Kisebb lesz a Hyundai IONIQ 6, mint vártuk
Egy koreai gyorsforgalmi úton kapták elsőként lencsevégre a Hyundai IONIQ 6 átalakított változatának prototípusát, amely a szemtanúk szerint a vártnál kisebb méretével és nagy akkujával valóban hatótávbajnoknak ígérkezik.
A Hyundai Motor jelenleg az IONIQ villanyautó-márka második szériamodelljének bevezetésére készül. A középkategóriás IONIQ 5 után az IONIQ 6 limuzin is megkapja a kifejezetten az elektromos járművek számára kifejlesztett E-GMP platformot, amelynek prototípusai már korábban megjelentek a világ közútjain.
Az autó az E-GMP platform összes fejlesztését magában foglalva ugyanazt a 800 voltos töltési rendszert kapja meg, mint a már bemutatott IONIQ 5, azonban a Prophecy tanulmányautó alapján készített áramvonalas formaterve alapján annál lényegesen takarékosabb tud lenni. A hátsó- és összkerékhajtással egyaránt választható IONIQ 5 leghatékonyabb változata jelenleg a 72,6 kWh-s akkuval szerelt hátsókerekes modell, amely egy feltöltéssel 481 km-t tud megtenni.
Iparági információk alapján a Hyundai Motor eredetileg 2022 márciusában kezdte volna meg az IONIQ 6 szériagyártását a vállalat koreai Aszan üzemében. Az eddig is elsősorban középkategóriás és nagylimuzinokat készítő Hyundai gyárban idén nyáron egy többhetes leállás alatt felkészítették a gyártósorokat az elektromos modell fogadására is. Ősszel azonban felröppentek a hírek arról, hogy az IONIQ 6 gyártását márciusról 2022 júniusára tolták el. A beszámolók szerint a módosítások hátterében az áll, hogy a vezetőség nem volt teljesen megelégedve az autó tulajdonságaival, ezért az autót kissé át kellett tervezni. A módosítások egy része érinti az autó külalakját és méretét, valamint a beépített akkucsomag méretét is. Az IONIQ 5 mellett ugyanis már az IONIQ 6 is meg fogja kapni azt a nettó 77 kWh körüli akkumulátort, amelyet eddig csak a Kia EV6 és a Genesis GV60 modellekben mutattak be hivatalosan.
Most pedig végre úgy tűnik, megjelentek az első módosított karosszériával (és vélhetően nagyobb akkukkal) ellátott prototípusok, amelyek a korábbiakhoz hasonlóan vastag álcaponyvát hordanak magukon. A koreai gyorsforgalmi úton elcsípett tesztpéldány egy Genesis GV60 crossovert követett, amelyet valószínűleg mérceként használhattak a fejlesztők, így ez alátámasztja a nagyobb akkuról elterjedt pletykákat.
Az autó általános formavilága nem sokat változott a módosításokkal, ami viszont igazán érdekes, hogy a beszámolók szerint az IONIQ 6 prototípusa szemre kisebbnek tűnt, mint a Genesis GV60 és hossza a rövidebb első és hátsó túlnyúlásokkal együtt is rövidebbnek tűnik, mint a Hyundai Elantra kompakt limuzinja. A belső térbe is sikerült egy picit bepillantani, ahol a műszerfal ugyanazt a kettős tabletszerű elrendezést követi, mint az IONIQ 5-ben.
A jelenlegi Hyundai Elantra hossza 4 675 mm, miközben a szintén rövid túlnyúlásokkal rendelkező IONIQ 5 4 635 mm-ével ennél 4 centivel rövidebb. Ennél is rövidebb viszont a Genesis GV60, amely mindössze 4,515 mm-s hosszával a legrövidebb a csoport villany-SUV triójából. A korábbi generációs, 2015-ben érkezett Elantra generáció módosított padlólemezén érkezett meg 2016-ban a Hyundai első villamosított modellcsaládja, az Ioniq. Erre utal, hogy amíg az Elantra gyári kódneve AD, addig az Ioniq-é AE volt. Ebből a szempontból a méretbeli összehasonlítás teljesen releváns lehet.
Ha pedig hinni lehet a szemtanúknak, akkor az IONIQ 6 méretben sokkal közelebb fog állni a 2022 márciustól már nem készülő, 4 470 mm hosszú „régi” Ioniq modellhez, mint azt eddig gondoltuk. Hajtásláncban persze rengeteget fejlődik az autó, hiszen a hátsókerekes alapverzió is 215 lóerős lesz, míg az összkerekess változat teljesítménye 308 lóerő környékén lehet. Amennyiben pedig ez így lesz, akkor az IONIQ 6 méltó utódja lehet a kifutó Ioniq elődnek, kétszer akkora akkupakkjával pedig hatótávja is duplázódhat, azaz akár a 600 km-t is elérheti.
Forrás: autoherald.co.kr