Leváltotta gumiszállítóját a Hyundai


A Hyundai Motor a jövőben a Hankook Tire abroncsait helyett Michelin és más importgumikat használ majd, amelyekkel növelni igyekszik autóinak prémium jellegét.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója a múltban szinte kizárólag a szintén hazai Hankook és Kumho gumiabroncsaival szerelte fel új autót. Az autógyártó  az utóbbi időkben azonban erősebb kapcsolatot épített ki olyan nagynevű gumibeszállítókkal, mint a Michelin, amelynek révén a vállalat igyekszik emelni járműveinek minőségi megítélését. Ráadásul a kapcsolatot gyengítette, amikor a Hyundainak jelentős többletráfordítással 2014-ben vissza kellett hívnia a 2013-as Genesis modelleket azok magas menetzaja miatt.   

A Hyundai Motor legújabb, Grandeur modelljét mostantól kizárólag Michelin márkájú gumikkal szerelik fel, amely első alkalommal történik meg a típus 1986-os bemutatása óta. A vállalat emellett már ma is a német Continental abroncsait használja a Genesis luxusmárka tavaly decemberben bemutatott G90 limuzinjához. A Hyundai a Genesis márka többi modelljére, így a G80 és G80 Sport változatokra sem kötött megállapodást a Hankookkal. A Hyundai következő generációs Ioniq hibrid és elektromos változatai is Michelin abroncsokkal lesznek ellátva, akárcsak a testvármárka Kia Niro modellje is.


„A hír igaz, mivel azok után, hogy több tízmilliárd wont voltunk kénytelenek a Hankook hibás abroncsai miatt elkölteni, úgy határoztunk, hogy beszállítót váltsunk” – mondta a Hyudnai Motor képviselője. „Azt kell mondjuk, a 2013-as Genesis modellek miatt kialakult vitánk ártott a Hankook és a Hyundai közötti együttműködésnek.”   

2014. során a két partner vitába keveredett, miután a 2013-as Genesis modellek tulajdonosai a szokatlanul nagy zajszint és vibráció miatt kezdtek panaszkodni. A Hyundai megvizsgálta az autókat és kiderült, hogy a Hankook által szállított hibás abroncsok okozták a kellemetlen zajokat. A Hankook vitatta a Hyundai megállapításait, ami végül az együttműködés befejezéséhez vezetett.  


„Az egyre nehezebb Hankook kapcsolat miatt úgy döntöttünk, hogy több abroncsot használunk a Michelintől és más globális gyártótól azért, hogy ezzel itthon és külföldön is növeljük autóink prémium jellegét” – mondta a képviselő. „Manapság már egy új modell korai fejlesztési időszakától együtt dolgozunk a gumiszállítóval. Álláspontunk szerint nem kívánunk kizárólag egyetlen beszállítótól függeni.”  

A Hyundai döntése megingatta a Hankook helyzetét, amely jelentős mértékben függ a koreai autógyártóktól. A gumigyártó vállalat értékesítésének 30 százalékát az újonnan bemutatott modellekhez szállított abroncsokból termeli és ennek 30 százalékát a Hyundai biztosította eddig.


„A Hyundai és a Kia a legnagyobb vásárlónk. Most is és a jövőben is erős kapcsolatra törekszünk velük” – mondta a Hankook képviselője. „A Hankook a Hyundaijal és a Kiával közösen nőtt azzá, ami mára lett. Úgy látjuk, hogy az autógyártók a prémiu jelleg hangsúlyozása miatt több külföldi abroncsot használtak, de az üzleti kapcsolat erős maradt.” A képviselő ezután azt is hozzátette, hogy a jövőben a Hankook is szorosabbra fűzi kapcsolatait a BMW-vel, a Mercedes-Benzzel és más külföldi autógyártóval, hogy ezzel is növelje bevételi forrásait.  

Forrás: koreatimes.co.kr 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei