Jönnek a Hyundai lágyhibridjei


A Hyundai csoport házi részegység-beszállítója, a Hyundai Mobis sikeresen kifejlesztette saját 48 voltos lágyhibrid rendszerét, amelynek sorozatgyártása jövőre kezdődhet meg.

A Hyundai Mobis bejelentette, hogy elkészültek a 48 voltos lágyhibrid rendszerük alapvető technológiájával, amely fokozatosan a környezetbarát járművek egyik legfontosabb részét képezi majd. A saját fejlesztésű „beépített átalakítóval ellátott" 48V akkumulátorrendszer jelenleg a véglegesítés előtt áll, majd megkezdődik a felkészülés a jövő évre tervezett gyártás beindítására. 

A Mobis fejlesztői egyetlen egységbe integrálták az akkumulátorokat és az átalakítót, amelyet mások eddig külön részegységként állítottak elő. A legújabb trendekhez, vagyis a méretcsökkentéshez és a súlycsökkentéshez igazodva nemcsak ezen feladatokat végezték el, de emellett sikerült a rendszer hűtési hatékonyságát is továbbfejleszteni. Mivel a hibridekben az erőforráson túl számos kiegészítő részegység is található, az integrációval különösen fontossá vált a tervezési tér biztosítása és a súlycsökkentés.      

Mivel a konverter és az akkumulátor rendszerének egy egységbe integrálása során számos olyan műszaki nehézség merült fel, mint pl. a melegedés és interferencia, még a nagy globális autógyártóknak is nehézséget okoz a szükséges technológia biztosítása. A Hyundai Mobis azonban túljutott ezen akadályokon és olyan biztonságos rendszert fejlesztett, amely megfelel az európai akkumulátorszabványoknak (ECE R100) is  


Az átalakítóval egybeépített akkumulátorrendszer mellett a Hyundai Mobisnak sikerült a 48 voltos rendszerhez szükséges elektromos alkatrészeket is kifejlesztenie, mint amilyen az inverterbe integrált önindító és generátor, amelyek a 48 voltos rendszer mellett a szervokormány (MDPS – Motor-Driven Power Steering), az integrált elektromos fékrendszer (iMEB – Integrated Mobis Electronic Brake ) és az elektromos kompresszor működéséhez szükségesek, amelyek tesztelését jelenleg is végzik Koreában. 

Az iparág a hagyományos belsőégésű motorok és a meglévő teljes hibrid járművek közötti átmeneti megoldásként, illetve réspiacként igényli a 48V hibrid technológiát. A teljes értékű, vagyis külön villanymotorral rendelkező hibridjárművekkel ellentétben a 48V lágyhibrid rendszerű erőforrások akár több mint 15 százalékkal képesek csökkenteni az átlagfogyasztást azzal, hogy a belsőégésű motor önindítóját és generátorát helyettesítik. Ennek köszönhetően egyszerűsödik az energiaellátás, működik a regeneratív fékezés és a start-stop rendszer.  


A lágyhibrid rendszer 48 volton működik, ami négyszer magasabb, mint a hagyományos járművekben működő elektromos rendszer. Ha emelkedik a feszültség, a járműben futó vezetékek száma csökkenhet, átmérőjük pedig jelentősen csökkenhet és az elektromos áram hatékonyabban juthat el a fogyasztókhoz. 

Jelenleg a 48 V lágyhibrid rendszerek még gyerekcipőben járnak. csak néhány globális autógyártó kínál ilyen modellt a világpiacon. Mivel az ezt igénylő autópiaci szegmens még nem érett, amennyiben az egyik gyártónak másoknál korábban sikerül biztosítani a szükséges technológiai feltételeket, a piac még akkor is bátortalan lenne. Ez valóban mély víz az autógyártók számára. Az UBS svájci befektetési vállalat előrejelzése szerint 2025-re az eladott autók 10 százalékát 48 voltos lágyhibrid rendszerrel ellátott autók teszik majd ki.  

Forrás: finance.yahoo.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei