Leálltak a Hyundai gyárai Kínában


A Hyundai Motor bejelentette, hogy a vállalat négy kínai üzemében leállították a gyártást, amelynek hátterében az autógyártó nehézkessé vált pénzügyi helyzete áll.  

Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor bejelentette, hogy le kellett állítaniuk a Kínában működő négy autógyárukat, miután a késedelmes fizetések miatt egyik nagy beszállítójuk felbontotta beszállítói megállapodását a céggel. 

A koreai Hyundai Motor és a kínai Beijing Motor vállalat közös vállalataként 2002 óta folyamatosan működő Beijing Hyundai Motornak ezért nem volt más választása, mint leállítani az országban található négy – egy Hangzhouban és három Pekingben – működő autógyártó üzemét. A kényszerpihenő már a múlt hét közepén kezdetét vette, a gyártás leállítása azonban fokozatosan történt és most vált teljessé. 


„Egy helyi beszállító vállalat megtagadta az általa előállított műanyag üzemanyagtankok szállítását a Beijing Motor számára, miután az autógyártó elmulasztotta kiegyenlíteni a már leszállított alkatrészek értékét” – magyarázta a Hyundai szóvivője. Iparági források szerint a Hyundai kínai leányvállalata 17 millió dollár értékű jüannal tartozik jelenleg is a beszállítónak.  

Csupán egyetlen kínai beszállító függesztette fel szállításait a Hyundainak, ám ez dominóeffektust váltott ki a Hyundai üzemeiben, amely viszont nemcsak a többi kínai, de a koreai cégek helyi gyárainak működésére is kihatással van. „Amilyen hirtelen csökkentek az eladásaink a rakétarendszer ellenzése miatt, a Hyundai és a Kia folyamatos késedelembe került a legtöbb kisebb beszállítóval szemben” – mondja a Hyundai egyik képviselője.


Állítólag a Beijing Hyundai már két-három hete képtelen időben fizetni beszállítóinak. Egy autó átlagosan több mint 20 ezer alkatrészből áll össze és egyetlen fontos alkatrész is képes megállítani az egész gyártósort.  A Koreai Autóipari Szövetség (KAICA) szerint jelenleg 145 koreai autóalkatrész-gyártó vállalat működtet 289 gyárat Kínában. Mióta a Hyundai csoport eladásai megfeleződtek, ezek a gyárak kisebb, mint 50 százalékos kapacitáson termelnek.  „A csökkenés nemcsak az értékesítésben, de ezzel együtt a jövedelmezőségben is megjelent, ezért ezen beszállítók egy része a fizetésképtelenség szélére került” –mondja egy iparági forrás.

A Hyundai csoportnak jelenleg összesen hét üzeme van Kínában. Ebből négyet a Beijing Hyundai, míg hármat a Dongfeng Yueda Kia működtet. A Hyundai hamarosan beindítja a Csungkingban nemrég felavatott gyárát is és azt tervezte, átalakítja a termelési és értékesítés rendszerét a kereslet fellendítése érdekében. Ez az esemény azonban bizonytalanná teszi a Csungking gyáregység tényleges üzembe helyezésének időpontját is.


Idén a Hyundai Motor értékesítése meredeken zuhanni kezdett Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, amelynek hátterében az amerikai rakétavédelmi rendszer telepítésének nyomán Szöul és Peking között kialakult diplomáciai csata áll. A Hyundai négy kínai üzemének éves összkapacitása eléri az 1,35 millió darabot. A Hyundait leginkább az alacsony kínai kereslet aggasztja, mivel az ország a vállalat egyik legnagyobb piacának számít. 

Forrás: yonhapnews.co.krhani.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését