Első képeken az új Hyundai i40


Új ruhát kap végre a Hyundai középkategóriás i40 modellje, amely megújult külső megjelenése mellett merevebb karosszériát és új motorokat is kap majd. 

A Hyundai még 2011 elején, a Genfi Autószalonon mutatta be a kifejezetten európai igények szerint kifejlesztett Sonata utódot. Azóta hat év telt el, ami alatt az i40 egyszer, 2015-ben kapott egy nagyobb ráncfelvarrást, ám a szinte ugyanakkor, 2011 őszén bemutatott második generációs i30 újabb, harmadik nemzedéke már több mint fél éve piacon van, így az i40 az egyik legidősebb és leginkább elavult modell a márka kínálatában. 


Nem marad ez sokáig így, hiszen a legfrissebb kémfotók tanúbizonysága szerint a Hyundainál végre elkészültek a második generációs i40 modellel, amely megkezdte országúti tesztelési időszakát. A Dél-Európában lencsevégre kapott álcázott tesztautó ráadásul egy kombiváltozat, ami arra enged következtetni, hogy a Hyundai a mostani generációhoz hasonlóan nagyobb szerepet szán ennek a karosszériaváltozatnak, mint a hagyományos limuzinnak. 


A tesztpéldány álcázása természetesen minden lényeges jellegzetességet igyekszik eltakarni, néhány dolog azért így is feltűnik az autón. Az új i40 elöl teljesen új kinézetet kap, amelyhez új, LED nappali menetfényeket is tartalmazó fényszórók és átalakított, vízszintes pálcákkal díszített kaszkád hűtőmaszk is hozzájárul.  Feltűnő még, hogy a szintén LED alapú ködfényszórók a mostani verziónál jóval mélyebbre kerültek. 


Az autó összképe, így az oldalnézet is nagyon hasonló a mostani generációs modellekéhez,mindössze az új rajzolatú, feketére fényezett könnyűfém keréktárcsák jelentenek újdonságot.  Ugyan az autó hátsó részét „púposnak” mutatja az álcázás takaróelem, a mostani i40 kombihoz hasonlóan várhatóan ugyanúgy ereszkedik majd a tetővonal is. Hátul elég keveset látni, de annyi itt is bizonyos, hogy az új i40 új formájú vízszintes elrendezésű lámpatesteket visel majd.


Habár külsőleg úgy tűnhet, az új i40 inkább egy erős ráncfelvarráson esik át, az autó a hírek szerint teljesen új padlólemezt kap. A karosszéria a felhasznált nagy szilárdságú acélok miatt merevebb és egyben könnyebb is lesz, miközben a méretek további növelésével még több hely áll majd az utasok rendelkezésére. 


Az új i40-ben várhatóan legalább annyi fejlett biztonsági és kényelmi felszerelés lesz, mint a mostanában bemutatott más Hyundai modellekben. Így a sávtartó, a holttérfigyelő, a keresztirányú forgalomfigyelő, a vészfékrendszerrel ellátott radaros tempomat mellett várhatóan itt is megjelenik a vezetői éberségfigyelő rendszer, illetve a Head-up kijelző is.  Persze az európai Hyundai személyautó kínálat csúcsaként  további olyan új kiegészítőkre is számítani lehet, amelyek az autonóm autózás irányába mutathatnak. 


A motorválasztékról egyelőre nincs semmilyen konkrét információ, de a Hyundai eddigi termékpolitikáját figyelembe véve az új i40-be is beköltöznek a méretcsökkentett benzines turbómotorok, amelyek mellett természetesen megmaradnak a jól bevált dízelmotorok is. Remélhetőleg figyelembe vették a szűkös dízelpalettát érintő panaszokat is, amelyek alapján az két teljesítményszinttel kapható 1,7-es mellett nagyobb hengerűrtartalmú egységeket is raknak az új i40 motorterébe. Ezek mellett várhatóan az i40-ből sem maradhat ki a hibrid, vagy a plug-in hibrid, illetve akár a teljesen elektromos hajtáslánc, ahogyan később akár N sportváltozatra is számítani lehet.  

Az új Hyundai i40 generáció várhatóan egy éven belül mutatkozhat be valamelyik nagy nemzetközi autószalonon, az értékesítés kezdete pedig inkább 2019-re tehető.  

Forrás: motor1.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését