Nagyobb autókat mutat be a Hyundai Indiában


Az indiai Hyundai vállalat egyik alapítója most visszatért az országba, ahol szerinte a vásárlók igényei mára megváltoztak, így ezzel a Hyundainak is lépést kell tartania.    

Young-key Koo 31 éve dolgozik a Hyundainál, amelyből 17-et Indiában töltött el. „India arca megváltozott” – mondja Koo, aki már harmadszor tért vissza az országba, most pedig a Hyundai Motor India Limited ügyvezető igazgatójának nevezték ki.  

1997 áprilisában, amikor a koreai autógyártó felépítette első autógyárát Indiában, ahol gyártani kezdték az India meghódítására szánt Santro kisautót, Koo a kereskedelmi részleg vezetője volt. ő volt az, aki kereskedőket toborzott, felállította az értékesítési hálózatot és regionális irodákat hozott létre. Végül 70 kereskedéssel indult el a Hyundai Indiában.   


Nem volt egyszerű kezdet, hiszen a Hyundai Santronak nemcsak a Maruti kisautójával, az Altoval kellett megküzdenie, de az addig teherautókat készítő Tata Motors is akkor mutatta be Indica nevű kisautóját. Ezekre az időkre Koot két Santro modellautó emlékezteti. „Ezeket mindenhová magammal viszem” – mutat rájuk a cégvezető, aki tavaly november óta tölti be az ügyvezető igazgatói posztot.  

Amikor Koo India után Kínában, majd Oroszországban töltötte be ötéves vezetői posztjait, a két kisautó mindig ott volt az asztalán. Amikor tavaly ősszel visszatért Indiába, a két kisautó is jött vele és ez volt az első két dolog, amit kitett íróasztalára. A kilencvenes években kijelölt kereskedések pedig soha nem feledték el őt, még akkor is küldtek ünnepi üdvözlőlapokat, amikor Koo már a fagyos és távoli Oroszországban dolgozott.  


„Nagyon meg voltunk ijedve” – meséli Koo a kilencvenes évek végének sztoriját, amikor az Indica bevezetését követően meginogtak a Santro eladásai. „Fel kellett ébrednünk és még agresszívabb értékesítési politikát kellett kialakítanunk” – mondja. a remek kezdés után viszont az Indica alól kicsúszott a talaj, amikor néhány műszaki probléma lelassította az indiai autógyártót. A Hyundai pedig kényelmesen visszaszerezte pozícióit.

Ugyan Koo asztalán ak egy részét büszkén foglalja el a két Santro kisautó, a valóságban a modell gyártását ár rég leállították, hogy a gyártósoron helyet adjanak olyan értékes modelleknek, mint amilyen az i20, vagy a legutóbbi nagy sikernek, a Creta modellnek, amire továbbra is három hónapot várnak a vevők.  Koo pedig épp emiatt aggódik, ez nem tartható fenn sokáig, a potenciális ügyfelek elveszthetik türelmüket és más márkák felé fordulhatnak. Ezt megelőzendő, a Hyundai júniustól havi 10 ezerre tervezi növelni a Creta termelését.  


Koo azt is elmondta, hatalmas változások történtek Indiában azóta, hogy ő először itt járt. Új utak, új repülőterek épültek, amelyek alapján Koo azt gondolja, az átlagos indiai is nagyobb autóra vágyik. „Nem akarunk az elsők lenni, legalábbis nem mennyiségben” – mondja.

A Hyundai az elkövetkező három évben nem kíván kisautót bemutatni, inkább az Auto Expon bemutatott Tucsonra koncentrálnak majd. később a Tucson mellé megérkezik a vadonatúj Elantra, a Santa Fe és a Sonata modelleket is a helyi gyárban állítják majd elő. „Mi ebben a szegmensben akarunk növekedni” – mondja, de azt is hozzáteszi, habár a terepjárókban nagy lehetőségek vannak, nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a Grand i10 és az Elite i20 adják a Hyundai indiai jelenlétének gerincét.


Koo nem szeretné összehasonlítani Indiát Kínával vagy Oroszországgal. Utóbbi piacon 71 autómárka küzd egymással, míg Indiában 17 gyártó verseng a vásárlók kegyeiért. Az oroszoknál a Hyundai a helyi Lada után a második legnagyobb gyártó, az Indiában Vernaként, Oroszországban Solaris néven gyártott modell ott belépő-kategóriás kisautónak számít.  

2016-ban a márka elismertségének növelése nagy kihívást jelent Koo számára, aki azért reméli, a vállalat néhány éven belül képes lesz bevezetni a Genesist Indiában is.

Forrás: indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését