógépe szerint a teljes megtett távolság 887,5 km volt, ez pedig jócskán meghaladta a korábbi 778 km-es rekordot, amit Franciaországban – szintén egy Hyundai Nexo-ban – állítottak fel Sarreguemines és Le Bourget között. 

A Hyundai szerint az út 13 órát és hat percet vett igénybe. Az nagyobb táv elérése érdekében az autó visszafogott, 66,9 km/óra átlagsebességet ért el, ami jóval kevesebb, mint az Új-Dél-Walesben megengedett 110 km/órás sebességhatár. A Hyundai Nexo először 686 kilométer megtétele után jelezte, hogy alacsony az üzemanyagtartály szintje, „több mint 200 km hatótávvolt még hátra ettől a ponttól" – közölte a cég. „Az üzemanyagjelző 796 km után villogni kezdett, amikor valójában még 90 km valós hatótáv maradt" – mondja a Hyundai. A Hyundai által szolgáltatott adatok szerint a Nexo az út során összesen 6,27 kg hidrogént fogyasztott el, vagyis fogyasztása 0,706 kg/100 km volt.

„Ralipilótaként mindig is világrekordot szerettem volna felállítani, de soha nem sejtettem, hogy ez így alakul” – mondta Reeves az út befejezése után. „Ahogy kora reggel elindultunk, a Nexo-t azonnal ismerősnek és könnyen vezethetőnek találtam – a kezelőszervek intuitívak és könnyen kezelhetők, a vezetési pozíció kiváló és az ülések is nagyon kényelmesek. A Nexo a nyílt pályán van igazán elemében, nagy hatótávolságú, csendes és kifinomult utasterével, valamint finom, szinte teljesen csendes üzemanyagcellás elektromos hajtásláncával. Folyamatosan figyeltem a Nexo hatékonyságát, hogy az egy kilogramm hidrogénre vetített távolságot maximalizálni tudjam. Megállapítottam, hogy a ralivezetés technikáinak felhasználásával, például a lehető legmesszebbre nézéssel, valamint apámtól tanult tippekkel valóban túl lehet lépni a Nexo hivatalos hatótávját.”

Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogénüzemű járműveknek három és öt perc között van az üzemanyag feltöltési ideje – ami hasonló egy benzines autó megtankolásához. A Hyundai azt állítja, hogy a Nexo 449,100 liter levegőt tisztított meg az út során – ami 33 felnőtt számára egy teljes napig elegendő mennyiség – miközben műanyag kipufogócsöve mindössze vízgőzt bocsátott ki. Ezzel szemben egy hagyományos benzines autó a becslések szerint 126 kg széndioxidot bocsátott volna ki egy ilyen hosszú út során távolságban, miközben a Hyundai Nexo a vízgőzön kívül semmilyen károsanyagot nem bocsátott ki. 

A Hyundai Nexo egyike azon két üzemanyagcellás modellnek, amelyek részt vesznek az ausztráliai flottapróbákban. Az üzemanyagcellás járműveket szélesebb közönség számára még nem értékesítik Ausztráliában, mert az utántöltési infrastruktúra még gyerekcipőben jár. A Hyundai Canberrában 20 darab üzemanyagcellás járműparkját teszteli jelenleg, míg a Toyota szintén 20 darab járműből álló flottával rendelkezik Melbourne-ben. A Brisbane-ben használt további öt Hyundai Nexo autó bevonásával az idén megkezdődik a helyben megnyíló töltőpont tesztelése.

Forrás: caradvice.com.au, h2-view.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését