A Hyundai felfüggesztette a Tucson Fuel Cell amerikai forgalmazását


Habár néhány hónapig le kellett állítaniuk a üzemanyagcellás modelljük forgalmazását, a Hyundai szerint az infrastruktúra egyre jobb Amerikában.

Nem titok, hogy az üzemanyagcellás autók forgalmazása manapság még jelentős kihívást jelent. A legjobban ezt a technológia úttörőjeként számon tartott Hyundai is, amely több mint két éve kezdte meg a Tucson Fuel Cell modell forgalmazását Dél-Kaliforniában. „Mi voltunk az úttörők, de egyre több gondunk akadt” – mondja Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America vezérigazgatója egy interjúban.

A Hyudnai nem adta ki a Tucson Fuel Cell részletes havi eladási adatait, a vállalat szóvivője annyit azonban elárult, hogy a modell 2014. júniusi bevezetése óta összesen 93 darab kelt el belőle. Ez még az alternatív modellek között sem számít soknak, ahol még a legalacsonyabb darabszámot elérő elektromos járművekből is legalább ezer darab kelt el tavaly. A Hyundai viszont legalább ezer darabot kívánt értékesíteni üzemanyagcellás modelljéből 2015 végéig, amiből viszont globális szinten csak 500 fogyott.


A típus amerikai eladásait nem segíti az ingatag kaliforniai töltőállomás-hálózat sem. Miközben az állam ugyan az üzemanyagcellás technológia vezetője az Államokban, ez igencsak relatívnak számít. A Kaliforniai Üzemanyagcellás Társulás adatai szerint kevesebb, mint egy tucat helyen lehet jelenleg hidrogént tankolni az államban: ebből hét darab Los Angeles és Orange megyében, egy Fresnoban és egy másik a San Francisco régióban.  

Zuchowski azt is elmondta, amikor bemutatták a Tucson Fuel Cellt, még csak hét töltőállomás létezett, de azok sem voltak megbízhatóak. „Néhányuk nem is nyilvános kút volt, így nem is volt biztonságos bázisunk” – mondja, majd azt is megemlítette, hogy az akkor Irvineban és Newport Beachben működő kutak azóta már be is zártak. A Tucson Feul Cell ügyfelek pedig arról panaszkodtak, hiába fizetnek havonta 499 dollár lízingdíjat, nem tudják használni környezetbarát autóikat.  


A Hyundainak nem segített a konkurens Toyota Mirai tavaly októberi megjelenése sem, amely még több ügyféllel további nyomást gyakorolt az akadozó infrastruktúrára. Így a nem hatékony infrastruktúra miatt a Hyundainak is le kellett állítania üzemanyagcellás modelljének forgalmazását. A Toyota ugyanígy tett a Miraival.  

A Hyundai szóvivője elmondta, hogy a Tucson Fuel Cell értékesítését októberben és novemberben szüneteltették azért, hogy a növekvő számú ügyfelek ne hozzák lehetetlen helyzetbe az infrastruktúrát. A vállalat decembertől azonban ismét fogadja a megrendeléseket az autóra, mivel idén az előrejelzések szerint megugrik a töltőállomások száma, amely az eredeti 11-ről 2016-ra 40-re növekszik.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei