Több munkahelyet hoz a Hyundai amerikai bővítése


Az amerikai piacon tapasztalható lassuló eladási eredmények és fokozódó verseny ellenére a Hyundai Motor az elkövetkező öt év során növeli beruházásait, amely kedvezően hathat a helyi gazdaságra is.  

Jin-haeng Chung, a Hyundai Motor ügyvezetője januárban jelentette be, hogy a vállalat 2021-ig 3,1 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre az Egyesült Államokban, ami 30 százalékkal több, mint amit a kétoldalú szabadkereskedelmi egyezmény 2012-es hatálybalépése óta napjainkig ugyanott befektetett. Chung arról is beszélt, a vállalat egy új gyár felépítését is megfontolja, ha a piacon az autók iránti kereslet növekszik. 

A Hyundai eddigi amerikai befektetéseivel nagyjából 100 ezer munkahelyet teremtett az autógyártó üzemeiben és azok beszállítóinál, illetve a kutatás-fejlesztési, valamint a kereskedői tevékenységével összefüggésben. A dolgozók ötöde, 20ezren az autógyártó közvetlen alkalmazottaiként tevékenykednek a Hyundai amerikai üzemeiben, vagyis a Hyundai alabamai, illetve a Kia Motors georgiai gyáraiban. A helyi foglalkoztatottak száma évről évre növekszik, főként a vállalatok három műszakos munkarendre áttérése következtében. A Hyundai Motor csak 2015-ben 7 881 új munkaerőt vett fel, ami 20 százalékkal több,mint egy évvel korábban.  


A Hyundai tevékenysége éppen ezen számadatok miatt jelentős mértékben hozzájárul az amerikai gazdaság növekedéséhez is. Egy 2011-es tanulmány kimutatta, hogy a koreai befektetések összességének több mint egyharmada Hyundai csoporthoz köthető, amelyek értéke 7 milliárd dollárral növelte az USA nemzeti össztermékének értékét.  

„A tanulmány alapján kijelenthető, hogy a Hyundai amerikai tevékenysége munkahelyeket hoz létre, ezért jelentősen hozzájárul az ország gazdaságához” – írja Kim Hill gazdaságfejlesztő stratégiai elemző egy jelentésben. „A Hyundaihoz köthető amerikai autóipari munkásokat nagyon jól megfizetik,akik ezáltal többet költenek és több adót is fizetnek.”


A Hyundai emellett kiemelt figyelmet fordít és folyamatosan fejleszti társadalmi felelősségvállalási programjait is. Az amerikai piacon kialakított márkakép fejlesztése érdekében a Hyundai alapítványa az autóértékesítésből eredő bevételének bizonyos részét olyan kutatóintézetek számára ajánlja fel, amelyek gyermekrák ellen küzdenek. A Hyundai Hope On Wheels alapítványa 1998 óta már több mint 115 millió dollárt gyűjtött erre a célra. Emellett a Kia Motors a „Be Responsible And Keep Everyone Safe”, vagyis a  B.R.A.K.E.S. kezdeményezésen keresztül igyekszik a friss jogosítvánnyal rendelkezőket megtanítani a felelősségteljes autóvezetésre.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését