Terepjáróra váltanák a Hyundai Accentet Amerikában


Miközben a Hyundai egy kisterepjárón dolgozik, a Hyundai annak lehetőségét is fontolóra veszi, hogy kiskategóriás Accent modelljét egy terepjárósabb kinézetű modellre cseréljék az amerikai piacon.

A Hyundai minden eszközzel szeretné meglovagolni az alacsony üzemanyagárak miatt ismét fellendülőben lévő amerikai terepjárópiacot. A vállalat jelenlegi modelljeinek kapacitását növeli, amely mellett új típusok bevezetésére is sor kerül. A B kategóriás kisterepjárón már dolgoznak, ám Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America vezetője egy ettől elkülönülő kisautóra is utalt nemrég.

„Keresünk valamit a legkisebb osztályban, ami olyan lenne, mint a Kia Soul, de még annál is kicsit kisebb” – mondta Zuchowski, aki arra is kitért, a lehetséges új modell a jelenlegi Accent ötajtós változatát váltaná le a kínálatban. „Az elgondolás lényege, hogy most van egy négyajtós és egy ötajtós Accent, és az új generáció bevezetésekor az utóbbi helyett inkább egy Soul formájú bohókás autót hoznánk ki, ami nem lenne tradicionális terepjáró, de nem is egy hagyományos ötajtós” – mondja.   


Mivel az autó jelenleg a tervezés igen kezdeti szakaszában jár, ezért a képviselő nem tudta megmondani, hogy az új modell milyen padlólemezt kap majd. más autógyártók, így pl. a Nissan egy rugalmas B platformot használ a mini és a kisautói számára. A Kia Soul modellje a vállalat B platformjára épül, amit a Hyundai Accent is használ.  

A kisterepjáró, illetve az Accent helyére lépő még kisebb modelljeivel, valamint a BMW X3 és X5 modellek ellenében az évtized végéig megérkező Genesis terepjáróival a Hyundai lényegesen több vásárlót tud magához csábítani, mint a jelenleg háromtagú (Tucson, Santa Fe, Santa Fe Sport) terepes kínálatával.  


„Mélyre kerültünk, de feljövőben vagyunk” – mondja Zuchowski arra utalva, hogy a Hyundai legfőbb problémája, hogy kínálatában túlsúlyban vannak a személyautók egy terepjáró-orientált piacon. Tavaly a Hyundai teljes eladási eredményeiben csak 23 százalékos része volt a terepjáróknak, ami a Volkswagen után a második legkisebb arány az autógyártók között.

Az amerikai autópiacon ezzel szemben a terepjárók 56,7 százalékkal egyértelműen az élen állnak, míg a személyautók csak 43,3 százalékot szereztek a tavalyi évben. 2014-ben ugyanez az arány 53,2 és 46,8 százalék volt, vagyis az eltolódás egyértelmű.

Forrás: wardsauto.com 

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését