A Hyundai rengeteget köszönhet a visszavonuló Tarquininek

A Hyundai Motorsport csapata hálával tartozik Gabriele Tarquininek, aki közel 40 éves versenyzői pályafutása után a WTCR legutóbbi versenyhétvégéje előtt jelentette be visszavonulását.

Az olasz autóversenyző az Adria Nemzetközi Versenypályán november 6-7-én megrendezett WTCR hétvége előtt hozta nyilvánosságra döntését. Tarquini a november végén Szocsiban megrendezésre kerülő szezonzáró orosz versenyt követően végleg abbahagyja professzionális autóversenyzői karrierjét.

Tarquini szervesen hozzájárult a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlegének sikeréhez, amelyhez 2017-ben elsőként a Hyundai i30 N TCR projekt első szakaszában csatlakozott vezető teszt- és fejlesztőpilótaként. A több mint két évtizedes túraautó-tapasztalattal büszkélkedő Tarquini természetes jelölt volt a csapat irányítására, amely megépítette bemutatkozó versenyautóját. Elszántsága, csapatszelleme és lankadatlan teljesítményre való törekvése lehetővé tette a csapat számára, hogy három olyan versenyképes kihívót fejlesszen ki, amelyek szerte a világon képesek bajnokságokat nyerni.

Tarquini és a Hyundai Motorsport mérnökei 2017 elején egy üres papírlappal kezdték meg a munkát a Hyundai i30 N TCR-en. Októberre a Hyundai i30 N TCR készen állt első versenyére, ahol a TCR International Széria két fordulójában is a döntőbe került. A Zhejiang versenypályán Tarquini elvitte a showt, amikor a 14. rajtpozícióból indulva a Hyundai i30 N TCR-rel a bemutatkozó versenyén szenzációs első győzelmet aratott.

A TCR előírásainak megfelelően épített Hyundai i30 N TCR a 2018-as WTCR – FIA túraautó-világkupa első szezonjában való részvételre is jogosultságot szerzett. Az egyik első privát csapatként a BRC Racing Team, csatlakozott a versenyhez. arra késztetve Tarquinit, hogy a négy szezon közül az elsőt együtt vívják meg a túraautó-versenyzés csúcsán. Az első szezon álomdebütálása Marokkóban kettős győzelemmel kezdődött, majd a magyarországi, szlovákiai és japán győzelemmel folytatódott. A bajnoki címért vívott küzdelem Makaóban dőlt el, ahol Tarquini a pilóták ranglistájában megszerezte a Hyundai Motorsport első világbajnoki címét.

Az olasz pilóta tökéletes körért történő véget nem érő küldetése a 2019-ben piacra dobott, amerikai piaci igényeknek megfelelő Hyundai Veloster N TCR és a Hyundai Elantra N TCR fejlesztésében is szerepet kapott. A Hyundai Veloster N TCR ugyanazon a bajnoki címet nyert géneken osztozik, mint a vállalat első versenyautója, amelyet Tarquini és a Vásárlói Versenyrészleg csapata csiszolt és tökéletesített. A 2021-es WTCR szezonban debütáló Hyundai Elantra N TCR idén eddig négy győzelmet aratott, Tarquini pedig a júliusi spanyol versenyen aratott nyomatékos győzelme után térhetett vissza a dobogó legfelső fokára.

Tarquini a Hyundai Motorsport tevékenységéhez hozzájárulása nem korlátozódik a pályán elért sikerekre. Kiterjedt karrierje hozzájárult ahhoz, hogy a Vásárlói Versenyrészlegen olyan kultúrát alakítsanak ki, ahol soha nem hagyják abba az autó extra teljesítményének keresését. Hatalmas személyisége kulcsfontosságú volt sikeres színészi szereplésében, mint őrült tudós a Hyundai Veloster N ETCR bemutató videójában, a 2020-as WTCR szezon dicsőségére vágyó lovagjaként, valamint Andrea Adamo csapatfőnök elképesztő utánzásával.

„Lehetetlen szavakba önteni, hogy Gabriele Tarquini mekkora hatással volt a Hyundai Motorsport Vásárlói Versenycsapatára” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke. „A Hyundai i30 N TCR projektünk második napjától kezdve ott volt, hogy segítsen nekünk kifejleszteni a debütáló versenymodellünket. Gabrielével megszületett, megtanult járni, majd futni is. A TCR International sorozat első versenyét megnyerte egy Hyundai Motorsport autóval, és csapatunk első világbajnoka lett a 2018-as WTCR szezonban. Nekem nehéz szétválasztani a szenvedélyem és a munkám, és furcsa lesz nem látni őt egy versenypályán. 1994-ben, 24 évesen kezdtem el együtt dolgozni Gabrielével és ő azon kevesek egyike, akikkel a legtöbb időmet és az életemet töltöttem. Nehéz megbékélni azzal, hogy Gabriele letette a sisakját és nagyon fog hiányozni. Bár lehet, hogy már nem fog versenyezni, tárgyalunk arról, hogyan működhet a kapcsolatunk, de ma hihetetlen karrierjét ünnepeljük és alig várom, hogy láthassuk a pilótafülkén kívüli kalandjainak kibontakozását."

„Nagyon szomorúnak érzem magam – egy hosszú karrier után, amit úgy éreztem, soha nem ér véget és azt hiszed, ez a pillanat soha nem fog eljönni” – mondta Gabriele Tarquini. „Az életben mindennek van kezdete és vége, én pedig elég idős vagyok ahhoz, hogy ezt megértsem. A WTCR erős sorozat volt az elmúlt években, bár a kvalifikációval küzdöttem egy kicsit. Bár a versenytempóm még mindig ott volt, a spanyol és a magyar verseny közötti szünetben úgy döntöttem, hogy itt az ideje megállni. Fontos volt számomra, hogy a döntésemet a hazai olaszországi versenyen jelentsem be – ez a megfelelő pillanat. Azért nem szeretném mindazoknak megköszönni, akik segítettek hosszú pályafutásom során, mert biztosan elfelejtek valakit! A lista nagyon hosszú, kezdve a családommal és a Hyundai Motorsporttal bezárólag. Azt akarom, hogy ők legyenek az utolsó konstruktőrök, mert nagyszerű munkát végeztünk együtt. Egy üres papírlappal kezdtük és megalkottuk a Hyundai i30 N TCR-t, amivel megnyertem az első futamot és a bajnoki címet a csapatnak.Nagyon erős a kapcsolatunk. Nem akarom teljesen abbahagyni a vezetést, mivel a versenyzés számomra egy drog, ezért lassan kell magamat leszoktatni róla, mivel nem tudok 100 százalékról a semmibe zuhanni. Tárgyalunk a Hyundai Motorsporttal is, hogy megnézzük, lehet-e más kapcsolatunk a jövőben. Olyan sok csúcspontot értünk el együtt, mint például a WTCR versenyzői bajnoki cím 2018-ban, de számomra a csúcspont a Hyundai i30 N TCR első versenye volt Kínában. A csapat nagy erőfeszítéseket tett, hogy ott legyünk és nyernünk kellett, mert a rajongóknak és a vásárlóknak meg akartuk mutatni, hogy a márkának nyertes autója van, én pedig be akartam bizonyítani magamnak, hogy az általam fejlesztett és tesztelt autó a megfelelő számukra. Emiatt ez a pillanat felejthetetlen számomra."

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését