Amerikába is megérkezett a Hyundai Ioniq


A Hyundai első globális autógyártóként a New Yorki Autókiállításon immár Amerikának is bemutatta háromféle elektromos meghajtással kínált Ioniq modelljét.

A januári koreai és a márciusi genfi premiert követően Amerikában is bemutatkozott a Hyundai vadonatúj hibridcsaládja. Ahogyan korábban Genfben, úgy itt is bemutatták az Ioniq hibrid, plug-in hibrid és elektromos változatát, amelyek csupán külsejükben térnek el némileg a korábban megismert modellektől, így pl. megkapták az Amerikában kötelező sárga betétes fényszórókat.


Az Ioniq hibrid és plug-in hibrid nagyrészt megegyeznek, hiszen ugyanazt az 1,6 literes négyhengeres belsőégésű motort használják, amely Atkinson ciklusú működésre is képes, hozzá pedig egy elektromos motort és egy hatfokozatú duplakuplungos automata váltóművet kapcsoltak. Az elektromotor mozgatásához és az energia tárolására a hibridben egy 1,56 kWh-s, míg a plug-in változatban egy 8,9 kWh-s lítium-ion akkumulátort építettek be.  


Az Ioniq hibridváltozatának csúcsteljesítményét 139 lóerőre adta meg a gyártó, míg a plug-in verzió teljesítményét még nem adta ki a Hyundai, de a nagyobb teljesítményű elektromos motor miatt az várhatóan 140 lóerő felett lesz majd. A Hyundai szerint utóbbi változat elektromos üzemben akár 40 kilométert is képes lesz megtenni.    


Az Ioniq elektromos változata egy 120 lóerős elektromos erőforrást kapott, amely 28 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorával és egyfokozatú váltójával legalább 120 kilométeres csúcssebességre képes, míg egyetlen feltöltéssel akár 176 km is megtehető az autóval.  


Mindhárom Ioniq változat elsőkerék-meghajtású, formavilágukat pedig az egyszerű, áramvonalas élek és ívek határozzák meg, amellyel minimálisra kívánták csökkenteni a légellenállást. A Hyundai közleménye szerint az Ioniq légellenállási tényezője 0,24.


A Hyundai legnagyobb riválisai Amerikában a Prius mellett a Chevrolet Volt lesz, a koreai vállalat azonban mindent megtett annak érdekében, hogy az Ioniqot élmény legyen vezetni. Ezen célt szolgálja a duplakuplungos automata, amely a hibrideknél szokásos CVT váltókkal szemben jóval sportosabb váltásérzetet kelt. Az Ioniq vadonatúj padlólemeze számos helyen használ könnyű anyagokat, amelyek mellett a multi-link hátsó felfüggesztés és az alacsony súlypont is a vezetési élményt szolgálja.  


A fejlett belső értékek mellett a Hyundai arra is nagy figyelmet fordított, hogy az Ioniq kényelmes autó legyen. Ehhez 7 colos központi érintőkijelzőt, vezeték nélküli töltésre képes mobildokkolót, valamint Apple CarPlay és Andorid Auto alkalmazásokat is integráltak az autóba.


Az Ioniq biztonsági színvonalát hét légzsák és számos elektronikai vezetéssegítő eszköz garantálja, többek között holttérfigyelő, sávtartó asszisztens, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, automata vészfékrendszer és távolságtartó tempomat mellett guminyomás-ellenőrző rendszer is a felszereltség részét képezi.


Forrás: motorauthority.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését