Máris frissítést kap a Hyundai IONIQ 5

Kevesebb, mint egy évvel azután, hogy bemutatkozott a világnak, a Hyundai azt tervezi, hogy jövő év elején az IONIQ 5 villanyautó egy frissített változatát dobja piacra, amely nagyobb akkumulátort és kibővített OTA szolgáltatásokat hoz magával.  

A Hyundai Motor kisebb csúszásokat követően tavaly márciusban mutatta be első új generációs elektromos autóját, az IONIQ 5-öt. A vadonatúj, kifejezetten villanyautók számára kifejlesztett E-GMP platformra épülő crossover nemcsak külső és belső kialakításával, hanem töltési és egyéb szolgáltatásai miatt is nagyot lépett előre. Az 58 mellett egy nagyobb, 72,6 kWh-s akkumulátorral rendelkező IONIQ 5 hivatalos hatótávja hajtástól és motorizáltságtól függően 360 és 481 km között lehet a WLTP mérés szerint. 

A koreai autógyártó azonban most arra készül, hogy kevesebb mint egy évvel a bemutatót követően az IONIQ 5 egy továbbfejlesztett változatát is bemutassa. Ennek eredményeként a hatótávolság legalább 10 százalékkal igyekeznek növelni, miközben a távoli frissítési szolgáltatások (OTA) körét is kiterjesztik. Szokatlan lépés ez a Hyundai részéről, amely általában nem szokott ilyen gyorsan továbbfejlesztett verziót bemutatni, ám úgy tűnik, a vállalat mindent megtesz azért, hogy a modell sikeres legyen.   

Az autóiparban átlagosan 2-3 évvel az eredeti változat bevezetése után érkezik az új, továbbfejlesztett modell, ám az IONIQ 5 esetében ezúttal ez már egy év után bekövetkezik. A Hyundai Motor új IONIQ 5 modellje várhatóan jövő év elején érkezhet meg és legfontosabb újdonsága, hogy a nagyobbik akkucsomagjának kapacitását 72,6-ről 77,5 kWh-ra növelik. A hírt kiszivárogtató koreai lap információi alapján a szigorú helyi norma szerint mért hatótáv 423 km-ről 480-490 km-re emelkedhet. Ezt úgy érik el, hogy a meglévő 2,4 kWh-s akkumodulok számát 30-ról 32 darabra növelik. 

A Hyundai Motor nagy valószínűséggel már korábban készült erre, hiszen miközben a koreai és az európai piacon a 72,6 kWh-s akkuval szállította a modellt, addig a piaci bevezetés előtt álló amerikai piacon már eleve nagyobb, 77,4 kWh-s akkuverzióval mutatta be az autót, mielőtt 2022-ben valóban megkezdené az IONIQ 5 szállítását. Ezzel a változással az IONIQ 5 nagyságrendileg ugyanakkora akkukapacitással fog rendelkezni, mint a konszerntárs Kia ugyanerre a platformra épülő EV6 villanyautója, amelynek hatótávja a nagyobb akkucsomaggal 500 km felett van (WLTP szerint).

Az akkunövekedés mellett a távoli frissítések (OTA) lehetőségének köre is bővülni fog a jövő év elejétől, amely a meglévő multimédiás rendszer mellett a jármű különböző más területeire, így pl. az elektromos jármű integrált vezérlőrendszerére, a fejlett vezetéstámogató rendszerekre, a futóműrendszerre is kiterjedhet. Az OTA frissítésekkel a V2G (autóból az elektromos hálózatba) visszatöltési technológia az IONIQ 5 teljes modellkínálatában is elérhetővé válik, így a koreai áramszolgáltató vállalattal együttműködésben jövő évtől arra is lehetőséget biztosítanak, hogy az IONIQ 5 tulajdonosai az autó töltése mellett a hálózatba is visszatápláljanak.   

A koreai lap információi szerint miközben a Hyundai IONIQ 5 képességei bővülnek, hatótávja növekszik, a vállalat állítólag igyekszik megőrizni árazási szintjét. A vállalat idén április óta összesen több mint 38 ezer IONIQ 5 modellt gyártott, amelyből 15 ezer a hazai piacon, míg további 23 ezer a világpiacon került értékesítésre. A Hyundai eredetileg idén összesen 60 ezer IONIQ 5 modellt kívánt értékesíteni, ám a termelést a félvezetőhiány némileg hátráltatta. 

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei