Tucson vagy Santa Fe – melyik a jobb Hyundai terepjáró


A Hyundai az új Tucsonnal egy igazi sikerszériát dobott piacra, most viszont saját márkatársa, a frissített Santa Fe hívja ki egy összehasonlításra.

Lassan egy éve már annak, hogy a Hyundai Tucson bemutatkozott, azóta pedig az új típus számtalan elismerést tudhat magának. Nem is csoda, hiszen kiváló minősége, remek menetdinamikája, jó térelosztása és a széles biztonsági felszereltsége mellett divatos megjelenése is hozzájárul az autó sikereihez.


Nagyobbik testvére, a Santa Fe már 2012 óta a piacon van, új modellévre pedig egy komolyabb frissítést is kapott. A kisebb optikai átalakítás mellett az új változat még több biztonsági felszerelést kapott, amely mellet javítottak az autó kényelmi színvonalán is. Kívülről újak az első lökhárítók, változott a lámpák belső rajzolata és az új rajzolatú felnik is modernebb hatást keltenek. A Hyundai mérnökei javítottak a beltér anyagain és a felszereltségen is.


Az összehasonlítás során egyértelművé vált, hogy a kívülről is nagyobb Santa Fe több helyet kínál az utasok számára, ami leginkább a hátsó sorban és a csomagtérben érezhető. Ehhez hozzájárul még a hátsó üléstámla hármas osztása, ami a mindössze aszimetrikus támladöntést kínáló Tucsonnál jobb variálhatóságot eredményez, ráadásul a Santa Fe hátsó ülései a csomagtérből egy karral is előrebuktathatóak. A felárért kapható automatikus csomagtér-nyitás immár mindkét modellben elérhető.


A Santa Fe 100 kilogrammal nagyobb utánfutót húzhat, ráadásul menetstabilizáló rendszere szériában kínál utánfutó-programot is – a Tucson azonban ilyennel nem rendelkezik. Ezzel szemben a két terepjáró közül a menetdinamika tekintetében a Tucson jócskán ráver idősebb testvérére. A kormányzás sokkal több visszajelzést közvetít és direktebb, a fékek harapósabbak. A kezelhetőség egyértelmű és biztonságos, miközben a Santa Fe sokkal izgágábbnak tűnik, gyorsan vett kanyarokban nagyokat dől, a kormányzása pedig csak kevés visszajelzésre képes. Ezen a Sport gomb megnyomása sem segít sokat, ami a szervorásegítés mellett a váltó- és motorvezérlést is áthangolja – akár a Tucsonban. A Santa Fe egyértelműen hosszabb utakra termett, ahol lágyabb felfüggesztése jut komoly előnyhöz.   


A Santa Fe 2,2 literes dízelmotorja kevesebb rezgést közvetít az utastérbe, mint a Tucson kétliterese, ráadásul a nagyobb testvérben van start-stop rendszer is. a frissítéssel a Santa Fe már 200 lóerős teljesítményt és 440 Nm-es nyomatékmaximumot tud, takarékosság tekintetében viszont a Tucson kisebb dízele a befutó.


A keresztbordákon a Tucson kicsit ráz, minden más helyzetben sportosan feszes, ezzel együtt harmonikus, igazán érett benyomást kelt. Karosszériája jól összerakott, a zajcsillapítás is elsőrangú. Az anyaghasználat ugyan egyszerűbb, mint a Santa Fénél, de így is vonzó és szolid.


A teszt igazi meglepetése a Tucson térkínálata. Habár az újdonság jó 20 centivel rövidebb a Santa Fénél, mégis elég nagy akár egy kétgyerekes családnak és azok összes csomagjának is. ehhez jön még, hogy mindkét autó 100 kilogrammnyi poggyászt vihet a szériában járó tetőtartóra szerelt tetőcsomagtartóban.


A kapcsolódási és biztonsági rendszerek versenyében a két autó magas szintű felszereltségével döntetlent ért el: automatikus fékezőrendszer, sávtartó és sávváltó-assszisztens, (a Santa Fénél 360 fokos) tolatókamera – minden elérhető. Amíg a Santa Fe kapható hét üléssel, addig a Tucson a táblafelismerővel vág vissza.   

Forrás: autozeitung.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését