HD térképet kapnak a Hyundai önvezető autói a Téli Olimpiára
A Hyundai legfeljebb 10 cm-es hibahatárral dolgozó nagy pontosságú 3D térképekkel felszerelt önvezető autókat kíván használni a koreai Pyeongchangban megrendezésre kerülő Téli Olimpia ideje alatt.
A koreai kormányzat és autóipari források szerint a Hyundai Motor szoftverfejlesztő cége, a Hyundai MNsoft jelenleg is dolgozik az önvezető autókhoz használt nagy pontosságú HD térképeken, amelyeket a 2018 februárjában megrendezésre kerülő Téli Olimpia idején állítanak üzembe. A cég hamarosan befejezni az adatgyűjtést és az önvezető járművek haladását támogató rendszerek fejlesztését.
A Hyundai Motor önvezető autóihoz fejlesztett HD térképei nagy pontosságú 3D térképek, amelyek az aktuális olyan útvonal információkat tartalmaznak, mint az utak elhelyezkedését, az útburkolati jeleket, szélességüket, a kanyaríveket, a lejtőket, a jelzéseket és a jelöléseket. Ezeket először azokon az önvezető járatokon alkalmazzák majd, amelyek a főváros és Pyeongchang között közlekednek, illetve a Pyeongchang stadionjai között közlekedő, szintén önvezető autókban is ez a rendszer fut majd.
A Hyundai MNsoft jelenleg az autópályák és főútvonalak 3D adatait olyan különlegesen felszerelt autókkal gyűjtik össze, amelyek nagy pontosságú radarokkal és LIDAR érzékelőkkel lettek felszerelve. Ezek az autók másodpercenként több százezer lézersugár kilövésével gyűjtik össze az adott útszakasz pontos topográfiai információit. Az úthibákat és a magasságkülönbségeket is tartalmazó 3D térképek előállításához emellett 4 digitális kamera 360 fokban másodpercenként 200 fotót készít, a lejtés szintjét pedig egy IMU egység (inerciális mérőegység) rögzíti.
A HD térkép a korábbi térképek 20-30 méteres hibahatárát a nagy pontosságú GPC technológiának köszönhetően kevesebb, mint 10 centiméteresre csökkentette. Annyira pontos, hogy akár automatikus parkoláshoz is ideális eszköz lehet. A HD térképek akár navigációra is alkalmasak lehetnek, mivel felhőalapú technológiákkal is együttműködve mindig az aktuális útviszonyokat tartalmazzák és akár a forgalominformációkat is tartalmazhatják.
„Reorganizáltuk üzleti struktúránkat és az elmúlt években rengeteget fektetünk be azért, hogy versenyelőnyre tegyünk szert az autóipari szoftverek és a digitális térképek, a helyalapú szolgáltatások (LBS) vagy a telematika területén” –mondta a Hyundai MNsoft képviselője. „Olyan térképeket kívánunk önvezető autókhoz fejleszteni, amilyet a 2017-es CES kiállításon is bemutattunk és amely a Hyundai Motor és a koreai kormányzat önvezető járműprogramjához is megfelelő lesz.”
A Pyeongchangban és környékén közlekedő önvezető autók számára nemcsak azért lesz nehéz terep, mivel számos emelkedő és lejtő, illetve sok kanyar van a városban, de azért is, mert a 2018-as Téli Olimpia ideje alatt nagy mennyiségű hó is nehezíti majd a tájékozódást. A hó szétszórja a fényt és az egyik fő oka az önvezető autók érzékelői meghibásodásainak. Emiatt csak szenzorokkal és érzékelőkkel nagyon nehéz lenne az önvezető járművek biztonságos közlekedését biztosítani.
„Még autópályás közlekedés esetén is nagyon nehéz integrálni az önvezető rendszereket, ahol sima a terep. Pyeongchang téli útjaihoz viszont nagyon magas fokú technológiai szintre van szükségünk” – mondta a Koreai Közlekedési Minisztérium munkatársa. „A HD térképek pontos 3D útinformációinak köszönhetően az érzékelők, kamerák és radarok, illetve a LIDAR rendszerek korlátozott működését tudják hatékonyan kiegészíteni.”
A koreai kormányzat és a Hyundai Motor önvezető üzemanyagcellás hobbiterepjáró személyautókat és buszokat kívánnak üzembe állítani a 2018-as Pyeongchang Téli Olimpia ideje alatt. A Hyundai önvezető technológiája a SAE szabvány (Autóipari Mérnökök Egyesülete) szerint eléri a 4-es szintet. Ez azt jelenti, hogy adott állandó körülmények között a vezetőnek semmilyen teendője nincs a jármű haladása közben,minden rendszer automatikusan végzi a feladatát.
Forrás: etnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!