Nagyobb autókat mutat be a Hyundai Indiában
Az indiai Hyundai vállalat egyik alapítója most visszatért az országba, ahol szerinte a vásárlók igényei mára megváltoztak, így ezzel a Hyundainak is lépést kell tartania.
Young-key Koo 31 éve dolgozik a Hyundainál, amelyből 17-et
Indiában töltött el. „India arca megváltozott” – mondja Koo, aki már harmadszor
tért vissza az országba, most pedig a Hyundai Motor India Limited ügyvezető
igazgatójának nevezték ki.
1997 áprilisában, amikor a koreai autógyártó felépítette
első autógyárát Indiában, ahol gyártani kezdték az India meghódítására szánt
Santro kisautót, Koo a kereskedelmi részleg vezetője volt. ő volt az, aki
kereskedőket toborzott, felállította az értékesítési hálózatot és regionális
irodákat hozott létre. Végül 70 kereskedéssel indult el a Hyundai Indiában.
Nem volt egyszerű kezdet, hiszen a Hyundai Santronak nemcsak
a Maruti kisautójával, az Altoval kellett megküzdenie, de az addig teherautókat
készítő Tata Motors is akkor mutatta be Indica nevű kisautóját. Ezekre az
időkre Koot két Santro modellautó emlékezteti. „Ezeket mindenhová magammal
viszem” – mutat rájuk a cégvezető, aki tavaly november óta tölti be az
ügyvezető igazgatói posztot.
Amikor Koo India után Kínában, majd Oroszországban töltötte
be ötéves vezetői posztjait, a két kisautó mindig ott volt az asztalán. Amikor tavaly
ősszel visszatért Indiába, a két kisautó is jött vele és ez volt az első két
dolog, amit kitett íróasztalára. A kilencvenes években kijelölt kereskedések
pedig soha nem feledték el őt, még akkor is küldtek ünnepi üdvözlőlapokat,
amikor Koo már a fagyos és távoli Oroszországban dolgozott.
„Nagyon meg voltunk ijedve” – meséli Koo a kilencvenes évek
végének sztoriját, amikor az Indica bevezetését követően meginogtak a Santro
eladásai. „Fel kellett ébrednünk és még agresszívabb értékesítési politikát
kellett kialakítanunk” – mondja. a remek kezdés után viszont az Indica alól
kicsúszott a talaj, amikor néhány műszaki probléma lelassította az indiai
autógyártót. A Hyundai pedig kényelmesen visszaszerezte pozícióit.
Ugyan Koo asztalán ak egy részét büszkén foglalja el a két
Santro kisautó, a valóságban a modell gyártását ár rég leállították, hogy a
gyártósoron helyet adjanak olyan értékes modelleknek, mint amilyen az i20, vagy
a legutóbbi nagy sikernek, a Creta modellnek, amire továbbra is három hónapot
várnak a vevők. Koo pedig épp emiatt
aggódik, ez nem tartható fenn sokáig, a potenciális ügyfelek elveszthetik
türelmüket és más márkák felé fordulhatnak. Ezt megelőzendő, a Hyundai
júniustól havi 10 ezerre tervezi növelni a Creta termelését.
Koo azt is elmondta, hatalmas változások történtek Indiában
azóta, hogy ő először itt járt. Új utak, új repülőterek épültek, amelyek
alapján Koo azt gondolja, az átlagos indiai is nagyobb autóra vágyik. „Nem
akarunk az elsők lenni, legalábbis nem mennyiségben” – mondja.
A Hyundai az elkövetkező három évben nem kíván kisautót
bemutatni, inkább az Auto Expon bemutatott Tucsonra koncentrálnak majd. később
a Tucson mellé megérkezik a vadonatúj Elantra, a Santa Fe és a Sonata
modelleket is a helyi gyárban állítják majd elő. „Mi ebben a szegmensben
akarunk növekedni” – mondja, de azt is hozzáteszi, habár a terepjárókban nagy
lehetőségek vannak, nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a Grand i10 és az
Elite i20 adják a Hyundai indiai jelenlétének gerincét.
Koo nem szeretné összehasonlítani Indiát Kínával vagy
Oroszországgal. Utóbbi piacon 71 autómárka küzd egymással, míg Indiában 17
gyártó verseng a vásárlók kegyeiért. Az oroszoknál a Hyundai a helyi Lada után
a második legnagyobb gyártó, az Indiában Vernaként, Oroszországban Solaris
néven gyártott modell ott belépő-kategóriás kisautónak számít.
2016-ban a márka elismertségének növelése nagy kihívást
jelent Koo számára, aki azért reméli, a vállalat néhány éven belül képes lesz
bevezetni a Genesist Indiában is.
Forrás: indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!