A Hyundai alig győzi kielégíteni a Palisade vásárlóit

A Hyundai Motor jelenleg tárgyalásokat folytat szakszervezetével a Palisade modell gyártásának legalább évi 20 ezer darabos növeléséért, mivel az autógyártó nehezen tudja kielégíteni a modell iránti keresletet. 

A Hyundai Pailsade modell gyártása jelenleg az autógyártó koreai Ulszan gyárkomplexumának 4-es gyártóüzemében zajlik, ahonnan az elkészült járművek a helyi igények kielégítése mellett elsősorban az Egyesült Államok piacára kerülnek. A modellből havonta átlagosan 6-7 ezer darabot tudnak legyártani és hajóra rakni, miközben a Hyundai minden hónapban átlagban 8 és 9 ezer darabra vesz fel megrendelést. Ez azonban súlyos készlethiányt okoz a kereskedésekben.  

A Hyundai Motor a helyzet megoldása érdekében két opciót is vázolt a szakszervezet számára: az első változat szerint a termelés egy részét áthelyeznék a vállalat alabamai amerikai autógyárába azért, hogy az ott jelentkező kereslettöbbletet helyi összeszereléssel elégítsék ki és egyben csökkentsék az ulszani gyárra nehezedő nyomást. A második verzió szerint a szintén az ulszani 4-es üzemben készülő Staria modell gyártását helyeznék át a Jeonju gyárba és így az ezzel felszabaduló 20 ezer gyártási helyen szintén Palisade modell készülhetne.  

Amennyiben az autó gyártása Amerikában történne, az számos költségelőnnyel járhatna a Hyundai Motor számára, ám a gyártó szakszervezete szerint ez a megoldás nem kivitelezhető. Ezzel együtt a koreai gyártóüzemekben történő termelési darabszám-növelés sem egyszerű feladat, tekintettel a munkaügyi szakszervezettel folytatott vitákra. A szakszervezet ugyanis nagyon ellenzi a Staria gyártásának áthelyezését, ugyanis álláspontjuk szerint a 4-es üzemnek minél több népszerű új modellel kell rendelkeznie arra az esetre, ha az egyik típus népszerűsége csökkenne.  

A Hyundai Motor Jeonju gyára nagyon számít a Staria modellre, mivel az üzem jelenleg alig használja ki kapacitásait. A Jeonju gyárban rendelkezésre álló eszközök ugyanis évi 100 ezer darab haszonjármű, köztük buszok és teherautók gyártását tenné lehetővé, ám ehhez képest múlt évben csak 36 ezer ilyen jármű készült el itt. Ennek eredményeként a munkahelyek bizonytalansága továbbra is fennáll, így a dolgozók egy részét más üzemekbe irányítják át.  

Az autógyártó álláspontja szerint a Jeonju üzem jelenleg a haszonjárművek gyártására specializálódott, így az jelenlegi formájában nem lenne alkalmas a Palisade modell fogadására. Ahhoz, hogy Palisade modellt a Jeonju üzemben gyártásba vegyék, egyrészt rengeteg időt venne igénybe, másrészt hatalmas összegbe kerülne, hiszen a gyártósorokat át kellene alakítani hozzá.

A Hyundai Motor vezetősége és szakszervezete azt tervezik, hogy intenzív tárgyalássorozat révén hamarosan megegyezésre fognak jutni. Az iparági megfigyelők arra számítanak, hogy a szakszervezet és a vezetés tárgyalásai pozitív irányba mozdulnak el és a két fél konszenzusra jutnak a Palisade gyártási darabszámainak növekedésével és a Jeonju üzem kínálati hiányával kapcsolatban. Ahogy egy iparági képviselő mondta: „Ahogy közeledünk a jövő autóinak korához, a gyors döntéshozatal különösen fontossá válik. Nem a szakszervezet önzőségeként kellene különböző dolgokat figyelembe vennünk és elfogadnunk, amikor egy modell megnövelt termelési kapacitásairól van szó?”

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését