SUV-lázban nő a Hyundai limuzinok részesedése


A Ford és a Chevrolet a hobbiterepjárók térnyerése miatt Amerikában felhagyott kompakt autóinak értékesítésével, amivel együtt az ázsiai konkurensek, köztük a Hyundai piaci részesedése is növekszik a szegmensben.

Az Edmunds az amerikai autópiacon elvégzett legutóbbi iparági felmérése szerint a Ford Focus és a Chevrolet Cruze vásárlók 42 százaléka maradt a szegmensben és jelentős részük autócserénél a versenytársak autóit választotta és ezzel a detroiti gyártók piaci részesedése és ezzel együtt a vevők márkahűsége is látványosan csökkent. A Hyundainál például novemberben a tavalyihoz viszonyítva 102 százalékkal nőtt a kompakt Elantra értékesítése, amely mellett a koreai vállalat épp most vezette be a 2020-as vadonatúj Sonatát is, amivel további bővülésre számíthat a limuzinok egyre zsugorodó piacán. 


„Van legalább 6,5 millió olyan autóvásárló a piacon, aki nem tud a mostani autója gyártójától ugyanilyen kategóriás újat választani” – mondja Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési részlegének alelnöke az amerikai újságírók részére rendezett Sonata tesztvezetésén. „Összesen 44 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy továbbra is egy limuzint szeretnének választani, így ha ezeket a nyers számadatokat nézzük, még mindig rengeteg potenciális ügyfelünk van.” Hozzátette még azt is, hogy miután a Chrysler a 2017-es modellévvel megszüntette a 200-as limuzinját, legalább 20 típus tűnt el a limuzinok piacáról. 


Az Edmunds felmérése kifejezetten a 9,1 százalékos részesedésével az amerikai autópiac legnagyobb szegmensére, a kompakt autókra koncentrált. A Ford Focus és a Chevrolet Cruze modellek eltűnésével egy időben a detroiti gyártók a hobbiterepjárók felé fordultak. Az amerikai gyártók abban bíztak, hogy a kompakt autók vásárlói a márkán belüli nagyobb crossovereket választják majd, ám ez eddig nem vált be. 2019 első 11 hónapjában a Ford Focus tulajok mindössze 18 százaléka választott Ford SUV-ot, míg a Cruze vevők 21 százaléka vett Chevrolet crossovert. Nekik viszont egyértelműen mélyebbre kellett nyúlniuk a pénztárcájukban, mivel az Edmunds szerint a kisebb hobbiterepjárók is 4-8 ezer dollárral többe kerülnek, mint egy kompakt személyautó. Ennek eredményeként a legtöbb kompakt autó tulajdonos a megmaradt külföldi gyártó termékei felé fordul.   


„Amióta a Ford magára hagyta a kompakt autók szegmensét, rengetegen érdeklődnek az Elantra iránt” – mondja Steve Hunsinger, a detroiti régió legnagyobb Hyundai képviselete, a LaFontaine Hyundai kereskedés értékesítési vezetője. A Detroiti Hármak árnyékában versengő Hyundai különböző kedvezményekkel kívánja a Ford márka kedvelőinek figyelmét magára irányítani. Hunsinger szerint a megfizethető áron kínált Elantra kompakt iránti megnövekedett érdeklődést a Hyundai az iparágon belül legjobb 10 év/100 ezer mérföldes hajtáslánc garanciája is tovább növeli.  


„A Ford és a General Motors stratégiai döntést hoztak azzal, hogy a profitot helyezték előtérbe a piaci részesedés rovására" – mondta Jessica Caldwell, az Edmunds autóipari elemzője. „Noha ez hosszú távon jobban megérheti számukra, így lesz elég  pénzük a villamosításra és az önvezető technológia finanszírozására, nem kétséges, hogy ez a döntés versenytársaik számára most előnyt jelentenek."


„Viszont nem minden limuzin-tulajdonos utálja autóját. Látunk egy egészséges jövőképet ezen a téren” – mondja O’Brien, majd arra is rámutat, hogy jelenleg 6,6 millió Honda Accord, 7,2 millió Toyota Camry, 3,9 millió Nissan Altima és 2,2 millió Hyundai Sonata fut az amerikai utakon. A korábban túlsúlyos limuzinkínálatával versengő Hyundai viszont az utóbbi időben crossoverekből többet is bemutatott, így a Tucson mellett a Kona és a Venue modellekkel az amerikai versenytársakkal is sikerrel mérkőzik. A Tucsonból novemberben 16 százalékkal, míg a Konából 6 százalékkal többet értékesítettek novemberben, mint egy évvel korábban.     


Ám mivel a hobbiterepjárók általában magasabb árfekvésűek, mint a személyautók, az ázsiai gyártók a kompakt limuzinok piacát kulcsfontosságúnak tekintik annak érdekében, hogy az első autójukat választókat és az alacsonyabb jövedelműeket a márkához vonzzák. „A lényeg az, hogy ha a Ford és a GM nem rendelkezik megfizethető lehetőségekkel azoknak a vásárlóknak, akik első vagy második új autójukat vásárolják, akkor sokkal nehezebb lesz később megnyerni őket" – mondta Caldwell. „A fogyasztók korai felkarolása és a márkánál tartása évtizedek óta az autómárka-stratégia alapelve. De úgy tűnik, hogy az iparág átalakulásának közepén járunk, ahol az autógyártók kénytelenek átgondolni mindent. Csak az idő fogja eldönteni, hosszú távon mi lesz célravezető.”

Forrás: detroitnews.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését