A Hyundai felgyorsítja összekapcsolt autóprogramját


Újonnan fejlesztett operációs rendszerével a Hyundai csoport most még egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy hálózatba kapcsolt járműfejlesztései később az autonóm autózást is lehetővé tegyék. 

Dél-Korea legnagyobb autógyártója bejelentette, hogy Összekapcsolt Jármű Operációs Rendszer (Connected Car Operating System – ccOS) néven egy olyan független platformot fejleszt, amely a várakozások szerint elősegíti majd a jövőbeli járművek egymással és környezetükkel történő kommunikációját. Az első ilyen ccOS rendszerrel felszerelt modellek 2020-ban lépnének piacra a „Hiperkapcsolt & Intelligens Autó” projekt keretében.


A Hyundai csoport közleménye szerint a ccOS rendszer leginkább az asztali számítógépek Windows vagy az okostelefonok Android vagy iOS rendszeréhez hasonlítható. Más szóval a ccOS meghatározó jelentőségű ahhoz, hogy a járművek hogyan kezelik és hogyan dolgozzák fel a feléjük a környezetből érkező hatalmas mennyiségű információt és a vezető azt hogyan tapasztalja meg, miközben a közlekedés halad.   


Az új operációs rendszer például felgyorsítja a digitalizálást és megosztja az autó motorjából vagy sebességváltójából származó információkat, amellyel egyaránt segíti a járművek karbantartását és fejlesztését. Természetesen emellett olyan külső információkat is feldolgoz, mint az autó körül elhaladó gyalogosok, autók, vagy más tárgyak mozgása. A modellek multimédiás felszerelései, így a navigáció, az okoseszközökhöz való kapcsolódás szintén integrálásra és fejlesztésre kerül. 


„A Hyundai Motor és a Kia Motors is azon dolgozik, hogy saját szoftverplatformot hozzon létre azért, hogy a hálózatba kapcsolt járművek terén a jövőben vezető szerepet tölthessen be.” – mondta a vállalat szóvivője. „Erre a platformra alapozva a csoport változatos hálózatba kapcsolt járműtechnológiákat lesz képes létrehozni.”


A terv részeként a Hyundai idén júniusban saját ccOS fejlesztési részleget hozott létre a vállalat Namyang fejlesztési központján belül, ahol az operációs rendszer forgalmazásához szükséges szabályokat és standardokat összefoglaló úgynevezett Referencia Platformon is dolgoznak.


A saját hálózattal összekapcsolt autók fejlesztése ma az autóipar egyik legígéretesebb területe, amelyre az autógyártók mellett információtechnológiai vállalatok egyaránt összpontosítanak. A BI Intelligence piackutató intézet számításai szerint a 2020-ban értékesítésre kerülő mintegy 92 millió jármű 75 százaléka már hálózatba kapcsolt autó lesz.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei