A Hyundai a jövő mobilitási technológiáit állította ki az indiai Auto Expón


A Hyundai Motor India, az ország legnagyobb autó-exportőre és első intelligens mobilitási szolgáltatója impozáns kínálattal, köztük a vadonatúj Creta és a környezetbarát Nexo modellekkel érkezett a 2020-as Auto Expo kiállításra. 

Az „Emberiség fejlődése” néven hirdetett márkavízióban a Hyundai technológiai merészségét mutatja be, amellyel képes lesz a jövőben meghatározni a piaci szabályokat. A Hyundai összesen 13 izgalmas autót és jövőbeli technológiát, koncepciót mutatott be a „Szabadság a jövőbeni mobilitásban” témája szerint. A 2020-as Auto Expo 3 147 négyzetméteres kiállítóterében az ügyfelek tanúi lehettek a Hyundai merészségének és azon terveinek, amellyel a jövőbeli mobilitás problémáihoz kínálnak megoldásokat.


„A Hyundai Motor India elkötelezett amellett, hogy minőségi időt, boldogságot és örömet kínáljon az embereknek, miközben folyamatosan fejleszti az emberközeli mobilitási megoldásait” – mondta S.S. Kim, a HMIL ügyvezetője. „A 2020-as Auto Expo újabb mérföldkőnek számít az indiai autóiparban és a Hyundai számára, mivel ügyfélközpontú vállalatunk a „Szabadság a jövőbeni mobilitásban” témában bemutatja technológiai merészségét emellett pedig bemutatja hamarosan érkező divatteremtő új crossoverét az indiai piac számára.”


A Hyundai ezen a rendezvényen mutatta be a népszerű Creta kisterepjáró radikálisan átalakított második generációját. Ez a drasztikus változás élesen különbözik a kifutó modell „mindenkinek megfelelő” megjelenésétől. A Hyundai Creta frontrészét a jellegzetes kaszkád hűtőmaszk uralja, ám a fényszórók elrendezése jelentősen megosztja majd az ügyfelek véleményét. Az osztott fényszórók egy különleges elrendezésű LED nappali fényt is tartalmaz, miközben a fő fényszórók - szintén LED-szalaggal bélelten – lejjebb helyezkednek el. A hátsó lámpák – a kínai ix25-höz hasonlóan – itt is az első fényszórók elosztását mintázzák.


A korábbi változatnál kicsit nagyobb és hosszabb új Creta belső terét ugyan nem mutatta meg a Hyundai, ám a bemutatott autó utasterébe be lehetett látni. Ezek alapján a Creta az ix25-től eltérően nem egy hatalmas álló tabletre emlékeztető 10,25 colos méretű középső érintőkijelzőt kap, hanem egy viszonylag hagyományos multimédiát, amely alatt  megmaradtak a klímaközpont hagyományos tekerőgombjai is. Motorok terén az új Creta a Kia Seltos-ból ismert erőforrásokkal lesz kapható: a 115 lóerős 1.5 literes szívóbenzineshez hatfokozatú kézi, illetve CVT automata társítható, míg az ugyancsak 1.5 literes CRDi dízelmotorhoz kívánságra hagyományos automata is kérhető. A Hyundai később akár a Seltosban is kapható 1.4 literes, 140 lóerős T-GDI benzinmotort is bevezetheti, amihez a kéziváltó mellett 7DCT váltó is kapható lesz.  


Miközben pedig a világ már a Hyundai Tucson új generációjára vár, addig a vállalat indiai képviselete csak most, a 2020-as Auto Expó rendezvényen mutatta be a Tucson ráncfelvarrott változatát. A globális facelifthez hasonlóan az indiai változat is megkapta a nagyobb kaszkád maszkot, az átalakított lökhárítókat és hátsó lámpatesteket, az új könnyűfém felniket, valamint a teljesen újragondolt belső kialakítást is. A 8 colos középső érintőkijelzőre megérkezett a Hyundai Bluelink rendszere, a vezeték nélküli mobiltöltő és a panoráma napfénytető is. 


A frissített Hyundai Tucson a korábban is kapható, de a szigorúbb BS6 emissziós normákhoz igazodó motorválasztékkal lesz elérhető Indiában. A kéttagú kínálat egyike a 150 lóerős 2.0 literes szívóbenzines, amely mellett a Tucson egy szintén 2.0 literes, 182 lóerős turbódízellel is választható. Mindkét erőforráshoz alapáron jár a hagyományos automata sebességváltó, ám amíg a régebbi fejlesztésű benzineshez hat-, addig a dízelhez már nyolcfokozatú egység kapcsolódik. Összkerékhajtás csak a legdrágább GLS dízelváltozathoz rendelhető.


A Hyundai indiai képviselete az új és frissített modellek mellett bemutatta a Grand i10 Nios sportosabb változatát is. A koreai gyártó korábban a Venue-ben debütált, majd az Aura kislimuzinban is bevezetett 1.0 T-GDI erőforrásával a Grand i10 Nios 100 lóerős teljesítményszintjével az indiai prémium kisautó kínálat legerősebb képviselőjévé vált. 


Ellentétben az i10 európai kínálatában az idei év második felében megjelenő N Line változat elkülönülő formatervétől, az indiai sportosabb Grand i10 Nios külső és belső kialakítása nem sokban tér el a típus többi változatától. Kívül a feketére fényezett tető mellett elöl egy „turbo” felirat került a feketére fújt hűtőmaszkra és a csomagtér ajtajára, belül pedig a teljesen fekete panelek és ajtókárpitok mellett vörös varrások növelik a sportos érzetet. A turbómotor várhatóan csak egyetlen Sportz felszereltséggel választható majd Indiában. 


A koreai vállalat kiállította a sportos N márka első modelljét, az i30 Fastback N-t is, ami azt jelzi, hogy habár az i30 kompakt egyáltalán nem szerepel a Hyundai indiai kínálatában, a képviselet mégis fantáziát lát az N széria helyi piaci bevezetésében. Ha így lenne, akkor a HMIL valószínűleg Csehországból importálná a típust és várhatóan kihasználná azt a helyi szabályozást, amelynek értelmében kevesebb, mint évi 2 500 darab eladásával még nem kell helyi homologizációt kérni az autóra. Ennek megfelelően az i30 N valóban egy réspiaci modell lehet Indiában, ahol igazi versenytárs nélkül jelenhetne meg.


A Hyundai Motor India már korábban bejelentette, hogy megvalósíthatósági tanulmányokat végez az üzemanyagcellás járművek indiai bevezetésének lehetőségeiről. Ennek bizonyítékaként a vállalat a 2020-as Auto Expóra is elhozta a Nexo üzemanyagcellás hobbiterepjáróját, amely akár elsőként jelenhet meg India útjain. A 666 km-es WLTP hatótávjával a Nexo akár ideális lehetne India számára, ám az ország jelenleg még inkább az akkumulátoros elektromos hajtásban látja a jövőt. Annál is inkább, mivel az egyetlen hidrogén töltőállomás Új-Delhiben található, ami a jelentős árcédula mellett jelentősen leszűkíti a Nexo eladási lehetőségeit.  


A Hyundai mobilitási jövőképének bemutatására a vállalat elhozta a tavalyi CES kiállításon bemutatott „lépegető” autóját, az elektromos rollert, valamint kiállították a Le Fil Rouge tanulmányautót is. Az eredetileg a 2018-as Genfi Autószalonon debütált formatanulmány a Hyundai „Érzéki Sportosság” formanyelvének megoldásait tükrözi, amely elsőként a Sonata új, nyolcadik generációjában mutatkozott be szériában, ám a koncepció elemei később más modelleken, így pl. az Indiában is idén debütáló új i20 modellen is látható lesz.   

Forrás: hyundai.com/inautocarindia.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését