Az új Hyundai Atos miatt búcsúzik az i10 Indiában


A Hyundai Motor hamarosan bemutatja a helyi piacon Santro néven árusított Atos új változatát, amelynek egyértelmű előjele, hogy az i10 gyártását nemrég megszüntették.

A Hyundai Motor indiai leányvállalatánál a cég termelésének huszadik évfordulója környékén, vagyis valamikor az elkövetkező 12-15 hónapban egy vadonatúj kisautót kívánnak piacra dobni, amely a várakozások szerint Santro néven kerül majd forgalomba. A vállalat képviselője elárulta, hogy ez a gyári kódján AH néven emlegetett új modell 2018 elején kerül majd piacra, amely 400 ezer rúpiás, azaz kb. 1,7 millió forintos áron kerülne forgalomba Indiában, ahol a Renault Kwid és a Datsun minijeivel versengene.


A 2020-ig éves szinten egymillió értékesített autót tervező Hyundai a Santro márkanév visszahozásával érzelmileg is hatni kíván az indiai vásárlókra, amelynek hatására még nagyobb sikert remél új kisautójától. A legnagyobb rivális Suzuki-Maruti szintén azt tervezi, visszahozza a kínálatba a „800” néven a 80-as években árusított slágermodelljét.   

Persze, ez a Santro már nem ugyanaz a modell lesz, amely a 2000-es évek elején lázba hozta az indiai autóvásárlókat. Az egykori magas felépítés már egyáltalán nem divatos, az egyetlen ilyen ma is kapható modell a Maruti WagonR, amelynek eladásai hónapról hónapra csökkennek. „Az új Santro ugyan magasított lesz, de formavilága sokkal fiatalosabb, csillogóbb és stílusosabb lesz” – mondta a Hyundai forrása.  


Az új Santro bemutatását jóval megelőzve, a Hyundai Motor India máris megszüntette viszont az egyre öregedő első szériás i10 sorozatgyártása Indiában. A Hyundai ugyanis az európai piacon második generációs i10-ként bevezetett modellt Grand i10 néven dobta piacra Indiában, miközben olcsóbb alternatívaként az eredeti i10 is a kínálat része maradt. Ennek részeként november utolsó napjaiban elkészült az utolsó első generációs, feketére fényezett i10 a Hyundai indiai üzemében

Az új Santro viszont egyértelműen átveheti a stafétát az i10-től és jól illeszkedik majd az Eon és a Grand i10 közé. Egyelőre kevés az információ az új modellről. Annyit lehet azonban tudni, hogy az új típus egy teljesen új padlólemezre épül majd, amelyet később nemcsak Hyundai, hanem Kia modellek is megkapnak majd. Az autót egy 800 köbcentis vagy 1,0 literes benzines motorral készítik majd.


A Santronak oroszlánrésze volt abban, hogy a Hyundait a második legnépszerűbb autómárkává tegye Indiában. Az autó formaterve és technológiája ráadásul az egész indiai autóiparra hatással volt, hiszen az 1998-ban bemutatott modell már hengerenkénti befecskendezéses benzinmotort kapott, miközben a legfőbb konkurens Maruti 800-asban karburátor volt. A modern technikának és a tetszetős formatervnek köszönhetően az eredeti Santro modellből 2014. végéig csaknem 1,9 millió darab készült.

Forrás: hindustantimes.comibtimes.co.in

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei