Lágyhibriddel érkezik a vadonatúj Hyundai i20


A Hyundai Motor az egy nappal korábban kiszivárgott fotók után most hivatalosan is megmutatta a vadonatúj i20 első fotóit, amelyek mellett nyilvánosságra hozták a forma mögött rejlő technológiáját is. 

A Genfi Autószalonon debütáló új generációs Hyundai i20 formavilágát a márka „Érzéki sportosság” formatervezési nyelvét követi, ami jóval elegánsabb, stílusosabb elődeinél. Az autó első kialakítását a méretes kaszkád hűtőmaszk határozza meg, amelyet a hátrahúzódó fényszórók és a sportosabb kialakítású légbeömlők fognak közre. Az autó motorháztetejét szintén kidolgozott élek és ívek tarkítják, a dinamikus vonalvezetéshez pedig karakteres oldalíveket is alkalmaztak. 


Az autó jellegét a kontrasztos tetőfényezés, a megnövelt üvegfelületek és a hátsó tetőterelő idom tovább hangsúlyozza. Az autó hátsó megjelenését az egyedi kialakítású hátsó lámpatestek és annak vékony LED csík összekötése teszi még karakteresebbé. Méretek tekintetében az új i20-as 5 mm-rel hosszabb, 30 mm-rel szélesebb és 24 mm-rel alacsonyabb, mint közvetlen elődje. Emellett a mérnökök 10 mm-rel növelték az autó tengelytávolságát is. 


A Hyundai egyelőre csupán egy rajzot hozott nyilvánosságra az új i20 belső kialakításáról, ez alapján viszont a műszerfal jóval fejlettebb a korábbi generációkon alkalmazottnál. A többi új Hyundai modellben bevezetett új 10,25 colos méretű középső multimédiás kijelző mellett az i20 most először kapott teljesen digitális, szintén 10,25 coll méretű műszeregységet. Középen az érintőkijelző alatt a műszerfal teljes szélességében végigfutó „vízszintes élek” észrevétlenül takarják el a légbeömlőket. Vannak új billenőkapcsolók, LED hangulatfények és kontrasztos betétek. Természetesen itt is van már vezetékmentes mobiltöltés, ami mellett újdonság a szintén kábelmentes Android Auto/Apple CarPlay csatlakozás és Bose hangrendszer. A növelt méretek miatt még több hely van az utasok és a csomagok számára, a hátsó raktér mérete 351 literesre hízott.   


Természetesen az i20 is megkapta a Hyundai SmartSense vezetéstámogató rendszercsomagjának elemeit. A sávtartó rendszer, a frontális ütközésmegelőző rendszer, az éberségfigyelő és a távolságifény-asszisztens mellett az új modell holttérfigyelő ütközésvédelmet, intelligens sebességhatár-asszisztens, parkolási ütközéselkerülő rendszert és hátsó keresztirányú ütközéselkerülő rendszert is kap. 


Az új i20 motorválasztéka alapvetően az elődre épül. Az alapváltozatok továbbra is egy 1.2 literes, 84 lóerős szívóbenzinest kapnak, amelyhez egy ötfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik. Emellett az új i20 a háromhengeres 1.0 literes T-GDI 100, illetve 120 lóerős változatával is rendelhető, alapesetben hatfokozatú manuális, felárért pedig 7 fokozatú duplakuplungos DCT váltóval párosítva. Utóbbi esetében a gázpedál felengedésére a vezérlés a motort leválasztja a sebességváltóról, így az autó „vitorlázva” képes takarékosabban üzemelni. A fogyasztást tovább csökkenti a típusnál elsőként alkalmazott 48 voltos lágyhibrd rendszer, amely 3-4 százalékkal kisebb emissziót biztosít. A rendszer a 120 lóerős T-GDI-hez alapáron jár, míg a 100 lóerőshöz extraként elérhető.       

A harmadik generációs i20 gyártása a Genfi bemutatót követően várhatóan nyár elején kezdődik a Hyundai törökországi gyáregységében, hozzánk várhatóan ősszel érkezik meg.

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését