Megszűnik a Hyundai Atos gyártása Indiában

A Hyundai Indiában hatalmas sikert ért el első generációs Atos/Santro modelljével, ám az új, második generációs modell már közel sem volt olyan népszerű, ezért a vállalat úgy döntött, befejezik a típus gyártását.  

A Hyundai Motor India immár másodszor vonja ki termékpalettájáról az ikonikus Santro típusát, amelynek hátterében a gyengülő kereslet és a crossoverek felé történő eltolódás áll. Az új Santro utolsó darabja állítólag már el is készült a koreai autógyár Chennaiban található üzemében. A kereskedőket is értesítették már, hogy ne fogadjanak több megrendelést a típusra, ha nincs abból még raktáron. Mostantól ugyanis már csak a készlet erejéig tudják kiszolgálni a kereskedők az igényeket. 

A Hyundai több mint két évtizeddel ezelőtt, 1998-ban lépett az indiai piacra. Az indiai szupersztár filmcsillag, Shah Rukh Khan által is támogatott első generációs Santro gyorsan az ország egyik legkelendőbb autójává vált. Megfelelően összeállított csomag volt ahhoz, hogy a könyörtelen indiai vásárlók kedvében járjon és szilárdan elfoglalta az eladási listák vezető helyét. Ezt a típust Európában Atos, majd Atos Prime néven ismerhettük meg, egészen az új i10 2008-as bemutatkozásáig. Az autót azonban Indiában tovább gyártották és értékesítették, míg végül 2014-ben az alacsony kereslet miatt megszűntették a gyártását.

Két generáció és néhány ráncfelvarrás után a Hyundai Santro Indiában is utat engedett az i10-nek, amely újabb hatalmas sikertörténetté vált az indiai kompaktok szegmensében. Ahogy a Hyundai a következő generációk során jelentősen feljebb pozícionálta az i10-et a piacon, ismét egy űr keletkezett a márka portfóliójában. Az Eon enyhén szólva sem hozta meg a várt sikert, így a Santro típusnév 2018-ban visszatért abban a reményben, hogy az eredeti modell varázsát újrateremti.

A kezdeti hónapokban tisztességes, havi 5 ezer darab feletti eladások születtek, ám ahogy teltek a hónapok és a verseny fokozódott, az eladások csökkenni kezdtek. Az elmúlt néhány hónapban a Santro eladásai átlagosan havi 2-2,5 ezer darabot tettek ki. Kevesebb, mint 4 évvel a bevezetése után ezért a Hyundai úgy döntött, hogy leállítja az új, indiai Santro generáció gyártását. 


Ugyan az új Santro egy nagyon jól összeállított termékként jelent meg, a kisautó-szegmens fokozatosan veszíteni kezdett fényéből, ahogy a hobbiterepjárók és crossoverek kezdték átvenni az uralmat. A 2018. októberi bevezetés óta 2022 májusáig tartó pályafutása során az új Santro modellből összesen 1,46 millió darabot gyártottak, ami önmagában nem rossz, de egy alacsony árrésű terméknél ez nem jelentett sok nyereséget.

Emellett a modell életképességét komolyan veszélyezteti az indiai kormány azon javaslata, ami szerint minden Indiában forgalomba kerülő új személygépkocsiban kötelezővé tennék a 6 légzsákot. Bár ez a lépés nagyban hozzájárulna a járművek biztonságosabbá tételéhez, a kisautók költségeit is fenntarthatatlan szintre emelné. A növekvő ráfordítási költségek már most is hatással vannak az egykor nagyon népszerű olcsó autók iránti keresletre.

A Hyundai Motor India a hírek szerint valamikor jövőre készül piacra dobni a legújabb mini crossoverét, amelyet az indiai piacon elsősorban a Tata Punch riválisának szánnak. A bevezetés elengedhetetlen feltétele azonban, hogy a vállalat kulcsfontosságú termelési kapacitást szabadítson fel a modell számára, hogy ezzel ki tudja elégíteni a várhatóan nagy keresletet. Egy kis volumenű, alacsony árréssel rendelkező termék kivezetése az egyik legegyszerűbb módja ennek. A Hyundai mellett a Maruti és a Mahindra is dolgozik egy hasonló kategóriájú autó piacra dobásán.

A Santro gyártása néhány nappal azután állt le, hogy a Hyundai a többi kevésbé népszerű modell, mint az Xcent Prime, az Aura és a dízel i10 Nios modell összeszerelését is megszüntette. Ahogy az időszakos áremelések elkerülhetetlenné válnak, különböző gyártók egyre több kisautója jut hasonló sorsra. 

Forrás: rushlane.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei