Crossoverek határozzák meg a Hyundai csoport európai szereplését
A Hyundai csoport újdonságai mellett a Genfi Autószalonon kiállította legfontosabb hobbiterepjáróit is, amelyek a konszern idei bővülésének alapját képviselik.
A Hyundai konszern két márkája, a Hyundai és a Kia is fő
helyen állította ki terepjáróit a hónap elején megrendezett Genfi Autószalonon,
amelyekkel meg kívánják erősíteni pozícióikat a még mindig emelkedést felmutató
kevés szegmens egyikében. A Genfi tó partján megrendezett autókiállításon a két
autógyártó elhozta a Tucson és Sportage legfrissebb változatát.
A Hyundai európai palettáján kulcsszerepet játszó Tucson értékesítési
eredménye januárban elérte a 11 708 darabot, ami a típus tavaly júliusi bevezetése
óta a legnagyobb havi eredménynek számít. A Kia februárra legfontosabb európai
piacain, így Németországban és Franciaországban is bevezette a Sportage modellt
és anyavállalatához hasonlóan abban reménykedik, hogy a crossover ugyanolyan
kulcsfontosságú lehet az európai piacon.
Az Egyesült Államok mellett Európa tekinthető azon kevés
piacok egyikének, ahol az előrejelzések szerint növekedhetnek az autóeladások
és ahol a globális autóipar csökkenő tendenciáját az autógyártók. A könnyített
monetáris politikának köszönhetően az elemzők az európai gazdaság növekedésére
számítanak idén, így ezekkel az optimista kilátásokkal együtt az új modellek
iránti kereslet is előreláthatólag növekedni fog.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az
európai eladások 2014-ben 9 százalékkal közel 16 millió darabra emelkedett,
néhány elemző szerint idénre nagyjából 2 százalékos növekedés várható. Ezzel szemben
a fejlődő piacokat, így Brazíliát, Oroszországot és a Közel-Kelet országait
érzékenyen érintették a csökkenő olajárak. Különösen az orosz és brazil
piacokon számítanak gyenge 2016-os teljesítményre, ahol 9 és 4 százalékos
visszaesést regisztráltak tavaly.
A visszaesés ellen az autógyártók az európai piacra
koncentrálva védekeznek, azon belül is elsősorban az európai legfontosabb
autópiaci szegmenst, a crossoverek piacát célozzák meg. „Ahogyan Európában a
globális visszaesés ellenére viszonylag jó teljesítményre számítanak, az
autógyártók európai versengése itt fog koncentrálódni” – mondja egy piaci elemző.
„A fokozott termékminőséggel bemutatott új hobbiterepjárók piaci pozícióiktól
függetlenül is meghatározzák az európai autóipar idei évét.”
Forrás: yonhapnews.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!