Még júniusban álca nélkül láthatjuk a Hyundai IONIQ 6 villanyautót

A Hyundai Motor egy újabb előzetes rajzot adott ki a hamarosan bemutatkozó IONIQ 6 elektromos limuzinról, amelynek tervezésénél a legaerodinamikusabb forma kialakítása volt a cél.

A koreai Motorgraph magazin felmérése szerint a hazai olvasók a Hyundai IONIQ 6 limuzinját várják leginkább a piaci újdonságok közül. A közúti tesztelésen lefotózott prototípusok, valamint a különféle előrejelzések alapján megrajzolt elképzelések nagy érdeklődést keltenek a médiában. A múlt hónapban végzett felmérés alapján a 6 696 válaszoló közül 2 278 (34,0%) válaszadó jelölte meg az IONIQ 6-ot.

Az IONIQ 5 után az E-GMP alapra épülő második elektromos modellként az IONIQ 6 modellről a Hyundai most egy újabb előzetesként egy vázlatrajzot hozott nyilvánosságra, amely alapján az autó bemutatásának visszaszámlálása megkezdődött. Az autógyártó ebben az előzetesben is kihangsúlyozta, hogy az IONIQ 6-ot a letisztult, egyszerű vonalak és tisztán aerodinamikus forma jellemzi. A vázlaton látható áramvonalas formatervezési tipológia tükrözi a Hyundai formatervezőinek elkötelezettségét a vásárlók esztétikai és funkcionális igényeinek kielégítésére az elektromos mobilitás korszakában

Ahogyan arra a legújabb előzetesben is utalnak, az IONIQ 6 a 2020 márciusában bemutatott Propecy tanulmányautó sorozatgyártású modellje. A Hyundai „Érzéki Sportosság” formatervezési filozófiáját megtestesítő Prophecy áramló, sima, aerodinamikus sziluettet vonultat fel. Az IONIQ 6 elektromos szedánként született, amely megörökölte a tanulmány elegáns tetővonalát. A kiszivárgott kémfotók szerint egy kamera a jármű elejének közepén kapott helyet, az alsó lökhárító közepére pedig a vezetéstámogató rendszerek érzékelője került.

Oldalról sima a tetővonal, amely az A-oszloptól egészen a csomagtérfedélig húzódik, amelyet egyedi, enyhén homorúvá váló kerékkialakítás, valamint az elektromos járművekre jellemző széles tengelytáv egészít ki. A nagyvonalú tengelytávból adódóan tágas belső tér várható. A modell karosszériája valamivel kisebb, mint a Hyundai jelenlegi Sonata modelljének, de állítólag ugyanannyi hely van a második sorban, mint a méretesebb Grandeur limuzinban. A hátsó részt szinte mindig gondosan eltakarták, ám néhány kémfotón már az is látszik, hogy a szériamodell a koncepcióautóhoz hasonló hátsó kialakítást és légterelőt kapott.

A szériagyártásra készülve persze az IONIQ 6 is reálisabb dizájnt visel magán. A legfrissebb kémfotók szerint a sportkocsira emlékeztető formával ellentétben a megnyúlt és alacsony modell arányait nem sikerült igazán jól eltalálni, így pufók karosszériája a többi középkategóriás autóhoz teszi hasonlóvá. Ezen kívül csalódás, hogy a keret nélküli oldalajtók helyett hagyományos ajtókat alkalmaznak.

Mivel az IONIQ 6 ugyanazon a platformon osztozik, így várhatóan hasonló specifikációkkal rendelkezik, mint az IONIQ 5 vagy a KIa EV6. Az akkukapacitásról kezdetben azt lehetett tudni, hogy az ioniq 5-ben alkalmazott 72,6 kWh-s egység lesz, ám mivel közben a Kia EV6, majd most már az IONIQ 5 is a nagyobb, 77,4 kWh-s akkupakkot kapta meg, így várhatóan utóbbi kerül a limuzin alá is. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a nagyobb akku mellett alapváltozatként az 58 kWh-s változat is bemutatkozik-e. 

A hatótáv várhatóan valamivel nagyobb lesz, mint az IONIQ 5 esetében. Ennek az az oka, hogy a karcsúbb kialakítás miatt kisebb lesz az autó légellenállása, mint a crossover stílusú IONIQ 5 esetében. Egyesek azt jósolták, hogy az IONIQ 6 nagy valószínűséggel az első olyan modell lesz, amely túllépheti az 500 km-es hatótávot, amit a Hyundai Motor Group magabiztosan állított, amikor 2020 decemberében bemutatta az E-GMP platformot.

Az új autó a maga tényleges valóságában valószínűleg a 2022-es Puszan Nemzetközi Autószalonon fog debütálni, amely a tervek szerint júliusban nyílik meg. Ezt a Puszani Autószalon szervezőbizottsága is megerősítette, amikor bejelentette, hogy a Hyundai Motor világpremierre készül az eseményen. Az előzetesben azonban azt is egyértelműen bejelentik, hogy az autót még június végéig teljes egészében leleplezik. 

A Hyundai felsővezetőinek körében a piacra dobás dátumát már korábban megszellőztették. Kang-hyeon Seo, a Hyundai Motor pénzügyi részlegének alelnöke egy áprilisi konferenciahívásában azt mondta: „Az IONIQ 6-ot az idei év második felében tervezzük piacra dobni Koreában, és az elektromos járművek kínálatát folyamatosan bővíteni. az Egyesült Államokban, Európában és Kínában." Ennek megfelelően az első vevői példányok várhatóan szeptember környékén érkezhetnek meg a Hyundai koreai szalonjaiba. 

Másfelől, miközben a Hyundai Motor első középkategóriás elektromos limuzinmodelljének bevezetésére készül, a vállalat az idei év végével azt tervezi, hogy tradicionális középkategóriás egykori slágermodelljét, a Sonata gyártását közvetlen utódmodell, vagy félidei ráncfelvarrás nélkül az év végével megszünteti. Ha ez valóban így lesz, azzal az IONIQ 6 veszi át a Sonata limuzin örökségét az elektromos autózás hajnalán.   

Forrás: motorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei