Amerikába is megérkezett a Hyundai Ioniq
A Hyundai első globális autógyártóként a New Yorki Autókiállításon immár Amerikának is bemutatta háromféle elektromos meghajtással kínált Ioniq modelljét.
A januári koreai és a márciusi genfi premiert követően
Amerikában is bemutatkozott a Hyundai vadonatúj hibridcsaládja. Ahogyan
korábban Genfben, úgy itt is bemutatták az Ioniq hibrid, plug-in hibrid és
elektromos változatát, amelyek csupán külsejükben térnek el némileg a korábban
megismert modellektől, így pl. megkapták az Amerikában kötelező sárga betétes
fényszórókat.
Az Ioniq hibrid és plug-in hibrid nagyrészt megegyeznek,
hiszen ugyanazt az 1,6 literes négyhengeres belsőégésű motort használják, amely
Atkinson ciklusú működésre is képes, hozzá pedig egy elektromos motort és egy
hatfokozatú duplakuplungos automata váltóművet kapcsoltak. Az elektromotor
mozgatásához és az energia tárolására a hibridben egy 1,56 kWh-s, míg a plug-in
változatban egy 8,9 kWh-s lítium-ion akkumulátort építettek be.
Az Ioniq hibridváltozatának csúcsteljesítményét 139 lóerőre
adta meg a gyártó, míg a plug-in verzió teljesítményét még nem adta ki a
Hyundai, de a nagyobb teljesítményű elektromos motor miatt az várhatóan 140
lóerő felett lesz majd. A Hyundai szerint utóbbi változat elektromos üzemben akár
40 kilométert is képes lesz megtenni.
Az Ioniq elektromos változata egy 120 lóerős elektromos
erőforrást kapott, amely 28 kWh-s kapacitású lítium-ion akkumulátorával és
egyfokozatú váltójával legalább 120 kilométeres csúcssebességre képes, míg
egyetlen feltöltéssel akár 176 km is megtehető az autóval.
Mindhárom Ioniq változat elsőkerék-meghajtású,
formavilágukat pedig az egyszerű, áramvonalas élek és ívek határozzák meg,
amellyel minimálisra kívánták csökkenteni a légellenállást. A Hyundai
közleménye szerint az Ioniq légellenállási tényezője 0,24.
A Hyundai legnagyobb riválisai Amerikában a Prius mellett a
Chevrolet Volt lesz, a koreai vállalat azonban mindent megtett annak érdekében,
hogy az Ioniqot élmény legyen vezetni. Ezen célt szolgálja a duplakuplungos
automata, amely a hibrideknél szokásos CVT váltókkal szemben jóval sportosabb váltásérzetet
kelt. Az Ioniq vadonatúj padlólemeze számos helyen használ könnyű anyagokat,
amelyek mellett a multi-link hátsó felfüggesztés és az alacsony súlypont is a
vezetési élményt szolgálja.
A fejlett belső értékek mellett a Hyundai arra is nagy
figyelmet fordított, hogy az Ioniq kényelmes autó legyen. Ehhez 7 colos
központi érintőkijelzőt, vezeték nélküli töltésre képes mobildokkolót, valamint
Apple CarPlay és Andorid Auto alkalmazásokat is integráltak az autóba.
Az Ioniq biztonsági színvonalát hét légzsák és számos
elektronikai vezetéssegítő eszköz garantálja, többek között holttérfigyelő,
sávtartó asszisztens, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, automata
vészfékrendszer és távolságtartó tempomat mellett guminyomás-ellenőrző rendszer
is a felszereltség részét képezi.
Forrás: motorauthority.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!