Újratervezik a Hyundai márkaképét Kínában


A Hyundai Motor hamarosan megnyitja első kínai élménystúdióját, prémium Genesis modellek helyi gyártásával és a VW-től elcsábított formatervezővel igyekszik ismét a márka felé fordítani a világ legnagyobb autópiacán a vásárlók figyelmét.   

A Korea-ellenes hangulat miatt a Hyundai Motor jelentős bevételtől esik el a világ legnagyobb autópiacának tekinthető Kínában, ezért a márka mindent megtesz annak érdekében, hogy megfordítsa ezt a piaci trendet és a vevők újra vonzónak lássák a Hyundai termékeit. Ennek érdekében már készül a Hyundai első kínai Motorstúdiója és a vállalat új hobbiterepjárójának mielőbbi bevezetése mellett azt is fontolgatja, hogy a Genesis luxusautókat hogyan tudná leghatékonyabban Kínában gyártani.   


Kínában ugyanis egyre inkább az a nézet kezd elterjedni, hogy a Hyundai nem több mint olcsó taxigyártó vállalat. A Hyundai és a Kia nemrég még a harmadik helyen álltak a külföldi autógyártók kínai rangsorában, ám az eladások hatalmasat zuhantak, miután az Egyesült Államok rakétaelhárító rendszert telepített Koreába.   

Az elemzők azonban arra is rámutattak, hogy a diplomáciai csatározások csupán felszínre hozták a Hyundai csoport alapvető kínai problémáját: a gyenge márkaelismertséget és a termékkínálat erőtlenségét az olcsó helyi hobbiterepjárók között. „A Hyundai valamilyen köztes márkaként van jelen a kínai piacon, ahol nincs tiszta márkakép, amelyet a rossz kínai-koreai kapcsolatok csak ráerősítettek” – mondta James Chao, az IHS Markit sanghaji Ázsia-részlegének elemzője. „Az újonnan bemutatott terepjárók segíthetnek, de túl későn érkeztek.”  


Az identitásválságot a Hyundai szeptemberben megnyitó Hyundai Motorstúdió Beijing élményközpontja lesz hivatott csillapítani, amely Peking újraformált gyárnegyedének trendi Művészeti Kerületében kap majd helyet. A pekingi a Szöulban, Goyangban és Moszkvában található Motorstúdiók után már a márka negyedik ilyen élményközpontja lesz.    

Hosszabb távú megoldásként a Hyundai magához csábította a Volkswagen kínai részlegének vezető formatervezőjét is.  A 49 éves Simon Loasby a Kína északkeleti partvidékén fekvő Yantai városában működő Hyundai Műszaki és Mérnöki Központját irányítja majd és a kínai autópiac szakértőjeként új irányba tereli a márka helyi formatervezési stratégiáját.


„Loasby 25 éves tapasztalata és egy évtizedes kínai munkássága biztosítja a Hyundai globális formanyelvének folytonosságát, amely mellett kifejezetten a kínai helyi piac igényeire szabott modelleket fejleszt” – áll a Hyundai sajtóközleményében. „Biztos vagyok abban, hogy Simon nagyban elősegítheti olyan stratégiai modellek fejlesztését, amelyek vonzóak lesznek a kínai vásárlók számára” – tette hozzá Peter Schreyer, a Hyundai Motor formatervezési alelnöke. 

A Hyundai emellett azt fontolgatja, hogy CKD eljárás keretein belül a Koreában előre összeállított elemeket Kínába szállítva helyben gyártaná a márka Genesis luxusautóit, így 10 százalékra csökkentve a Kínába importált járművekre kivetett vámtételt. „Mivel jelenleg vizsgáljuk a Genesis kínai piacának különböző stratégiáit, így a kérdésben egyelőre még ne született döntés” – mondta a Hyundai egyik képviselője.  Genesisből tavaly mindössze 74 darab kelt el Kínában, miközben egy évvel korábban ez a szám még meghaladta az ezer darabot (1 015) is, míg a kifutó Equusból egyetlen darab kelt el 2016 során. 

Forrás: tnp.sgyonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését