Még többet mutat magából az új Hyundai Kona

A Hyundai Kona következő generációjának prototípusai kihasználták a meleg koranyári időjárást és ledobtak néhány álcaréteget, hogy még több támpontot adjanak a 2023-ban érkező új modell megjelenéséhez.

A Hyundai kínálatában a kompakt crossover a Bayon felett és a Tucson alatt található, a jövőre érkező második generáció pedig olyan modellekkel mérkőzik meg, mint a Volkswagen T-Roc, amikor megérkezik a bemutatótermekbe. Így aztán nem meglepő, hogy a Hyundai mérnökei a legújabb terheléses próbáikon a VW crossoverét használták mérceként. 

A korábbi lesifotókon a Kona még vastag álcaruhát viselt, ami nagyon keveset árult el a stílusról. Most azonban ezek a legújabb képek egy kicsit már informatívabbak. A jelenlegi Konához hasonlóan az új is osztott fényszórókkal érkezik, viszont a legújabb modell felső lámpái, amelyek valójában menetfények, teljesen párhuzamosak a padlóval, nem pedig valamilyen szögben állnak. 

Úgy tűnik azonban, hogy az kétoldali menetfények mellett egy harmadik lámparész is látható az autó középvonalánál, a motorháztető elülső élénél, ami arra utal, hogy a Kona egy jellegzetes, a Stariához hasonló körbefutó fénysávval fog rendelkezni, amely az autó teljes szélességében világíthat. Sok autó hátulján láttunk már hasonló dizájnt, de ha ezt a trükköt elöl is kihasználják, akkor az új Kona azonnal felismerhető lesz a sötétben.

Az autó a minimális álca révén lehetővé teszi azt is, hogy végre lássuk az új Kona első lökhárító betétjének megoldását is, amelyen háromszög alakzatok találhatók, és a rendszámtábla mögötti elem köti össze. Az a tény, hogy átlátunk azon a részen, ahol a hűtőrács a sorozatgyártású autóban szokott lenni, egyértelművé teszi, hogy a Hyundai ezen prototípusa belsőégésű motorral rendelkezik, amely mellett tisztán elektromos hajtásláncokkal is kínálják majd az új Konát.

Piactól függően a jelenlegi modellek a motorok széles választékával kaphatók, amelyek a 120 lóerős alapváltozatoktól a sportos Kona N 280 lóerős verziókig tartanak, emellett van egy hagyományos hibrid és persze a Kona Electric kétféle akkumulátormérettel. A vásárlók választhatnak a fronthajtás és az összkerékhajtás között is. Az új generációnál hasonlóan széles kínálatra számíthatunk, viszont mivel az új generáció a most bemutatkozó Niro platformját kapja, esetleg konnektoros hibriddel bővülhet a kínálat, illetve a Kona Electric kicsit nagyobb akkumulátort is kaphat.

Ezeken a képeken ugyan nem láthatjuk, hogyan néz ki a Kona belülről, de korábbi kémfotók alapján már tudjuk, hogy a műszerfalat az IONIQ 5 stílusa ihlette, így a műszerpult két nagy képernyőpanelből fog összeállni, amelyek a vezető ajtajától egészen a műszerfal középvonaláig nyúlik és magában foglalja a digitális műszercsomagot és az érintőképernyős infotainment rendszert is.

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei