Szakszervezeteik hátráltatják a Hyundai csoport eladásait


Dél-Korea két legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor és a Kia Motors a túlmunkákat nehezen engedélyező szakszervezetek miatt nem tudja igazán jól kihasználni újonnan bemutatott modelljeik iránti fokozott keresletet.

A Hyundai Motor egyik legnagyobb népszerűségre szert tett modellje a Palisade nagyterepjáró, amelyből azonban a gyártó nem képes elegendő mennyiséget termelni. A Koreában legyártott mennyiség növeléséhez a szakszervezet beleegyezésére is szükség volna, amit egy esetleges külföldi gyártással is ki tudnának váltani.

A Hyundai vezetése eközben azt is fontolgatja, hogy a Palisade modellt a kínai piacon is bemutatja. A vállalat tavaly épp a kereslet visszaesése és az ezzel összefüggésben kialakult túltermelés miatt zárta be a pekingi 1-es számú üzemét, a vállalat pedig a márka stratégiájának teljes újragondolására készül. Ehhez szükség volna a Palisade-re is, hiszen manapság a kínai vásárlók is a nagy autókat és crossovereket részesítik előnyben. Jelenleg viszont csak Ulsan az egyetlen hely, ahol a Palisade modell készül, a vezetés pedig azt tervezi, hogy az autókat innen szállítaná Kínába. 


A világ másik felén, Amerikában a Palisade modell részesedése 3,2 százalékról 4,2 százalékra ugrott tavaly szeptember és december között. A Hyundai Motor America helyi gyártásban reménykedik, ám a koreai központ épp a hazai szakszervezet miatt óvatos marad. A Hyundai tavaly már elkezdte a Palisade oroszországi reklámozását, ám most úgy tűnik, hogy a helyi piacon legkorábban csak az idei év második felében tudják megkezdeni az árusítását.

A Hyundai Motor a látványosan megnövekedett kereslet hatására már a múlt év elején egy második futószalagot is be kívánt indítani a Palisade modell gyártásához, ám ehhez is a szakszervezet engedélyére volt szükség, amely csak több hónapig tartó egyeztetést követően, júliusban adta hozzájárulását ehhez. A modell havi termelési mennyiségét kétszer emelték, 6 240 darabról előbb 8 600, majd 10 000 darabra. A Hyundai tavaly összesen 107 514 darab Palisade modellt gyártott, amelyből 52 299 a helyi piacra került.


A Hyundai Motor másik keresett modellje a nemrég frissített Grandeur limuzin, amiből a vállalat nem tud elegendő mennyiséget gyártani és ezért folyamatos vásárlói panaszok mellett rengeteg rendeléslemondás is történt. A vállalat a jelenlegi havi 9 ezer helyett 12 ezer Grandeurt szeretne készíteni, ám ennek elérése érdekében ismételten megkezdték a tárgyalásokat a szakszervezetekkel. A Hyundai jelenleg a koreai Asan üzemében ugyanott készíti a Grandeurt, mint a Sonata limuzint. 

A Hyundai tavaly novemberben drasztikusan átalakított formában és előremutató kényelmi és biztonsági felszerelésekkel mutatta be az eddigieknél szélesebb és hosszabb Grandeurt, mint a márka limuzin-kínálatának zászlóshajóját, amelyből 2020-ban mintegy 110 ezer darabot kívánnak gyártani. A novemberi 10 419 darabról decemberre 26 százalékkal, 13 170 darabra nőttek aa Grandeur eladásai, miközben nagyjából 43 ezer további autóra van vásárlói megrendelés.


A Kia Motors hasonló helyzetben van a Mohave nagyterepjáró modelljével, amelynek termelési volumenéről jelenleg is folynak az egyeztetések a szakszervezettel. A Mohave modellből a Kia Hwaseong gyáregysége havi szinten 1 700 darabot gyárt, amit 2 000 és 2 300 darab közé szeretnének növelni, mivel a tavaly szeptemberben bemutatott autóra annyi megrendelés érkezett, hogy az ügyfeleknek csaknem 4 hónapot kell várniuk kiválasztott autójuk átvételéig.

A Kia legnagyobb terepjárója ugyanazon a futószalagon készül, amelyen a márciusban debütáló vadonatúj Sorento is fog, míg a tavaly érkezett Seltos kisterepjáró a Gwangju gyárban arról a futószalagról gurul le, amelyen a Sportage és a Soul is. Annak érdekében, hogy a gyártó növelni tudja az óránként legyártott autók számát, vagyis gyorsítsa a futószalagokat, a szakszervezet beleegyezése szükséges. „Nagyon nehéz megszerezni a munkaórák változtatásához a szakszervezet engedélyét, amely így a gyors és radikális bővítést nem teszi lehetővé” – mondta egy iparági megfigyelő. Az autógyártók ezért előszeretettel alkalmaznak munkásokat külső cégeken keresztül, hogy ezzel megkerüljék a rendszert. 

Forrás: pulsenews.co.kr, businesskorea.co.kr, en.yna.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését