Búcsú a Legendától: végetér a Hyundai Ioniq gyártása

Egy korszak ér véget, amikor 2022 júliusában az eredeti Hyundai Ioniq modell gyártása befejeződik a vállalat dél-koreai Ulszan gyártósorán. 

A gyártósorról legutoljára legördülő Ioniq egy jelentős fejezet végét jelenti a Hyundai újkori történetében. Amikor az Ioniq 2016-ban piacra került, ez a modell volt a világ első olyan autója, amelyet egyszerre háromféle elektromos hajtáslánccal: hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos kivitelben is kínáltak. Az Ioniq leállítása a Hyundai régóta tervezett döntése volt annak érdekében, hogy megfeleljen a változó fogyasztói igényeknek az autóiparban. Az Ioniq azonban továbbra is igazi úttörő marad, amely felrázta az iparágat és kikövezte az utat annak a sikertörténetnek, amelyé az IONIQ mára vált.

Az Ioniq jelentette a Hyundai elektromos járműveinek első generációját. Miután 2016 vége és 2021 decembere között 135 692 darabot értékesítettek a modellből az európai piacon, a modell teljes mértékben megfelelt a vállalat üzleti elvárásainak. Az első Ioniq sorozat értékesítése a kereskedői készletektől függően néhány hónapig még biztosan folytatódik.

A 2012-es Genfi Autószalonon debütált i-oniq tanulmány által ihletett Ioniq modell innovatív és úttörő örökséget hozott létre. A koncepció folyékony és szoborszerű kialakítása később az Ioniq szériagyártású modelljén is visszatükröződött. 2016-os bevezetésekor az Ioniq-ot formaterve miatt sokat dicsérték, amely nemcsak a megkülönböztetést, hanem az aerodinamikai teljesítményt is szolgálta, a Hyundai elektromobilitás terén végzett korai fejlesztéseire építve. A sima vonalak és a folyékony forma akkoriban kategóriaelső 0,24-es Cd-értéket kölcsönzött az Ioniq-nak, csökkentve a légellenállást és javítva az üzemanyag-hatékonyságot.

Az Ioniq nemcsak a Hyundai Folyékony Szobrászat formanyelvének adaptálásában volt úttörő, hanem annak műszaki szempontjai tekintetében is. Ez volt a világ első olyan járműve, amelyet az alapoktól kezdve három elektromos hajtáslánchoz terveztek, hibrid, konnektoros hibrid és akkumulátoros elektromos változattal. Az Ioniq kiemelkedő hatékonysága megnyitotta az utat a Hyundai elektromos modelljeinek fejlődése előtt és megalapozta az IONIQ villanyautó-márka, valamint a Hyundai termékpalettáján belüli többi elektromos modell létrejöttét is.

Amellett, hogy az Ioniq-ot a hatékonyság és a dizájn terén tett előrelépéseiért elismerték, vezetési élményéért is sokat dicsérték. A modell átfogó biztonsági csomagja kategóriájában a legjobb védelmet biztosította mindhárom hajtáslánc esetében és a típus élete során mindvégig megőrizte az 5 csillagos Euro NCAP minősítést.

A Las Vegas utcáin tett sikeres tesztvezetést követően a Hyundai a 2017-es Genfi Autószalonon bemutatta önvezető Ioniq modelljét is. Az önvezető Ioniq első lökhárítója mögött LiDAR technológia került beépítésre azért, hogy megőrizzék az autó elegáns megjelenését. A fejlett önvezető rendszerek a lehető legegyszerűbbek maradtak a szériamodell meglévő funkcióinak integrálása miatt, beleértve az intelligens sebességtartó (Smart Cruise Control) rendszer előre néző radarját és a sávtartó asszisztens kameráit. Az autó fejlett technológiája gondoskodott arról, hogy a legnagyobb kihívást jelentő helyzetekben is biztonságosan navigáljon, beleértve a nagy gyalogosforgalmat, a közlekedési lámpákat és táblákat, az útépítést és az útlezárásokat is.

Az Ioniq volt az első, amely a legmagasabb szintű biztonsággal, értékkel és hatékonysággal állította fel a szegmens szabványait – amit nem hagytak figyelmen kívül a díjazó testületek és más intézmények sem. A 2016-os megjelenést követően az Ioniq-ot dizájnja miatt dicsérték, megnyerve az áhított Red Dot Design Awards és két Good Design díjat is. 2017 és 2019 között az ADAC Ecotest 2017-es és 2019-es besorolása, a Green NCAP és a 2017-es és 2018-as Év Női Világ Autója díja mind az Ioniq úttörő szerepét fejezte ki az elektromos mobilitás terén. Nyugdíjba vonulása után az Ioniq az elismerések örökségét hagyja maga mögött, hiszen elnyerte az Év Autója díjat Norvégiában, Svédországban és Franciaországban. A Hyundai számára az Ioniq kiemelkedő teljesítménye létrehozta a siker és innováció törzskönyvét az elektromos járművek terén.

Nem a kritikusok voltak az egyetlenek, akik észrevették az Ioniq innovatív és kifinomult tulajdonságait. A holland és az Egyesült Királyság kulcsfontosságú partnerei döntő szerepet játszottak az Ioniq legjobb tulajdonságainak bemutatásában. Amszterdamban az Ioniq korlátokat tört át egy szabadon működő tisztán elektromos autómegosztó szolgáltatással, amely akkoriban a leghosszabb hatótávolságot biztosította minden ilyen típusú szolgáltatás számára. A 100 Ioniq EV-ből álló flottával, 2 200 nyilvános töltőállomással és egy igény szerinti járműből járműbe (V2V) töltőszolgáltatással a kezdeményezés 2018-ig működött és elérhetővé tette a zéró károsanyag-kibocsátású autózást, valamint hozzájárult a légszennyezés és a CO2 kibocsátás csökkentéséhez a holland fővárosban.

A Hyundai és az amszterdami Van Gogh Múzeum közötti folyamatos együttműködést két olyan Hyundai Ioniq képviselte, amelyre Vincent Van Gogh két festménye által ihletett különleges festése került. A holland mester híres „napraforgóiba” csomagolt Ioniq modellhez később 2016-ban egy „mandulavirág” modell csatlakozott a világhírű múzeumban.

Évek óta gyarapodó elismeréseivel és jelentőségteljes együttműködéseivel az Ioniq úttörő erőt jelent az elektromos mobilitás területén. A modell innovációi és fejlődése megnyitotta az utat a Hyundai villanyautóinak új generációja előtt, hogy az Ioniq csúcsbiztonsági, érték-, hatékonyság- és dizájntörténetére építsenek. Bár az Ioniq nem kap közvetlen utódot, szellemisége tovább él a Hyundai elektromos IONIQ márkáján keresztül.

Hyundai Ioniq teszrek a Dönci Hyundai-KIA Blogján:

Villámrajt - Hyundai Ioniq 1,6 GDI Hybrid Premium teszt 

Hibrid úttörők - Hyundai Ioniq, Toyota Prius összehasonlítás (Autó és Stílus)

Menetpróbán a Hyundai Ioniq Electric változatával (Autó és Stílus)

Félúton a jövőbe - Hyundai Ioniq 1.6 GDI Plug-in Hybrid teszt 

Dönci autósmoziba ment (AutóSámán teszt)

Beszoktató élmények – Hyundai Ioniq 1.6 GDI Plug-in Comfort teszt 

Áramvonal - Hyundai Ioniq Electric Executive teszt 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei