A Hyundai villanyautókat is gyártani fog Indonéziában

A Hyundai csoport elnöke, Eui-sun Chung indonéziai látogatása során kijelentette, hogy a csoport villanyautói offenzívájával komolyan megcélozza azt a délkelet-ázsiai autópiacot, amelyet jelenleg japán gyártók uralnak.

Az indonéziai Jakartában október végén rendezték meg a Jövő Elektromos Járműökoszisztéma Konferenciát, amelyen a Hyundai Motor Group és annak elnöke, Eui-sun Chung is részt vett. A vállalatcsoport az indonéziai Bekasi ipari negyedében építi jelenleg új autógyártó üzemét, , amely a tervek szerint még 2021 vége előtt elkészül. Az üzemben 2022 januártól belsőégésű motoros járművek gyártása veszi kezdetét, ám már márciustól elektromos autók gyártását is tervezik. A gyár kezdeti éves kapacitása 150 ezer darab lesz, amit a jövőben akár 250 ezerre is képesek bővíteni.  

„Jövőre megkezdjük az elektromos járművek szériagyártását a Hyundai Motor indonéziai gyárában" – mondta Chung a konferencián. „Egy új ökoszisztémát fogunk kiépíteni azért, hogy Indonézia vezető villanyautó-gyártó országgá válhasson. Az elektromos járműipar Indonézia új jövőbeli növekedési motorja lesz. A Hyundai Motor Group aktívan támogatja Indonéziát a töltési infrastruktúra és a hulladékakkumulátorok hasznosítási technológiájának fejlesztésében. A megújuló energia terén bőséges potenciállal rendelkező Indonéziával szorosan együttműködve hidrogén ökoszisztémát is létre fogunk hozni, amely a hidrogén előállításától annak szállításán keresztül a hasznosításáig terjedhet."

Az eseményen az indonéz kormányzat bemutatta az ország elektromos járművekhez kapcsolódó ütemtervét, ahol Joko Widodo, illetve az indonéz kormányzat tisztviselői mellett a dél-koreai nagykövet is jelen voltak. Chung elnök egy nappal korábban érkezett Indonéziába azután, hogy az Egyesült Államokban ellenőrizte a vállalat Los Angelesi és alabamai mobilitási üzleti tevékenységeit. 

Az autógyár mellett idén szeptember 15-én a Hyundai Motor Group és az LG Energy Solution vállalatok közös akkucellagyártó üzemének alapkövét is letették. Az LG vállalattal együttműködve a Hyundai Motor Group 1,1 milliárd dollárt fektetett be a 10 gigawattórás akkumulátorcella-gyártó üzem felépítésébe. A Hyundai Bekasi gyártóbázisától mindössze 30 percre, Karawang új ipari komplexumában 330 ezer négyzetméteres területen épülő közös gyár 2023 első felében készül el és a tervek szerint valamikor 2024 során kezdheti meg a szériagyártást. 

A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy környezetbarát márkaként definiálja újra magát és Indonéziában végzett tevékenysége alapján kibővíti jelenlétét a délkelet-ázsiai elektromos járművek piacán. Vietnam kivételével a legtöbb délkelet-ázsiai autópiacot a japán márkák, pl. a Toyota és a Honda uralják, amelyek a piac több mint 90 százalékát birtokolják. Ezzel párhuzamosan azonban ugyanezek a japán autógyártók az elektromos járművekre átállás terén egyáltalán nem ilyen aktívak, így a térség legtöbb régiójában, így Indonéziában sem kezdték meg villanyautó-gyártási kapacitásuk létrehozását.   

A Bekasi üzem elkészültét követően a Hyundai Motor a tervek szerint megkezdi az „SU2 id” kompakt hobbiterepjáró, illetve egy „KS” gyári kódnév alatt fejlesztett kompakt egyterű gyártását, amelyekkel felveszik a harcot a japán gyártók termékeivel. Az „SU2 id” az Indiában, Oroszországban és Brazíliában is népszerű Hyundai Creta indonéz piac számára átalakított változata lesz, amelyet elsőként a koreai gyártó indonéz üzemében fognak gyártani. A Creta modellből tavaly Indiában 96 989 darabot értékesítettek, amivel kategóriájának listavezetője lett. A Hyundai nagy reményeket fűz új „KS” egyterűjéhez is Indonéziában, ahol az eladott járművek 70 százalékát ez a kategória teszi ki. Ezek mellett egyelőre nem hozták nyilvánosságra, a Hyundai mely elektromos modellje lesz az, amit gyártásba vesznek.  

A konferencia főeseménye előtt Chung és Widodo közösen megtekintették a Hyundai legújabb elektromos járműveit, köztük az IONIQ 5 és a Genesis G80 electric modelleket, valamint az autógyártó ultragyors E-pit villámtöltő rendszerét, amelyet a helyszínen szintén kiállítottak – közölte a Hyundai Motor. Mindeközben az indonéz kormányzat bejelentette, hogy a Genesis G80 electric modellt a 17. alkalommal megrendezésre kerülő 2022-es G20 Bali csúcstalálkozó hivatalos VIP szállítójárművének választotta. Az esemény 2022 utolsó negyedévében kerül megrendezésre. 

Indonézia autópiaca jelenleg hatalmas piaci robbanás előtt áll, mivel az ország teljes, 276 milliós lakosságának mindössze 10 százaléka rendelkezik saját gépkocsival. Indonézia Délkelet-Ázsia legnépesebb országa. 

Forrás: businesskorea.co.kr, koreaherald.com, pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei