Sirályszárnyas kisbuszt fejleszt a Hyundai


A sirályszárnyak remekül mutatnak a szupersportkocsikon és tanulmányokon, a Hyundai most viszont ezt továbbgondolva egy kisbuszt szerelne fel egy különleges megoldással.  

A Hyundai nemrég egy sirályszárnyas ajtómegoldással rendelkező szabadalom terveit nyújtotta be, amelynek különlegessége, hogy felfelé nyitás mellett az utasok hagyományosan, sínen elcsúszó ajtókon is helyet foglalhatnak az utastérben. A megoldás előnye egyértelmű: az autógyártó szerint ezzel az utas- vagy raktér sokkal könnyebben, egyszerűbben megközelíthető és pakolható, mint a hagyományos megoldással.   

„A kisbuszok, lakóautók elsősorban inkább pihenésre valók és nagyobb a szerepe a rakodótérnek és a belső térnek, mint egy átlagos limuzinnál, előnyük pedig, hogy számos célra felhasználhatóak, így kempingezésre és pihenésre is” – áll a szabadalom magyarázatában. „Mivel viszont a kempingezés és sporttevékenységek élvezetéhez használt eszközök nagyon sokfélék lehetnek, ezért a lakóautók raktere kevésbé hatékony.” Erre lehet remek megoldás a szárnyas ajtó.   

„Ha a lakóautó ajtaja szárnyként felfelé nyílik, a nyitott tér jelentős mértékben megkönnyíti a nagyobb csomagok elhelyezését” – folytatódik a szabadalom. A mellékelt rajzokon láthatóvá válik a szárnyas ajtó előnye, amely felnyitva a vezetőoldali ajtó mögötti karosszéria teljes oldalát szabaddá teszi, így pedig a csomagok mellett az utasok is könnyebben szállhatnak be vagy ki.  


A tervezők azonban arra a lehetőségre is gondoltak, ha az autó mellett egy másik autó is parkol. Ilyenkor a szárnyas ajtókat nyilván nem lehetne használni, ezért a Hyundai egy hagyományos, sínen elcsúszó tolóajtót is elhelyezett az autó oldalán.   

A szabadalom ugyan elsősorban kisbuszok, lakóautók jövőbeli megoldásaként említi a sirályszárnyat, ám terv „Szárnyas Ajtó tolóajtókkal járművek részére” elnevezése utalhat arra, hogy a tervezők nemcsak egy réspiac modelljeihez képzelik el ezt. A „jármű” bármi lehet a hobbiterepjáróktól buszokon át teherautókig bezárólag, amelyek akár hibrid, elektromos vagy üzemanyagcellás meghajtással is kiegészülhetnek.  

Forrás: motortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését