GENF 2016: Az új Hyundai Ioniq plug-in változata





A Hyundai Motor a 2016. évi Genfi Autószalonon mutatja be a vadonatúj Hyundai Ioniq modellcsalád tagjait, amely a legelső olyan gépkocsi a világon, amely háromféle hajtáslánccal, köztük konnektorról tölthető kivitelben is rendelhető. 

A Hyundai Motor ezzel a választás szabadságát hozza el ügyfelei számára, akik különböző igényeik szerint választhatnak az Ioniq modellek közül. Az immár hagyományosnak tekinthető hibridváltozat mellett az autó rendelhető lesz nagyobb akkumulátorát külső áramforrásról, azaz konnektorról feltölthető változatban is.

A legfontosabb külső formajegyeiben (mint a hatszögletű hűtőmaszk vagy a függőleges tájolású, C-alakú LED nappali fények) a Hybrid modellre épülő Plug-In kivitelt egyedi LED-es fényszórója különbözteti meg. Az első és hátsó lökhárítók alatt a karosszériaszíntől függően kék vagy ezüst karaktervonal fut végig; ez az elegáns stíluselem az Ioniq Hybrid mellett az Ioniq Plug-in közös jellemzője. A Marina Blue és Phoenix Orange fényezések esetén a díszítősáv ezüstszínű. A többi karosszériaszínhez kék karaktervonal tartozik.


Ezek a díszítőelemek mindkét modell utasterében is következetesen megjelennek, például az ülések kék vagy fehér színű szegélyénél. A Plug-in modell elektromos töltőcsatlakozójának a fedele a bal első kerékdobon kapott helyet; ezen keresztül tölthető fel a lítium-ion polimer akkumulátorcsomag, amely az 1.6 GDI benzinmotorral karöltve mozgásba hozza a különleges tervezésű, 16 colos kerekeket. 

Az Ioniq Plug-in modellek a következő karosszéria-árnyalatokban rendelhetők: Phantom Black, Polar White, Platinum Silver és Aurora Silver. A sort az Iron Gray, Marina Blue, Phoenix Orange, Mist Meadow és Chalky Brown színek egészítik ki. A két választható belső harmónia a Lava Stone és az Afternoon Breeze. 


Az Ioniq Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell vezetője mintegy 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal számolhat, hála a nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátornak. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI Kappa erőforrás együttesen 103,6 kW (141 LE) teljesítményt ad le, a CO2-kibocsátás fejlesztési célértéke 34 g/km.. 

A Plug-in modellek is 6DCT sebességváltót kaptak, ami nem csupán aktív vezetési élményt eredményez, de a lehető legjobban képes kiaknázni a belső égésű és elektromos erőforrások teljesítményét, így szavatolva az élvezetes, sportos vezethetőséget. Ez különbözteti meg az IONIQ modelleket a piacon elérhető többi hibrid és hálózatról tölthető hibrid gépkocsitól, amelyeket gyakran ér kritika „gumiszalag-szerű” gyorsulásuk miatt. 


Az eleve kedvező üzemanyag-fogyasztást és a kiemelkedően dinamikus vezethetőséget még intenzívebbé teszi a vezető által választható Sport vagy Eco üzemmód. Előbbi hosszabban tartja alacsonyabb fokozatban a sebességváltót, és a két erőforrás teljesítményének a kombinálása révén a maximális teljesítménykifejtésre helyezi a hangsúlyt. Eco üzemmódban ezzel szemben a 6DCT váltó a takarékosság szempontjait szem előtt tartva választja meg az aktuális sebességfokozatot, és a lehető legkorábban felváltva gondoskodik a kategória legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásáról.

A hibrid hajtáslánc-komponenseket kifejezetten kis helyigényűre és kiemelkedő hatásfokúra tervezték. A hibrid technológiából adódó súlygyarapodás így csupán minimális mértékben növeli az IONIQ tömegét, miközben számottevően javult az üzemi hatásfok.



A Hybrid és Plug-in verziók elektromos komponensénél állandó mágneses szinkronmotort alkalmaztunk, amelynél mérnökeink a magdarabok (elektromos acéllemez) vastagságának akár 10 százalékos csökkentésével, valamint négyszögletes keresztmetszetű rézdrót alkalmazásával előzték meg a mag- és rézveszteségeket.

A Hyundai Motor a hagyományos nikkel-metál hibrid akkumulátorok helyett fejlett lítium-ion polimer akkumulátorcsomaggal szerelték fel az IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in Hybrid és IONIQ Electric modelleket. Ez csekély memóriaeffektussal, kiváló töltési és kisütési hatásfokkal, valamint kiemelkedő csúcsteljesítménnyel rendelkezik. 


A kiemelkedő helykihasználás ugyancsak fontos szempont volt, hiszen az akkumulátorok a hátsó ülések alatt helyezkednek el, az IONIQ Plug-in ugyan nagyobb akkumulátorcsomagokat alkalmaznak, csomagtartója igen tágas, összességében akár 650 liternyi lehet a raktér. 

A konnektoros változat ugyanazokat a felszereltségeket kapta meg, mint a Hybrid, így ebben a változatban is megtalálható az automata vészfékrendszer, holttérfigyelő, távolságtartó tempomat, valamint az ECO-DAS rendszere is. 

Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését