GENF 2016: A jövőre fókuszál a Hyundai


Az idén 86. alkalommal megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon a Hyundai Motor bemutatta az Ioniq teljes modellpalettáját, amely mellett a Genesis luxusmárka is először látható Európában. 

A vadonatúj Ioniq modell a világ első olyan járműplatformját kapta, amely háromféle elektromos hajtásláncával alacsony, vagy éppen zéró károsanyag-kibocsátásra képes, így igazodva a vásárlók igényeihez. Az új termékek mellett a Hyundai Motor bejelentete új Ioniq Projektjét is, amely hosszútávú kutatási-fejlesztési stratégiaként a "mobilitás szabadságát" igyekszik elérni azzal, hogy okos és akadálytalan mozgási és életmódot kínál. Az i10, i20 és i30 modellek vadonatúj GO különleges szériájával a márka az UEFA Labdarúgó Európabajnokságra készül, de a standon kitüntetett helyet kapott a Genesis luxusmárka is, amely most látható először Európában. 


A Hyundai Motor a 2016. évi Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Hyundai Ioniq modellcsalád tagjait: az Ioniq Hybrid, Ioniq Electric és Ioniq Plug-in modelleket. Az Ioniq a legelső olyan gépkocsi a világon, amely három különböző, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncot kínál, és ezáltal mindenki számára elérhetővé teszi a nulla vagy csekély károsanyag-kibocsátású közlekedést. A Hyundai Motor új megközelítésében az Ioniq innovatív technológiák alkalmazásának köszönhetően sem a formaterv, sem a vezetési élmény terén nem követel kompromisszumot, ráadásul a legmodernebb kapcsolódási és biztonsági technológiákat kínálja az ügyfeleknek.


„Az Ioniq nagy lépés márkánk számára Európában” – mondta Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe marketingért felelős alelnöke. „Merőben újszerű szemlélettel közelítjük meg az e-mobilitás kérdését, amely nem engedi, hogy akár a legkisebb kompromisszumot kössük a nagyszerű formaterv, a vezetési élmény vagy az új kapcsolódási funkciók terén. Ráadásul termékkínálatunkat tovább bővítve mindezt még több ügyfél számára tesszük elérhetővé.”


Az Ioniq Hybrid és Plug-in modellek ugyanazt az új, 1,6 literes közvetlen befecskendezéses, négyhengeres GDI 'Kappa' benzinmotort kapták, amely kategóriaelső (40%) termikus hatásfokot kínál, és amely 105 lóerőt, illetve 147 Nm forgatónyomatékot ad le. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra hangolták, ahhoz egy élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító, finoman kapcsolható hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó csatlakozik. Ez az erőátviteli egység fontos megkülönböztető jegye az Ioniq-nak, amely így a versenytársaknál jóval dinamikusabb vezetési élményt kínál.. 


Az Ioniq Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az Ioniq Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. A megcélzott CO2-kibocsátási érték akár 79 g/km (vegyes ciklus szerint).


Az Ioniq Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője mintegy 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI Kappa erőforrás együttesen 103,6 kW (141 LE) teljesítményt ad le, a CO2-kibocsátás fejlesztési célértéke 34 g/km.


Az Ioniq Electric 28 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátora 250 kilométeres, tisztán elektromos hatótávolságot biztosít (becsült érték). A villanymotor azonnal rendelkezésre álló nyomatéki csúcsa 295 Nm, a legnagyobb elérhető motorteljesítmény 88 kW (120 LE), amely az egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő erőátviteli egységen keresztül akár 165 km/óra sebességre gyorsítja a gépkocsit. 


„A mobilitási életstílusok általunk megálmodott jövőjének lényege, hogy közlekedés közben szakadatlanul kapcsolatban állunk mindennapi életünkkel, anélkül, hogy kötnének bennünket a tér vagy az idő korlátai.” – mondta Euisun Chung, a Hyundai Motor alelnöke. „Ezt a jövőképet szeretnénk valóra váltani, és jobb, tartalmasabb élethez segíteni mindenkit.” – tette hozzá Chung.


Az Ioniq mellett a Hyundai a Genfi Autószalonon mutatta be Go! limitált szériás i10, i20 és i30 modelljeit, amelyek mindegyike a francia lobogó színeiben - kék, fehér és piros - tündökölnek. A vállalat a FIFA és az UEFA hivatalos támogatójaként ezekkel a modellekkel készül a nyáron megrendezésre kerülő Labdarúgó Európa-bajnokságra, amit idén Franciaország rendez. A GO! széria különleges felszereltségével még jobb ár-érték arányt képvisel, mint az alapmodellek. 


A Genfi Autószalonon debütált Európában a Hyundai Motor tavaly év végén bevezetett vadonatúj luxusmárkája, a Genesis és annak zászlóshajója, a G90. A G90 eleganciűjával, természetes méltóságával és nagyságával a márka első képviselőjeként viseli a Genesis számára megalkotott Atletikus Elegancia formanyelvét. A Genesis sziluettje erőteljes és kifinomult, hoszú motorháztetejétől kidolgozott hátsó kialakításáig. Eközben belül a legfinomabb kézműves anyagok találkoznak az emberközpontú ergonómiával azért, hogy vezető és utasa abszolút kényelemben és luxusszintű komfortban utazhassanak.


A Hyundai teljes típusválasztékának bemutatása mellett hivatalosan itt jelentette be, hogy az ötcsillagos törésteszt-eredményével, ötéves kilométerkorlát nélküli garanciával rendelkező Tucson immár öt helyett hat erőforrással választható. Az eddigi opciók mellé most egy 141 lóerős 1,7 literes CRDi dízelmotor is csatlakozott hétfokozatú duplakuplungos DCT automata váltóművel, amellyel még több ügyfelet nyerhet meg a típusnak. A Hyundai legjobban fogyó európai modelljéből 2015 szeptembere óta már 115 ezret értékesítettek csak Európában. Az új, 340 Nm maximális nyomatékkal rendelkező anyag-kibocsátása 129 g/km, átlagfogyasztása pedig mindössze 4,9 l/100 km.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését