A Hyundai 30 éve érkezett Németországba
A Hyundai Motor Deutschland kereken 30 éves jubileumát ünnepli idén Németországban, ahol először az 1991-es Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be a Pony nevű kisautójukkal.
Az 1991 szeptemberében megrendezett Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a Hyundai először képviseltette magát a Pony kisautóval a német piacon, majd saját kereskedői hálózattal elindította németországi értékesítését. A márka sokáig privát importcégként működött, majd 2012-től a Hyundai Motor vállalat részévé vált és mindössze három évtized alatt Németország legnagyobb ázsiai gyártójává nőtte ki magát.
„A Hyundai egyedülálló sikertörténetet írt Németországban. Kezdetben kinevették a márkát, időközben viszont a Hyundai számos területen innovációs hajtóerővé vált” – mondta Jürgen Keller, a Hyundai Motor Deutschland GmbH ügyvezető igazgatója. „Az IONIQ 5 és teljesen elektromos almárkánk, az IONIQ újabb lépést tesz a jövő mobilitása irányába. A futurisztikus luxus kisbuszunk, a Staria új vizuális ingereket kelt a hétköznapi forgalomban. A Hyundai pusztán autógyártóból a mindennapi élet területeire és azon túl is kiható mobilitási megoldásaival jelenleg intelligens mobilitási szolgáltatóvá alakul át."
A mai siker alapját az első négy modell, a Pony, a Lantra, a Sonata és az S-Coupé rakta le, amelyekkel a Hyundai gyors sikert ért el a kilencvenes évek elején. A Hyundai újautó-eladásainak száma már 1993-ban meghaladta a 30 ezres darabszámot, bár akkoriban Németországban mindössze 30 márkakereskedés kínálta a négy modellt és mindössze 33 alkalmazott dolgozott az első forgalmazónál, Neckarsulmban.
Ma a márka sikerét a Hyundai Motor Deutschland mintegy 250 alkalmazottja irányítja az offenbachi központban, ahol az importőr a Hyundai Motor Europe vállalattal együtt 2013 óta a Kaiserlei részen működik. Összesen több mint 1 800, közvetlenül a márkacsoporthoz kapcsolódó munkahelyével a Hyundai egyben a legnagyobb munkáltató a németországi importőrök között. A Hyundai számos modellt kínál Németországban: a márkakereskedések száma az 1991-es 30-ról és a 2001-es 408-ról 2011-re több mint 500-ra nőtt, míg számuk 2021-ben körülbelül 530-ra emelkedett tovább. 2018 óta minden Hyundai márkakereskedésben a 2014-ben bevezetett új arculatot találhatjuk, amelyet a korábbi ezüst-kék színösszeállítás helyett elsősorban a meleg bronz szín jellemez. Ezenkívül a meleg, természetes tónusú dizájnelemek, a társalgó és az ülőszigetek arra ösztönzik az ügyfeleket, hogy kellemesen elidőzzenek a Hyundai szalonjaiban. A márkaélményt a bemutatóterem kellemes hangulata is fokozza.
A németországi kereskedések számának növekedésével együtt nőtt az új modellek száma, amelyekkel fokozatosan megváltozott a Hyundai megítélése is a német piacon. A Santa Fével, a Tucsonnal és a Terracannal az importőr az ezredforduló óta jelen volt a hobbiterepjárók szegmensében. Ma a modern hobbiterepjáró-kínálat teszi ki a forgalomba helyezések bő 50 százalékát, ami fontos alappillére a márka német autóipari piacon elért sikereinek.
Ám nemcsak a modellek fejlődése, hanem a folyamatos műszaki fejlesztése és az egyre kifejezőbb dizájn is pozitív hatással volt a német Hyundai arculatára. A márka, amely kezdetben csak jutányos áraival szerzett magának vásárlókat, komoly versenytárs lett, amely kiváló minőségével és az 5 éves kilométerkorlát nélküli garanciájával vált ismertté. 2010-ben és 2011-ben a Hyundai az „Auto Bild” minőségi jelentésének első helyét szerezte meg, amely sikereket a következő években is megerősített.
Az egyes modellsorozatok szintén nagyon sikeresek voltak és ma is azok. 2020-ban az új i20 megismételte győzelmét az „Arany kormánykerék” kategóriában, mint a 25 ezer euróig terjedő kategória legjobb autója. A népszerű kisautó akkori új modellje már 2015-ben elnyerte ezt az áhított díjat. Az i10, i20, i20 N, i30 Kombi, Bayon, Kona és Santa Fe legújabb modelljei ugyanilyen értékes eredményekkel büszkélkedhetnek, hiszen minden eddiginél több összehasonlító tesztet nyertek meg. A Tucson a német szaksajtó hét összehasonlító tesztjében is győztesnek bizonyult.
A modellek kiváló minősége az értékesítésben is megmutatkozott. A forgalomba helyezések darabszám először 2011-ben haladta meg a 100 ezer darabos szintet Németországban. 2019 re az újautó-eladások száma majdnem 130 ezer darabra emelkedett. A koronavírus-járvány miatt elrendelt lezárások során a Hyundai Motor Deutschland 2020 decemberében nemcsak a vállalat történetének legerősebb decemberét jegyezhette fel, de a 12.730 darabos értékesítési eredmény a három legsikeresebb hónap egyike volt a viszonylag fiatal vállalat számára.
Fennállásának 30. évében, amelyet továbbra is a járvány jellemez, a német Hyundai importőr tovább folytatja sikertörténetét. A vállalat 3,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett történetének legsikeresebb első félévében. És 2021 nyarán a Hyundai rekordokat állított fel a piaci részesedések tekintetében is: májustól augusztusig a vállalat megdöntötte a havi piaci részesedési rekordokat és a vállalat eddigi legsikeresebb hónapját jegyezte fel augusztusban, amikor 5,2 százalékos piaci részesedésével Németország első számú import márkája lett.
A siker többek között annak köszönhető, hogy a Hyundai úttörő szerepet játszik az alternatív meghajtású modellek között, amelyek 2021 első nyolc hónapjában a teljes értékesítés 65 százalékát tették ki és amely egyértelműen alátámasztja a vállalat jövőbeli mobilitás felé vezető útját. A Hyundai átlagosan 94,3 g/km-es flottakibocsátási értékével (2021. január-augusztus) Németországban az első helyen áll a nem elektromos márkák CO2-statisztikájában.
Ami az akkumulátoros elektromos járműveket illeti, a Hyundai kiváló helyzetben van az autóipar jelene és jövője számára. A Kona Electric folyamatosan az öt legkeresettebb elektromos modell közé tartozik Németországban. A Hyundai újonnan bevezetett, kizárólag elektromos járművekre szakosodott IONIQ almárkájával és az első IONIQ 5 modelljével a Hyundai lerakta az alapkövet ahhoz, hogy az alternatív hajtásláncok megfelelő beszállítója legyen. A Hyundai minden alternatív meghajtást szériában kínál, a 48 voltos technológiától a hibrid és plug-in hibriden keresztül az elektromos és üzemanyagcellás megoldásig.
A Hyundai azonban hagyományos hajtásláncaival is a jövőt idézi. A teljesen új platformra épült Staria kisbusz az új "Belülről kifelé" tervezési megközelítésen alapul, amelyben a tervezés a belső térben kezdődik és a külsővel folytatódik. Míg a belső teret az ügyfelek igényeinek megfelelően mobil lakótérként tervezték, a külsőt modern, áramvonalas sziluett jellemzi. Jellegzetes frontjával a Staria sikeres szemfényvesztővé válik az utcákon.
Annak érdekében, hogy az új autók értékesítésén kívül érzelmekkel tölthessék fel a márkát, a Hyundai évek óta részt vesz a motorsportokban. A motorsportban a bajor Alzenau székhelyű Hyundai Motorsport GmbH immár egymás után másodszor nyerte meg a konstruktőrök világbajnoki címét az FIA Rali-világbajnokságban (WRC) a Hyundai i20 Coupé WRC modelljével. A Hyundai emellett az idén elsőként elindult Pure-ETCR teljesen elektromos túraautós sorozatban is sikereket ér el. A versenypályától távol a Hyundai fontos tapasztalatokat szerez az elektromobilitás terén és a versenyautókból a szériamodellekbe történő technológiaátadásból profitál. A német Hyundai Team Engstler az ADAC TCR Germany túraautó-bajnokságában versenyző i30 N TCR autójukkal szintén nagyon sikeres és az elmúlt két évben a bajnoki címet is magáénak tudhatta. Ebben a szezonban Luca Engstler összesített helyezésével megelőzi a Hyundai csapat más tagjait.
A Hyundai a világ versenypályáin való részvétele mellett a futballban is képviselteti magát. A cég több mint három éve a fővárosi Hertha BSC klub szponzora és autópartnere, a Hyundai pedig a tavalyi szezon óta a Bundesliga Eintracht Frankfurt klubjának mobilitási és prémiumpartnere. Ezenkívül a Hyundai számos amatőr futballprojektet is támogat.
Forrás: hyundai.news