Menetpróbán a Hyundai Ioniq Electric változatával


A hibrid mellett tisztán elektromos változatban is elérhető az Ioniq, amit gazdag felszereltséggel is versenyképes áron kínál a Hyundai, ezzel a zöld rendszámos autók között az egyik legjobb ajánlatnak számít.

Már a Priusból is van konnektorról tölthető, nagyobb elektromos hatótávú hibrid, de a Toyota még adós egy tisztán elektromos autóval, ami a Hyundainál már kapható is. Az Ioniq eleve háromtagú modellcsaládnak készült, a hibrid és a később érkező plug-in hibrid mellett elektromos hajtású is van belőle. 


Nem csak a hátuljára írt feliratból ismerni fel, hiszen hűtőmaszk helyett szürke burkolatot kapott az orrára az Electric, és xenon helyett LED-es a tompított fényszórója. Belül a műszerfal ugyanaz, de a középkonzol más, a két ülés közötti pulton kaptak helyet a választókar helyett kissé szokatlan irányváltó gombok, előtte méretes rekeszbe pakolhatunk. 


Mivel újabb fejlesztésű, mint a Leaf, ezért az Ioniq modernebb hatást kelt nála. A vezetése is nagyobb élmény, kormányzása és futóműve ügyesebb, az elektromos hajtás lendülete pedig ebben is lenyűgöző. Az indulástól elérhető 295 Nm nyomatékkal elképesztően fürgén indul meg a Hyundai, főleg Sport módban, de Eco mód és csak a vezetőre fókuszáló klíma is van. A kormánykerék mögötti váltófülekkel pedig a visszatáplálás mértékét állíthatjuk, hogy gázelvételre tovább guruljon, vagy szinte megállásig lassítson a generátorral. 


A távolságtartó tempomattal és sávtartóval szinte pihentető a külvárosi ingázás a rezgések és zajok nélküli Hyundaiban, ami az energiával is takarékosan bánik. Sűrű városi forgalomban, ahol fékezéskor sokat tölt vissza, 10,9 kilowattóra fogyott száz kilométeren, nagyobb tempójú elővárosi haladáskor 13 kilowattórát mutatott a kijelző, ami egyébként naponta naplózza is a fogyasztást. Gyorstöltésre is lehetőség van, a Hyundai az egyelőre ritkább CCS szabványt használja, az 50 kilowattos töltővel 20 perc alatt növeltük 40-ről 80 százalékra az akku töltöttségét. 


Gyári hatótávja 280 kilométer, a tesztünk során mért fogyasztással egy feltöltés nekünk mintegy 200 kilométerre volt elegendő. A hibridhez hasonlóan az elektromos Ioniq is gazdagon felszerelt és tovább extrázható, az árát a 1,5 milliós állami támogatás tartja 9 millió forint alatt.

Megjelent az Autó és Stílus magazin 2017. június-júliusi számában.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei