Amerikába is megérkezett a Hyundai Sonata hibridje


A tavalyi koreai bevezetést követően az új generációs Hyundai Sonata hibridváltozata a Chicagói Autószalonon Észak-Amerikában is bemutatkozott. 

Chicagóban az Egyesült Államok piacára is megérkezett a vadonatúj Hyundai Sonata takarékos hibridváltozata, amely megjelenésében szinte teljesen megegyezik a tavaly óta kapható Sonata limuzin hagyományos változataival. Némileg módosult az első lökhárító, amelyekbe aktív légterelők kerültek és módosítottak a hátsó légterelőn is, amelynek hatására az autó légellenállási alaktényezőjét 0,24-re csökkentették le. Ehhez a motortér, a padlólemez és a hátsó rész teljes takarása is hozzájárult.
  

Az Egyesült Államokban tavasztól piacra kerülő új Hyundai Sonata Hybrid alap Blue változata az EPA által hitelesített mindössze 4,5 liter/100 km-es fogyasztásának köszönhetően több mint 1 100 kilométer képes megtenni egyetlen tank üzemanyaggal. A hazai, koreai piacon bemutatott változattal megegyezően az Amerikában piacra kerülő modellben is a Hyundai 150 lóerős G2.0 GDI HEV SmartStream benzinmotorja és mellette egy 52 lóerős villanymotor került beépítésre.    


Az új Hyundai Sonata Hybrid rendszerteljesítménye 192 lóerő, vagyis nagyjából 20 lóerővel gyengébb, mint a Toyota Camry Hybrid és a Honda Accord Hybrid amerikai változatai. A hatfokozatú hibrid automata sebességváltóval és a nagyfeszültségű akkucsomaggal a Sonata városban 4,7 litert, országúton 4,3 litert, míg vegyes üzemben 4,5 litert fogyaszt 100 kilométeren a Hyundai közleménye szerint. 

A 2020-as Sonata Hybrid legfontosabb technológiai újításai közé tartozik a világ első aktív váltásvezérlő technológiája (ASC) és a napelemes tetőmegoldás (SRS). Az ASC másodpercenként 500-szor vizsgálja a sebességváltást azért, hogy a sebességváltó fordulatszámát precízen beállítva gyorsabb váltást tudjon biztosítani. A hibridvezérlő egység új szoftvere hozzáigazítja az elektromos motort a benzinmotor és a sebességváltó fordulatszámaihoz, amivel 30 százalékkal csökkenti a sebességváltás idejét, ez pedig jó hatással van mind a teljesítményre, mind pedig a gazdaságosságra.


Az üzemanyag-hatékonyságot szolgálja a tetőre épített napelem is, amely akár 205 wattos teljesítménnyel képes tölteni a 12 voltos és a hibrid akkut is. A Hyundai közleménye szerint a napelemes tető napi átlagban 3,2 kilométeres hatótávot jelenthet, amely mellett megóvja az akkumulátort a különböző elektronikai eszközök (multimédia, fedélzeti kamera) általi lemerülésétől is.  

Forrás: carscoops.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését