Harminc éve Amerikában a Hyundai
A Hyundai Motor America éppen harminc évvel ezelőtt kezdte
meg első és egyetlen Excel modelljének értékesítését az Egyesült Államokban.
Harminc évvel ezelőtt egy autóiparáról nem ismert
távol-keleti országból származó kis vállalat belépett a hatalmas amerikai
autópiacra, hogy ott első saját modelljét, az Excelt értékesítse. Mára a
Hyundai Motor a világ ötödik legnagyobb vállalata, amelynek amerikai kínálata
14 típust ölel fel és piacra lépésének harmincadik évfordulóját a nemrég
átadott tízmilliomodik eladott autójával ünnepelheti. Az 50. Szuperkupán a
márka reklámjai az autógyártók között először vezették az USA Today nézettségi listáját, Detroitban pedig bemutatkozott a különálló
Genesis luxusmárka. Nem rossz egy harminc évestől, igaz?
„A mobilitási jövőképünk a választásra összpontosít, ahol
különböző járműopciók közül választhatnak ügyfeleink – a vadonatúj Genesis
luxusmárkától egészen az olyan fejlett alternatív meghajtású járművekig, mint a
vadonatúj Ioniq modellünk” – mondta Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America elnök-vezérigazgatója.
„Megküzdünk az autóipar előítéleteivel, hogy igazodjunk vásárlóink változó
életstílusaihoz anélkül, hogy kompromisszumot kötnénk autóink formavilágában,
biztonságában vagy vezetési élvezetében.”
A Genesis márka a luxus új meghatározását keresi, amely a
jövőbeli mobilitás emberközpontúságára épül. az emberi szükségletek minden
irányú előrejelzésével a Genesis modellek négy kulcsfontosságú szempontot
fognak össze: emberközpontú innováció, kifinomult és kiegyensúlyozott
teljesítmény, atletikus formai elegancia és gondtalan felhasználói élmény.
A Hyundai Motor hamarosan Amerikában is bemutatja Ioniq
modelljét, az első olyan elektromos modelljét, amely egyetlen karosszériájában háromféle
hajtáslánccal – elektromos, konnektoros hibrid és hibrid – is választható lesz.
az Ioniq magával ragadó vezetési élményével, kategóriavezető fogyasztásával és
vonzó megjelenésével megtöri a hibridekkel kapcsolatos eddigi sztereotípiákat.
Ahogyan a termékek között, a Hyundai Motor America
marketingtevékenységében is vezető szerepre tör. A Hyundai az NFL hivatalos
szponzoraként izgatottan igyekszik összekötni az NFL szurkolóinak szenvedélyét
a márka modelljei iránti saját szenvedélyével. A Hyundai azonban nemcsak az
NFL, hanem a Főiskolai Foci marketingprogramjában is részt vesz, ahol további
milliós szurkolótáborral teremthet kapcsolatot.
„Az amerikai az egyik legfontosabb piac a Hyundai számára, amelynek
piacába és gazdaságába továbbra is rengeteget fektetünk be” – teszi hozzá
Zuchowski. „Küldetésünk szerint folyamatosan fejlődünk és jobbá tesszük a
dolgokat az ügyfeleinkért és továbbra is kiemelkedő formaterveket, minőséget és
értéket kínálunk számukra. A Hyundai remek pozícióban van az amerikai autópiac
további növekedéséhez és fejlődéséhez.”
Amikor először jelent meg a piacon, a Hyundai Motor
modelljeit importálták. Ma a Hyundai által Amerikában értékesített modellek 60
százalékát helyben gyártják. Tíz éve a Hyundai Motor egy amerikai gyártóüzemmel
bővítette üzemeit, ekkor nyitotta meg kapuit a Hyundai Motor Manufacturing
Alabama létesítménye az amerikai Montgomery városában. Itt készül az Amerikában
legnépszerűbb két Hyundai modell, a Sonata és az Elantra, amelyhez nyártól a
Santa Fe Sport hobbiterepjáró csatlakozik majd, hogy ezzel is minél jobban ki
tudják elégíteni a népszerű crossover szegmens keresletét.
Forrás: globalpr.hyundai.com