Nagyobb akkuval érkezett Amerikába a Hyundai IONIQ 5

A Hyundai Motor amerikai szervezete bemutatta az új IONIQ 5 helyi piacra szánt változatát, amelynek Long Range verziója a testvérmodell Kia EV6 nagyobb kapacitású akkumulátorát is megkapta.

A Hyundai Motor North America bemutatta az új 300 mérföldes hatótávra képes vadonatúj IONIQ 5 modelljét elektromos crossoverét, amelyet a Hyundai „45” EV tanulmányra épülve alkották meg. Az IONIQ 5 a Hyundai exkluzív globális elektromos moduláris platformjára (E-GMP) épül, amely nagyobb belső teret és optimalizált teljesítményt tesz lehetővé. Az IONIQ 5 része a Hyundai Motor Group azon tervének, amely szerint 2025-ig 23 tisztán elektromos modellt mutat be és ezekből évente 1 millió darabot értékesít világszerte. Az IONIQ 5 idén ősszel egy különleges előnyöket kínáló előzetes foglalási rendszerrel kerül értékesítésre az első vásárlók részére.

„Az IONIQ 5 a Hyundai márkát egy teljesen új vásárlói közönség számára mutatja be" – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója. „A kormánykerék mögé ülve sokkolni fogja őket a hatótávolság, az erő, a kényelem, a belső tér és a fejlett technológia. Egy ilyen modell birtoklása egészen új élmény és életstílus lesz, amelyet csak az IONIQ márka kínál.”

Az IONIQ 5 progresszív kialakítása elrugaszkodik a múlt normáitól, és egy új villanyautó platform kínálta teljesen új formatervezési szabadságot kínál. Az IONIQ 5 formatervezési nyelve a Hyundai ’45’ EV koncepciójából merített inspirációt, amely a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be. Az IONIQ 5 a koncepcióautó fő karaktere mellett sok részletmegoldást is örökölt.

Az IONIQ 5 számos hajtáslánccal lesz elérhető azért, hogy megfeleljen a legtöbb vásárló igényeinek. Az ügyfelek az európai változatnál nagyobb, a Kia EV6-ban is használt 77,4 kWh kapacitású akkumulátort két elektromos motor elrendezéséhez illeszthetik, akár csak hátsó motorral, akár első és hátsó motorral. A csúcsmodell kettős motoros változat összkerékhajtás (AWD) opcióval is rendelkezik, amely 320 lóerős (74 kW elöl + 165 kW hátul) kombinált teljesítményt és 605 Nm nyomatékot termel. Az IONIQ 5 ezzel a konfigurációval kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mérföldre (kb 96 km/óra). Az egymotoros elrendezés hátsó motorral 225 lóerőt (168 kW) és 50 Nm nyomatékot kínál hátsókerék-meghajtással.

Amennyiben egyetlen motorral rendelkezik, az IONIQ 5 egyetlen töltéssel megcélzott maximális hatótávja 300 mérföld, azaz 480 km, míg a kétmotoros összkerékhajtású SE és SEL modellek céltartománya 269 mérföld, azaz 430 km. A csúcskategóriás Limited AWD modell 244 mérföldes (390 km) hatótávolsággal rendelkezik. Minden konfiguráció csúcssebessége 115 MPH (185 km/óra) és legfeljebb 1500 font (560 kg) tömegű pótkocsit képes vontatni.

Az IONIQ 5 E-GMP platformja mind a 400, mind a 800 voltos töltési infrastruktúrákat képes támogatni. A platform alapfelszereltségként 800 V-os töltési lehetőséget kínál, de 400 V-os töltést is képes befogadni anélkül, hogy további alkatrészekre vagy adapterekre lenne szükség. A 350 kW-os villámtöltővel az IONIQ 5 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető fel és ha a tulajdonosnak csak öt perce van tölteni, az IONIQ 5 ennyi idő alatt körülbelül 68 mérföld hatótávot képes magába szívni. A normál 10,9 kW-os fedélzeti töltővel 6 óra 43 perc alatt tölt fel teljesen.

Amerikában a Hyundai egy problémamentes fizetési rendszert fejleszt az IONIQ 5 számára. Ez a rendszer az IONIQ 5 ügyfelek számára egy autóba épített hitelkártyás fizetési lehetőséget kínál az autó multimédiás képernyőjén keresztül. Az autóba beépített hitelkártyás fizetéssel a legnagyobb hitelkártya-márkák számára elérhető lesz és a vezetők számára lehetővé teszi a töltőhely-keresést és a töltésért fizetést, az elviteles étel-, illetve italrendelést, valamint a parkolóhelyek keresését, foglalását és fizetését is.  

A Hyundai Motor America (HMA) nemrég együttműködést kötött az Electrify America vállalattal, amelynek értelmében a vadonatúj Electrify America alkalmazás 250 kWh beépített DC gyors töltéssel támogatják a 2021-es Kona Electric és Ioniq Plug-in modellek tulajdonosait. Az Electrify America több mint 600 állomásból álló hálózata kényelmes, ultragyors töltőállomásokkal biztosítja a tulajdonosok számára a hozzáférést. Az IONIQ 5 vásárlók támogatása érdekében a HMA továbbra is együttműködik az Electrify America vállalattal és a vásárlás dátumától számított két éven keresztül korlátlan, 30 perces töltést kínál a gyorsan növekvő ultragyors töltőhálózatán. Az Electrify America azt tervezi, hogy 2021 végéig mintegy 800 töltőállomást nyit vagy fejleszt, ahol több mint 3 500 ultragyors töltő lesz. 

Az IONIQ 5 kezdetben az Egyesült Államok tíz zéróemissziós államának, valamint Florida, Illinois, Georgia, New York, Pennsylvania és Arizona Hyundai kereskedéseiben lesz elérhető Ezt 2022-ben egy szélesebb körű bevezetés követi majd. A HMA alternatív tulajdonosi modelleket is keres az első villanyautós ügyfelek érdeklődésének felkeltése érdekében. Az emberek szeretnék kipróbálni a villanyautókat, de ezt kényelmes, alacsony kockázatú módon szeretnék megtenni, ahogy már most is kényelmesen használják az áruk és szolgáltatások előfizetéses rendszereit. A Hyundai kereskedők a jövőben egyszerű autóelőfizetési szolgáltatást kínálnak az IONIQ vásárlók számára. Ez az előfizetéses szolgáltatás egyetlen, mindenre kiterjedő havi díjfizetést tartalmaz, amely fedezi a jármű, a biztosítás és a karbantartás költségeit is.

Forrás: hyundainews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei