Palisade stílusban újul meg a Hyundai Santa Fe
A Hyundai idén modelljei nagy részét lecseréli vagy frissíti és ez alól a Santa Fe sem kivétel, amely a legújabb kémfotók tanúsága szerint méretben és kialakításban a Palisade modellhez igazodik.
A Santa Fe hobbiterepjáró rendkívül fontos szerepet tölt be a Hyundai kínálatában, hiszen nemcsak ez a modell indította el a márka hobbiterepjárós kínálatát, de a mai napig ez a modell teszi ki a Hyundai crossover-eladásainak több mint 50 százalékát. Éppen ezért a Hyundai nem engedheti meg, hogy a modell vásárlói ne mindig a legfrissebb formákat és szolgáltatásokat kapják, így a vállalat idén több más típus mellett a Santa Fét is frissítésnek veti alá.
A ráncfelvarrás azonban legalább olyan jelentős átalakítással jár majd, mint amit legutóbb a Grandeur esetében tapasztaltunk meg. A limuzin esetében ugyanazt a platformot használták, mint a korábbi változatnál, viszont a tengelytávot megnövelték, amely mellett az autó formatervét is jelentősen átdolgozták. Hasonló átalakításra számíthatunk a Santa Fe esetében is, amely így méretben és formavilágban közelíteni fog a Hyundai legnagyobb SUV-jához, a Palisade terepjáróhoz.
A megújult Hyundai Santa Fe belső terén is sokat alakítanak a mérnökök, akiknek szintén a Palisade adta a legtöbb ihletet. Ennek eredményeként a legfontosabb újítás, hogy a Santa Fében is eltűnik a hagyományos váltóbot, helyét pedig az új Sonatánál és a nagytestvérnél is alkalmazott nyomógombos irányváltó veszi át. Ezzel együtt az egész középkonzol is jelentősen átalakul, amely alatt egy ugyanolyan tárolóüreget alakítanak ki, mint amit a Kona Electricben láttunk.
A csoport korábban bejelentette, hogy tavaly 24 modellből álló villamosított kínálatát 2025-re 44 tagúvá bővíti, amiben 13 hibrid, 6 plug-in hibrid, 23 tisztán elektromos és két üzemanyagcellás jármű kap helyet. Idén ezek közül a crossoverek és hobbiterepjárók hibrid és PHEV változataira helyezik a fő hangsúlyt, így a hagyományos belsőégésűek mellett a vadonatúj Hyundai Tucson és a Kia Sorento mellett a frissített Santa Fe is hibrid és konnektoros hibrid hajtásláncokat kap.
Korábban arról szóltak a pletykák, hogy a nagyobb Hyundai modellek az Ioniq 1.6 literes szívóbenzinese helyett az új Sonatában tavaly bemutatott G2.0 GDi HEV hajtásláncát kaphatják, amelynek rendszerteljesítménye 195 lóerő. Most azonban úgy tűnik, hogy a Hyundai mérnökei ehelyett egy teljesen új megoldást választottak, így a hibrid Santa Fe (és vele a kisebb Tucson) modellek mozgatásához a vállalat kínálatában már régóta megtalálható 1.6 T-GDI turbós benzinmotort választották. Mivel ennek a motornak alapból is 180-200 lóerős a teljesítménye, így a környezetbarát változatok rendszerteljesítménye valahol 230-280 lóerő körül lehet.
Mivel a Santa Fe alig két éves modell, ezért a Hyundainál várhatóan nem sietnek nagyon a Santa Fe frissített változatainak bevezetésével, így az új modell várhatóan csak az év második felében, ősszel mutatkozhat be, az értékesítés pedig az év végén kezdődhet meg.
Forrás: thekoreancarblog.com