Tucson vagy Santa Fe – melyik a jobb Hyundai terepjáró
A Hyundai az új Tucsonnal egy igazi sikerszériát dobott piacra, most viszont saját márkatársa, a frissített Santa Fe hívja ki egy összehasonlításra.
Lassan egy éve már annak, hogy a Hyundai Tucson
bemutatkozott, azóta pedig az új típus számtalan elismerést tudhat magának. Nem
is csoda, hiszen kiváló minősége, remek menetdinamikája, jó térelosztása és a
széles biztonsági felszereltsége mellett divatos megjelenése is hozzájárul az
autó sikereihez.
Nagyobbik testvére, a Santa Fe már 2012 óta a piacon van, új
modellévre pedig egy komolyabb frissítést is kapott. A kisebb optikai
átalakítás mellett az új változat még több biztonsági felszerelést kapott,
amely mellet javítottak az autó kényelmi színvonalán is. Kívülről újak az első
lökhárítók, változott a lámpák belső rajzolata és az új rajzolatú felnik is
modernebb hatást keltenek. A Hyundai mérnökei javítottak a beltér anyagain és a
felszereltségen is.
Az összehasonlítás során egyértelművé vált, hogy a kívülről
is nagyobb Santa Fe több helyet kínál az utasok számára, ami leginkább a hátsó
sorban és a csomagtérben érezhető. Ehhez hozzájárul még a hátsó üléstámla
hármas osztása, ami a mindössze aszimetrikus támladöntést kínáló Tucsonnál jobb
variálhatóságot eredményez, ráadásul a Santa Fe hátsó ülései a csomagtérből egy
karral is előrebuktathatóak. A felárért kapható automatikus csomagtér-nyitás
immár mindkét modellben elérhető.
A Santa Fe 100 kilogrammal nagyobb utánfutót húzhat,
ráadásul menetstabilizáló rendszere szériában kínál utánfutó-programot is – a Tucson
azonban ilyennel nem rendelkezik. Ezzel szemben a két terepjáró közül a menetdinamika
tekintetében a Tucson jócskán ráver idősebb testvérére. A kormányzás sokkal
több visszajelzést közvetít és direktebb, a fékek harapósabbak. A kezelhetőség egyértelmű
és biztonságos, miközben a Santa Fe sokkal izgágábbnak tűnik, gyorsan vett
kanyarokban nagyokat dől, a kormányzása pedig csak kevés visszajelzésre képes.
Ezen a Sport gomb megnyomása sem segít sokat, ami a szervorásegítés mellett a váltó-
és motorvezérlést is áthangolja – akár a Tucsonban. A Santa Fe egyértelműen
hosszabb utakra termett, ahol lágyabb felfüggesztése jut komoly előnyhöz.
A Santa Fe 2,2 literes dízelmotorja kevesebb rezgést
közvetít az utastérbe, mint a Tucson kétliterese, ráadásul a nagyobb testvérben
van start-stop rendszer is. a frissítéssel a Santa Fe már 200 lóerős
teljesítményt és 440 Nm-es nyomatékmaximumot tud, takarékosság tekintetében
viszont a Tucson kisebb dízele a befutó.
A keresztbordákon a Tucson kicsit ráz, minden más helyzetben
sportosan feszes, ezzel együtt harmonikus, igazán érett benyomást kelt. Karosszériája
jól összerakott, a zajcsillapítás is elsőrangú. Az anyaghasználat ugyan
egyszerűbb, mint a Santa Fénél, de így is vonzó és szolid.
A teszt igazi meglepetése a Tucson térkínálata. Habár az
újdonság jó 20 centivel rövidebb a Santa Fénél, mégis elég nagy akár egy
kétgyerekes családnak és azok összes csomagjának is. ehhez jön még, hogy
mindkét autó 100 kilogrammnyi poggyászt vihet a szériában járó tetőtartóra
szerelt tetőcsomagtartóban.
A kapcsolódási és biztonsági rendszerek versenyében a két
autó magas szintű felszereltségével döntetlent ért el: automatikus
fékezőrendszer, sávtartó és sávváltó-assszisztens, (a Santa Fénél 360 fokos) tolatókamera
– minden elérhető. Amíg a Santa Fe kapható hét üléssel, addig a Tucson a
táblafelismerővel vág vissza.
Forrás: autozeitung.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!