Jönnek a Hyundai nyolcfokozatú DCT váltói


A Hyundai Motor és a Kia Motors a jövő autóinak nagyobb hatékonysága és teljesítménye érdekében hamarosan nyolcfokozatú duplakuplungos váltót épít új autóiba. 

Iparági források szerint a Hyundai csoport elkészült a vadonatúj nyolcfokozatú duplakuplungos váltójuk fejlesztésével, most pedig a technológia végső minőségellenőrzését, így pl. a tartóssági teszteket végzik a mérnökök. Nagyon valószínű, hogy az új 8DCT váltó elsőként az i30 N sportváltozatában jelenik majd meg, ami az idei év második felében először egy hatfokozatú kézi váltóval kerül piacra, 2018 második felében érkezhet a DCT változat. 

A manuális és automatikus sebességváltók között félúton elhelyezkedő duplakuplungos automatizált sebességváltók karakterisztikájához a gyors váltás mellett a kiváló fogyasztás is hozzátartozik. A DCT váltók két kuplungot használnak és a manuális váltókhoz hasonlóan a folyamat közben kevés energia veszik kárba. A DCT váltók váltási ideje rövidebb, mint a hagyományos automatáké, miközben 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint hagyományos társaik. Az IHS kutatóintézet adatai szerint a duplakuplungos váltóval értékesített autók aránya a 2015-ös 6,5 százalékról 2021-re 9,6 százalékra emelkedik. 


A Hyundai Motor és a Kia Motors 2015-től folyamatosan cseréli le hagyományos automata sebességváltóit automatizált DCT egységekre. Jelenleg a csoport több mint 20 modelljébe építenek hétfokozatú DCT váltót, köztük a Veloster, az i30 dizel és a Sonata Turbo. Azért van szükség a továbblépésre, mert a jövőben érkező nagyteljesítményű modellekhez nehezen illeszthető a mostani 7DCT egység. 

A két koreai autógyártó új modelljeinek bemutatási sorrendjéből ítélve hatfokozatú hagyományos automata sebességváltóit is 8 fokozatú DCT egységre cseréli. A Kia a 2018-as modellévű Sorento modelljéhez opcióként valószínűleg kínálni fogja ezt az egységet  amely jelentős mértékben hozzájárul az autó hatékony működéséhez. Emellett a Sorentoval rokon Hyundai Santa Fe új generációja is 8DCT váltóval kerül felszerelésre. 


„A duplakuplungos és a 8 fokozatú automatizált sebességváltók a technológia legfejlettebb szintjének számítanak, amit ma a piacom kapni lehet” – mondta az iparág egyik képviselője. „Az a tény, hogy a Hyundai csoport saját DCT és 8 fokozatú automata sebességváltó fejlesztett ki, azt jelzi, hogy a sebességváltók terén meglevő technológiai képességeik a globális autóipar legmagasabb szintjén áll.”

Forrás: etnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését