A Hyundai IONIQ 6 a Puszani Autószalonon debütál

A Hyundai Motor a napokban kezdte meg a vadonatúj IONIQ 6 bevezető kampányát, amelyet először a koreai Puszani Autószalonon fognak a nagyközönségnek bemutatni. 

A Hyundai néhány napja nyilvánosságra hozta az első előzetest a hamarosan érkező IONIQ 6 limuzinról, amelyet követően koreai források szerint várva várt, tisztán elektromos megjelenési dátumát is megerősítették. A Hyundai IONIQ 6 „Villamosított áramvonal” néven a Puszani Autószalon keretein belül július 14-én tartja világpremierjét.

Amint az már közismert, az IONIQ 6 (belső kódnevén CE) piacra dobását és a szériagyártás 2022. március-áprilisi megkezdését körülbelül 3 hónappal elhalasztották. Ennek oka leginkább az volt, hogy a Hyundai tervezőmérnökeinek olyan belső és külső módosításokat kellett elvégezniük a modellen, amelyek az eredeti változatában nem tetszettek a Hyundai Motor első számú vezetője, Eui-sun Chung elnök úrnak.

A belső források szerint a külső változtatások az első és a hátsó lökhárítót érintették, amihez kapcsolódóan a dizájn mellett a méretek is némileg módosultak, így az autó végleges változata most 20 mm-rel hosszabb lett, a kialakítás változtatása pedig még tovább növelte az autó hatótávját is. Emellett a Hyundai a világ első intelligens világító első maszkját is bemutatja az autón, miközben az autó platformjában ugyanaz a nagyobb, 77,4 kWh-s akkumulátorcsomagot helyeznek el, amit idéntől az IONIQ 5 is megkapott, ám itt a formai adottságok miatt a hatótáv is jelentősen növekedhet. 

A kifejezetten elektromos járművek számára készült platform lehetővé teszi, hogy a Hyundai újragondolja a modell belső kialakítását és „intelligens élettérré” varázsolja azt olyan egyedi funkciókkal, mint például a tág határok között állítható ülések, vezeték nélküli kapcsolódás és fiókok elhelyezése. A platform paradigmaváltását a felhasználói felületre is kiterjesztik, amely minden eddiginél egyszerűbb, intuitívabb és ergonomikusabb kialakítású lesz azért, hogy az utasok jól érezzék magukat.

Az IONIQ 6 legerősebb változata – legalábbis kezdetben – a kétmotoros, összkerékhajtású változat lesz, amelynek teljesítménye eléri a 308 lóerőt. Ezzel együtt az IONIQ 6 hatótávját 515 km-ben hitelesítették, ám azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ez a koreai szabvány, vagy más, globális szabvány szerinti hitelesítés. Ha ez a koreai szigorúbb szabvány szerint értendő, az azt is jelentheti, hogy az európai vagy amerikai szabvány szerint a hatótáv akár 550 km felett is lehet.   

A Hyundai első E-GMP platformra épülő, formájában a Prophecy tanulmánnyal kb. 70 százalékban megegyező „áramvonalas elektromos” limuzinjának első szériapéldányai a bemutatással nagyjából egy időben, júliusban gördülnek le a koreai autógyártó Aszanban működő gyárából, ahol az IONIQ 6 mellett a vállalat belsőégésű motorokkal szerelt Sonata és Grandeur modelljei is készülnek. 

A dél-koreai autógyártó a piactól függően 2022 második felében tervezi bemutatni az IONIQ 6 limuzinját. Az IONIQ termékcsalád 2024 elején fog kiteljesedni egy nagyobb hobbiterepjáró, az IONIQ 7 névre keresztelt modell piacra dobásával. A Hyundai korábban úgy nyilatkozott, hogy „idén 8 különböző elektromos modellünkből 160 ezer darab eladását tervezzük a kitűzött cél elérése érdekében: 2025-ben 12 féle elektromos modellünkből összesen 560 ezer darabra kívánjuk bővíteni az eladásokat.”

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei