SK és LG akkuk kerülhetnek a Hyundai új villanyautóiba

A dél-koreai SK on és az LG Energy Solution (LGES) akkumulátorgyártó vállalatok a koreai értéklánc biztosítása érdekében a jövőben közösen felelhetnek a Hyundai Motor Group következő generációs elektromos járműveibe kerülő hajtásláncokért.

Számos akkumulátor- és járműipari forrás szerint az SK on exkluzív szerződést nyert a Kia jövőre bemutatkozó, teljesen elektromos EV9 hobbiterepjárója hajtásrendszerének beszállítására. Az EV9 lesz a Kia második olyan tisztán elektromos modellje, amely a Hyundai Motor Group E-GMP platformjára fog épülni. 

A tavalyi New York-i Nemzetközi Autószalonon bemutatott tanulmánymodell alapján az összkerékhajtású EV9 5 010 milliméteres hosszával nagyobb lesz, mint a Hyundai Motor legnagyobb, 4 980 milliméteres Palisade hobbiterepjárója. Az EV9 a BMW iX modelljével fog egykategóriában versengeni a globális járműpiacon. Az EV9 hatótávja várhatóan legalább 480 kilométeres lesz és tovább bővíti a Kia prémium hobbiterepjárók kínálatát. 

Emellett az SK on a Hyundai Motor Kínába, Indiába, Indonéziába és Szingapúrba exportált IONIQ 5, valamint az IONIQ 5 Robotaxi modelljének meghatásáért lehet felelős a jövőben. Az SK Innovation alá tartozó, „pure play” akkumulátorgyártó a Hyundai Motor zászlóshajójának számító IONIQ 6 limuzin elsődleges akkumulátor-beszállítója is lesz, így megosztja az idén érkező IONIQ 6 akkumulátorszállítását a CATL és az LGES vállalatokkal. 

Az SK on viszont kizárólagos beszállítást nyert a következő IONIQ 7 hobbiterepjáró modellhez. Az akkumulátoripar egyik meg nem nevezett tisztviselője szerint az SK on a nagyméretű elektromos autók piacán a tasakos akkumulátorok terén mutatta be erősségeit.

A Hyundai Motor Grouppal évek óta kiváló partnerkapcsolatot ápoló LGES lesz a Kona és az új Niro EV villanyautók akkuszállításáért felelős vállalat. Ezenkívül további megrendeléseket is elnyerhet, mivel tárgyalásokat folytatnak a Hyundai Motor Group új, SV gyári kódnév alatt futó villanyautó-projektjéhez is, amely várhatóan 2024-ben fog szériagyártásba kerülni.

A Hyundai Motor Group korábban az SK on, az LGES és a kínai CATL vállalatokat választotta E-GMP platformra épülő villanyautók akkubeszállítójának a 2019-2021-es időszakra, 150 gigawattóra összkapacitással. A koreai autóipari konszern azonban a koreai helyi akkumulátorrendeléseket részesítette előnyben az E-GMP alapra épülő elektromos járművek és a meglévő modellek új generációi akkubeszállításakor. A Samsung SDI vállalat viszont még nem nyert egyetlen megrendelést sem a Hyundai csoporttól.

Az LGES és az Egyesült Államokban működő gyártósorokkal rendelkező SK vállalatok emellett akkumulátorokat fognak szállítani a Santa Fe hibrid és a GV70 elektromos változataihoz, amelyek a Hyundai Motor alabamai gyárában fognak készülni az idei év végétől.

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei