Ötcsillagosra tört a Hyundai Ioniq


A Hyundai Motor vadonatúj Ioniq modellje maximális ötcsillagos eredményt ért el a független Euro NCAP töréstesztjén, amelynek során összes részeredményével bebizonyította,, hogy a kategória egyik legbiztonságosabb képviselője. 
  
A vadonatúj Hyundai Ioniq modell összes változata az aktív biztonsági elemek széles skáláját kínálja, többek között a gyalogosfelismerésre is képes autonóm vészfékrendszert, sávtartó asszisztenst és távolságtartó sebességszabályzót is. Az Ioniq modellel a Hyundai demokratizálja az elektromobilitást, hiszen ez a világ első olyan autója, amelyet háromféle elektronizált hajtáslánccal is meg lehet vásárolni.    


"Az Ioniq Euro NCAP ötcsillagos minősítése megerősíti a Hyundai Motor demokratizált technológiájának előnyeit" - mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe alelnöke.  "Az Ioniq minden változatában szériaként kínált egyedülálló aktív biztonsági elemeivel a szegmens egyik legbiztonságosabb autója, amely biztonságos és megfizethető e-mobilitást kínál ügyfeleinknek. "


Az Euro NCAP tesztelte és jó minősítéssel értékelte az Ioniq szériafelszereltségének részét képező autonóm vészfékrendszert (AEB). Ez a rendszer figyelmezteti a vezetőt a veszélyes helyzetekre és ha szükséges automatikusan fékez. Az AEB az autó első radarját és kameráját használja három fokozatban. Előbb vizuálisan és akusztikusan figyelmezteti a sofőrt, majd a veszély nagyságának megfelelően használja a féket, legvégső esetben pedig az ütközés pillanatában maximális fékerőt generál. A rendszer 8 km/h felett érzékeli a járműveket és gyalogosokat és igyekszik az ütközéseket elkerülni vagy legalább annak hatásait mérsékelni.


Az Ioniq biztonsági alapfelszereltségét növeli a sávelhagyásra figyelmeztetővel kombinált sávtartó asszisztens, amely hangjelzéssel és piktogrammal figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül autójával átlépi sávelválasztó vonalat és enyhe mozdulattal igyekszik visszaterelni azt. Az Euro NCAP teljes körűen átvizsgálta a rendszert és az minden teszten sikeresen megfelelt. 


Az Ioniq szériafelszereltségű távtartó sebességszabályzója szintén hozzájárult az autó remek ötcsillagos eredményéhez. Ez önálló gyorsítással és fékezéssel automatikusan tartja az autó előtt haladó járműtől érzékelt távolságot. Ez a funkció az Ioniq Electric változaton álló helyzetig és onnan gyorsítva (stop-and-go) is működik.


Az Euro NCAP által vizsgált biztonsági technológiák mellett az Ioniq holttérfigyelő és mögöttes keresztirányú forgalmat figyelő rendszert is kínál. Ezek a rendszerek figyelmeztetik a vezetőt a körülötte mozgó járművekre, gyalogosokra és más tereptárgyakra, amelyekkel akkor ütközne, ha azok észrevétlenek maradnának.


Az aktív biztonsági elemek mellett  könnyű, de merev szerkezetváz gondoskodik az Ioniq passzív biztonságáról. A karosszéria 53 százalékában ultra nagy szilárdságú acélt tartalmaz, amely kiváló merevségével finom kezelhetőséget és rendkívüli ütközéselvezető képességével kiváló biztonságot eredményez és védi utasait egy baleset során. A karosszéria strukturális fejlesztésével és a nagy szilárdságú üvegszál-erősített hátsó lökhárítójával a teljes Ioniq modellpaletta erős és tartós szerkezet. Az Ioniq utasterében összesen hét légzsák vigyáz az utasokra, köztük a vezetőt védő térdlégzsák - egy további olyan tényező, amely az Euro NCAP teszteredményeinek központi eleme.


A Hyundai Ioniq hibrid és elektromos változatai ezekben a hónapokban mutatkoznak be Európa különböző piacain, jövőre pedig a konnektorról tölthető hibriddel válik teljessé a paletta.


Forrás: hyundaipressoffice.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei