Már készül a Hyundai gyors töltésű villanyautója


A Hyundai Motor felveszi a versenyt az elektromos autózásban élenjáró konkurenseivel és az évtized végére már olyan hosszú hatótávú elektromos autót kínál, amely gyorsan tölthető is lesz. 

Dél-Korea legnagyobb autógyártója Az Ioniq modellel lépett nemrég az elektromos autók piacára, amelynek jelenlegi kivitele 28 kWh-s akkumulátorkapacitásával hivatalosan akár 280 km-es hatótávra is képes lehet. Az új Hyundai elektromos modell nemcsak azzal tűnik ki konkurensei közül, hogy a világ első olyan modellje, amely a tisztán elektromos hajtáslánc mellett hagyományos hibridként és konnektoros hibridként is kapható, de az amerikai Energiaügyi Hivatal mérései szerint az Ioniq alacsony fogyasztásával a jelenleg kapható leggazdaságosabb villanyautó.


A Hyundai azonban nem elégszik meg a mostani helyzettel, a konkurensekkel párhuzamosan intenzíven fejleszti technológiáját, amelynek részeként már korábban nyilvánosságra hozták, hogy 2020-ig többféle kivitelben hosszabb hatótávú elektromos autókat terveznek piacra dobni. Ennek megfelelően a Hyundai namyangi fejlesztőközpontjában sorban készülnek a prototípusok, amelyek már ma is túlszárnyalják a nemsokára piacra lépő 200 mérföldes (320 km) hatótávú konkurenseket, ráadásul a Hyundai akkui kevesebb, mint 10 óra alatt visszatölthetőek.  


A Hyundai Motor egy magát megnevezni nem kívánó magas rangú képviselője elárulta, hogy az autógyártó 2020-ban tervezi piacra dobni azt a nagy sorozatban előállítható elektromos modelljét, amelynek hatótávja akár 400 km is lehet, töltési ideje pedig kevesebb, mint 10 óra. Mindezek előtt azonban már 2018-ban érkezik egy olyan változat, amely szintén az eddigieknél gyorsabb feltöltéssel már 320 km-t is képes lesz megtenni. Ez utóbbi modellel egyértelműen azt a Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e modellt kívánják célba venni, amely ugyan egy feltöltéssel 238 mérföld (381 km) megtételére is képes lehet, de ezt követően a hírek szerint otthoni hálózatról 18 (!) órát vesz igénybe az autó újratöltése. 


A hatótáv és az akkumulátorok újratöltési ideje különösen kritikus pont jelenleg az elektromos autózás világában, hiszen minél nagyobb az akkumulátorok kapacitása, a jelenlegi rendszerekkel annál tovább tart a feltöltés ideje. Ezért az autógyártók az akkuk kapacitásának és a ezzel a hatótáv növelésének problémája mellett a töltési technológia fejlesztésére is figyelmet kell fordítaniuk, hogy autóik minél tovább úton maradjanak, majd gyorsan feltölthetőek legyenek.  

Forrás: pulsenews.co.kr

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei