A Hyundai villanyautókkal forgatja fel Délkelet-Ázsia autópiacát

A Hyundai Motor elsősorban új generációs villanyautóira támaszkodva folyamatosan bővíti jelenlétét Indonéziában, megcélozva a néhány japán autógyártó által nagyrészt uralt délkelet-ázsiai piacot.

A Hyundai számára az elektromos járművek jelenthetik a nagy áttörést ahhoz, hogy behatoljanak egy eddig telítettnek vélt autópiacra. A koreai autógyártó nemrég közölte, hogy a forgalmazás első hetében, azaz április 22. és 27. között összesen 1 587 darab IONIQ 5 modellre kaptak megrendelést Indonéziában. Ez pedig több mint duplája az országban 2021-ben eladott összes elektromos járműnek, amelyből az Indonéz Autóipari Szövetség adatai szerint mindössze 693 darabot adtak el tavaly. A tavalyi eladások 87 százalékát szintén a Hyundai adta azzal, hogy 605 darab Ioniq Electric és Kona Electricet tudtak értékesíteni az országban. 

A Hyundai Motor a március végén megnyitott Indonéz Nemzetközi Autószalonon mutatta be először Indonéziában az IONIQ 5 helyben készült változatát. A modell listaára 718 millió rúpiától (kb. 18,1 mFt) kezdődik. A Hyundai eredménye nagyon meglepő, hiszen a délkelet-ázsiai piacokat hagyományosan a japán autógyártók fellegvárának tartják. A Koreai Autógyártók Szövetsége szerint a japán autómárkák piaci részesedése hat ASE-országban, köztük Indonéziában, Thaiföldön, Malajziában és Szingapúrban 74,3 százalék körül volt 2019 végén. Csak Indonéziában öt japán autógyártó – a Toyota, a Mitsubishi Motors, a Suzuki Motor, az Isuzu Motors és a Honda – a piac közel 94 százalékát birtokolta tavaly.

Az elektromos járművek piacán azonban más a helyzet. Tavaly összesen 605 IONIQ 5 Kona modellt adtak el Indonéziában, amivel az ország teljesen elektromos járműpiacának 87 százalékát teszi ki. Bár az elektromos autók az ország teljes autóeladásainak kevesebb mint 0,1 százalékát teszik ki, a Hyundai Motor reméli, hogy a növekvő ismertség hozzájárul a belsőégésű motoros járművek értékesítésének fellendítéséhez is. A Hyundai emellett csak márciusban 1 440 darab benzines Creta modellt értékesített Indonéziában, megelőzve ezzel a Honda HR-V-t is. A HR-V pedig már régóta piacvezető modell Indonéziában a középméretű hobbiterepjárók kategóriájában.

A Hyundai áprilisban készült el 1,55 milliárd dolláros gyártóüzemével a nyugat-jávai Bekasiban, amely a koreai autógyártó első üzeme Indonéziában és a régióban. A 777 ezer négyzetméteres területen felépült gyár éves gyártási kapacitása az idei év végére 150 ezer darabra emelkedik, míg a végleges termelőképességet 250 ezerre kívánják idővel bővíteni. Az üzemben a Hyundai IONIQ 5, a Creta és a Santa Fe hobbiterepjárók készülnek és szállítják azokat a délkelet-ázsiai országokba, például Vietnamba, a Fülöp-szigetekre és Thaiföldre. Ezek az exportok így az ázsiai szabadkereskedelmi övezetről szóló megállapodás értelmében mentesülnek a vámok alól.

 „Indonézia egy ország, ahová a japán autógyártók régóta jelen vannak és azt évtizedek óta uralják, így elég nehéz volt betörnünk erre a piacra" – mondta a Hyundai Motor szóvivője. „Most azonban már van egy gyártóüzemünk Indonéziában és így sokkal könnyebb lesz autókat gyártani és ott azonnal eladni."

„Remélem, hogy a Hyundai IONIQ 5 villanyautója fontos mérföldkő lesz Indonézia elektromos járművek ökoszisztémájának fejlesztésében és tovább gyorsítja az elektromos autók fejlettebb ökoszisztémáját" – mondta Joko Widodo indonéz elnök az üzem beiktatási ünnepségén Cikarangban márciusban 16-án.

2021 júliusában a Hyundai Motor és az LG Energy Solution 50-50 százalékos részesedéssel vegyesvállalatot alapított azért, hogy egy akkumulátorgyártó üzemet építsenek az indonéziai Karawangban, Jakarta fővárosától 65 kilométerre délkeletre. A gyár egy 330 ezer négyzetméteres területen fog felépülni, éves termelési kapacitása pedig 10 gigawattóra, azaz körülbelül 150 ezer elektromos jármű számára lesz elegendő. Az építkezés várhatóan 2023 első felében fejeződik be, a működés pedig 2024-ben kezdődik. Az itt elkészült akkumulátorokat a Hyundai bekasi gyárába szállítják és beépítik az ott készülő villanyautókba. 

Indonézia gazdag olyan természeti erőforrásokban, amelyek elengedhetetlenek az elektromos járművek akkumulátorainak előállításához, ez pedig segít a Hyundainak csökkenteni az alkatrészek költségeit. Az Egyesült Államok Geológiai Szolgálatának adatai szerint itt található a világ legnagyobb, 21 millió tonnás nikkelkészlete, ami a világ teljes készletének körülbelül 22 százaléka. Az ügynökség becslései szerint Indonézia 2020-ban 760 ezer tonna nikkelt termelt ki.

„Bár a Hyundai a világ négy legnagyobb autógyártója közé nőtte ki magát, megelőzve a Stellantist és a General Motorst, eladásai a délkelet-ázsiai országokban eddig nem voltak jelentősek” – mondta Yong-jin Kim, a koreai Sogang Egyetem professzora. „A vállalat sokkal erősebb pozíciót tudna biztosítani a délkelet-ázsiai piacon, ha utolérné az Indonéziát hídfőként használó japán márkákat."

A Hyundainak összesen hét hazai üzeme van – öt Ulszanban, egy Aszanban és egy Jeonjuban – és 11 tengerentúli üzeme – négy Kínában és egy-egy az Egyesült Államokban, a Cseh Köztársaságban, Törökországban, Oroszországban, Indiában, Brazíliában és Indonéziában. Ezek összesített termelőkapacitása eléri az 5,65 millió járművet.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei