Leváltotta gumiszállítóját a Hyundai
A Hyundai Motor a jövőben a Hankook Tire abroncsait helyett Michelin és más importgumikat használ majd, amelyekkel növelni igyekszik autóinak prémium jellegét.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója a múltban szinte kizárólag
a szintén hazai Hankook és Kumho gumiabroncsaival szerelte fel új autót. Az autógyártó az utóbbi időkben azonban erősebb kapcsolatot
épített ki olyan nagynevű gumibeszállítókkal, mint a Michelin, amelynek révén a
vállalat igyekszik emelni járműveinek minőségi megítélését. Ráadásul a
kapcsolatot gyengítette, amikor a Hyundainak jelentős többletráfordítással
2014-ben vissza kellett hívnia a 2013-as Genesis modelleket azok magas
menetzaja miatt.
A Hyundai Motor legújabb, Grandeur modelljét mostantól
kizárólag Michelin márkájú gumikkal szerelik fel, amely első alkalommal
történik meg a típus 1986-os bemutatása óta. A vállalat emellett már ma is a
német Continental abroncsait használja a Genesis luxusmárka tavaly decemberben
bemutatott G90 limuzinjához. A Hyundai a Genesis márka többi modelljére, így a
G80 és G80 Sport változatokra sem kötött megállapodást a Hankookkal. A Hyundai
következő generációs Ioniq hibrid és elektromos változatai is Michelin
abroncsokkal lesznek ellátva, akárcsak a testvármárka Kia Niro modellje is.
„A hír igaz, mivel azok után, hogy több tízmilliárd wont
voltunk kénytelenek a Hankook hibás abroncsai miatt elkölteni, úgy határoztunk,
hogy beszállítót váltsunk” – mondta a Hyudnai Motor képviselője. „Azt kell
mondjuk, a 2013-as Genesis modellek miatt kialakult vitánk ártott a Hankook és
a Hyundai közötti együttműködésnek.”
2014. során a két partner vitába keveredett, miután a
2013-as Genesis modellek tulajdonosai a szokatlanul nagy zajszint és vibráció
miatt kezdtek panaszkodni. A Hyundai megvizsgálta az autókat és kiderült, hogy
a Hankook által szállított hibás abroncsok okozták a kellemetlen zajokat. A
Hankook vitatta a Hyundai megállapításait, ami végül az együttműködés
befejezéséhez vezetett.
„Az egyre nehezebb Hankook kapcsolat miatt úgy döntöttünk, hogy több abroncsot használunk a Michelintől és más globális gyártótól azért, hogy ezzel itthon és külföldön is növeljük autóink prémium jellegét” – mondta a képviselő. „Manapság már egy új modell korai fejlesztési időszakától együtt dolgozunk a gumiszállítóval. Álláspontunk szerint nem kívánunk kizárólag egyetlen beszállítótól függeni.”
A Hyundai döntése megingatta a Hankook helyzetét, amely
jelentős mértékben függ a koreai autógyártóktól. A gumigyártó vállalat
értékesítésének 30 százalékát az újonnan bemutatott modellekhez szállított
abroncsokból termeli és ennek 30 százalékát a Hyundai biztosította eddig.
„A Hyundai és a Kia a legnagyobb vásárlónk. Most is és a jövőben
is erős kapcsolatra törekszünk velük” – mondta a Hankook képviselője. „A Hankook
a Hyundaijal és a Kiával közösen nőtt azzá, ami mára lett. Úgy látjuk, hogy az
autógyártók a prémiu jelleg hangsúlyozása miatt több külföldi abroncsot
használtak, de az üzleti kapcsolat erős maradt.” A képviselő ezután azt is
hozzátette, hogy a jövőben a Hankook is szorosabbra fűzi kapcsolatait a
BMW-vel, a Mercedes-Benzzel és más külföldi autógyártóval, hogy ezzel is növelje
bevételi forrásait.
Forrás: koreatimes.co.kr