Két új üzemanyagcella-gyárat is épít a Hyundai Koreában

A Hyundai csoporthoz tartozó Hyundai Mobis alkatrészgyártó vállalat egyszerre két vadonatúj üzemanyagcella-gyárat is épít Dél-koreában azért, hogy előmozdítsa a hidrogénalapú társadalom létrejöttét.

A Hyundai Mobis 2021. október elején tartotta ünnepélyes alapkőletételi ceremóniáját az új gyár területén, amely az Incheon Cheongna International City ipari park területén felépülő komplexumban hidrogén üzemanyagcellákat fog gyártani. Az ünnepélyen Jae-in Moon államelnök és Nam-ki Hong miniszterelnök-helyettes is részt vett.

A Hyundai Mobis bejelentette, hogy összesen 1,1 milliárd dollárt fektet be két üzemének felállításába. Az új gyárak 2023 második felében kezdik meg a sorozatgyártást. Amikor a két üzem termelése felfut, a létesítmények évente várhatóan 100 ezer hidrogén üzemanyagcellát is előállíthatnak. A világ legnagyobb üzemanyaganyagcellás gyártókapacitásával rendelkező Hyundai Mobis az új gyártási helyszínek hozzáadásával várhatóan még nagyobb lendületet vesz majd a hidrogénmobilitásért folyó globális versenyben.

Amikor a gyárak felépülnek, a Hyundai Mobis összesen három üzemanyagcella-gyártó gyáregységgel rendelkezik majd. Korábban 2018-ban a vállalat volt az első a világon, amely Chungju-ban az üzemanyagcelláktól a többi elektronikus alkatrészig egy komplett termelési rendszert hozott létre. A Chungju üzem évente körülbelül 23 ezer üzemanyagcellás rendszert képes jelenleg előállítani. 

„A bizonytalanságok ellenére, a koronavírust is beleértve, úgy döntöttünk, megvalósítjuk ezt a nagyszabású beruházást azért, hogy biztosítsuk a globális üzemanyagcella-ipar piacvezető versenyképességét. A jövőben is egyre többet fogunk befektetni a létesítményekbe és megerősítjük a hidrogénipari kutatás-fejlesztési kapacitásainkat és bővíteni fogjuk az ökoszisztémát" – mondta Sung Hwan Cho, a Hyundai Mobis elnök-vezérigazgatója

Az új üzemek elkészültével a Hyundai Mobis az üzemanyagcellás rendszereket készítő gyártósorainak bővítését és a hidrogén üzletág diverzifikálását tervezi. A Hyundai Mobis által gyártott üzemanyagcellás rendszerek többségét üzemanyagcellás járművekben hasznosítják, ám a vállalat várhatóan más ágazatokra, például építőipari gépekre és logisztikai berendezésekre is kiterjeszti tevékenységét.

A Hyundai Mobis a tavalyi év során olyan üzemanyagcellás hajtásláncokat is kifejlesztett, amelyek hidrogénüzemű targoncákba kerülhetnek, megnyitva ezzel a lehetőséget az építőipari gépek ágazatába való behatolásra. A targoncákhoz használt hidrogén-hajtásláncok olyan generátorok, amelyek önállóan képesek áramot termelni az üzemanyagcellák, a hidrogéntartály és a hűtőberendezés kombinálásával. Most a vállalat hidrogénüzemű kotrógépekhez tervez üzemanyagcellás erőforrásokat, valamint az üzemanyagcellás rendszereit alkalmassá kívánja tenni a kisebb légi mobilitási eszközök felhasználásához is.

Az üzemanyagcellás járművek értékesítési eredménye 2021 első nyolc hónapjában közel megduplázódott 2020 ugyanezen időszakához képest. A Hyundai Motor több mint 50 százalékos részesedésével lett a listavezető. Az SNE Research kutatóintézet felmérése szerint 2021 januárja és augusztusa között eladott 11 200 darabos szám 91,7 százalékkal haladja meg a tavalyi év azonos időszakában elért eredményt.  

Ebből a Hyundai Motor 2021-es modellévű Nexo üzemanyagcellás modellje 52,2 százalékos piaci aránnyal rendelkezik, míg a Toyota második generációs Mirai modellje 39,2 százalékkal rendelkezik. Ez a két modell vezette a piaci növekedést és bár a Mirai számai emelkedtek, mégsem tudta megelőzni a Nexo eredményeit. Eközben a két rivális erőteljes növekedése közben a harmadik piaci szereplő Honda piaci szerepe tovább csökkent. 

Forrás: hyundai.newsbusinesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését