Dobogóra sem volt elég a Hyundai teljesítménye a Német-ralin


Hayden Paddon nyolcadik helye volt a Hyundai WRC csapatának legjobb eredménye az idei Német-ralin, ahol mindhárom i20 Coupe WRC versenyautónak problémák sorozatával kellett szembenéznie. 

A Hyundai Motorsport eddig legnehezebb versenyét élte meg Németországban, a rali-világbajnokság idei tízedik futamán. A most következő hat hetes szünetben lesz mit elemeznie a csapatnak, az elmúlt három év sikerei után idén a három csapat közül egyik sem tudott maradandót felmutatni.  


Így Hayden Paddon i20 WRC Coupéjával elért nyolcadik helyezése lett a Hyundai legjobb eredménye. Dani Sordo már pénteken búcsút inthetett a dobogós helyezésnek, amikor a spanyol páros lesodródott az útról, így a versenyt csak a Rally 2 szabályai szerint folytathatták. Ugyanez lett a listavezető Thierry Neuville sorsa is, aki a szombati első szakaszon eltörte autója hátsó felfüggesztését, így fel kellett adnia addig megszerzett harmadik helyezését. A Hyundai csapat pillanatnyi tündökléseként Dani Sordo a legjobb idővel teljesített az utolsó Power Stage szakaszt, amiért öt pluszpontot gyűjtött be. Összességében Dani Sordo öt szakaszgyőzelmével éppen annyi t szerzett, mint a raligyőztes Ott Tänak.


Hayden Paddon pénteken és szombaton is egy-egy defekt miatt maradt le. A Sebastien Marschallal együtt töltött ötödik versenyén a páros ezek után is mindent beleadott, amit néhány szakaszon elért legjobb háromban lévő időeredménye és nyolcadik helyezése bizonyított.  


„Ahogyan a körülmények egy kicsit állandóbbak lettek, mindjárt minden jobban ment” – mondja Paddon. „Ez a pozitív megközelítése az egyébként nagyon nehéz versenynek. Számítottunk rá, hogy nem lesz egyszerű, ezért aztán elégedett vagyok azokkal a legjobb időeredményekkel, amiket az egyes szakaszokon elértünk. Most négy hétre hazautazom Új-Zélandra, ahol néhány kavicsos versenyen is részt veszek.  Ezt már nagyon várom. Október közepétől viszont tovább folytatódik a küzdelem a világbajnokság utolsó futamain.”


Dani Sordo számára a Német-rali gyakorlatilag már pénteken, a kisodródással és annak következményeivel be is fejeződött. Szombaton aztán a spanyol páros három szakaszgyőzelmével a legjobb formáját hozta, ahogyan a vasárnapi utolsó Power Stage szakaszon sem találtak legyőzőre. 


„Nem éppen így képzeltük el az idei Német-ralinkat, bár annál szebb volt Power Stage szakaszon elért győzelmünk” –mondta Sordo. „Ez is megmutatta, mi történhetett volna, ha nem lett volna problémánk az elején. Nagyon csalódott vagyok, hogy a pénteki hibám, ami miatt lesodródtam az útról, az egészet tönkretette.  Nagyon sajnálom az egészcsapat nevében is. A nyári szünet után máris örülök a hazai versenyemnek, a Spanyol-ralinak,ahol mindent beleadunk majd azért, hogy dobogóra kerülhessünk.” 


Miután Thierry Neuville pénteken ideiglenesen a harmadik helyen végzett, a szombati nap minden a lehető legrosszabbul alakult: a páros már az első szakasz egyik kanyarjában annyira odaverte a felfüggesztést, hogy a versenynapot nem is tudták folytatni.  Vasárnap aztán a belga csapatnak nem sikerült visszanyernie ritmusát. 


„A szombati korai kiesés után rengeteg idő és szakasz kimaradt az autóval” – mondta Neuville. „Vasárnap aztán még több kis hibát vétettünk. Természetesen nagyon csalódottak vagyunk, hogy éppen Németországból, ahol mindig jó eredménnyel távoztunk, most pontok nélkül kell elmennünk. Az utolsó három ralin még egyszer mindent bele kell majd adnunk, de úgy gondolom, hogy a világbajnoki esélyeink ezzel jelentősen csökkentek.” 


„Ez egy olyan verseny volt. amit rögtön el kell felejtenünk” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Most elemeznünk és tanulnunk kell.  Arra számítottunk, hogy hazai versenyünkön a legjobb pozíciókat tudjuk megszerezni,de egy sor különböző esemény miatt ez nem sikerült. Számos korábbi verseny alapján tudjuk, hogy az i20 Coupe WRC autónk versenyképes – és éppen emiatt nehéz elfogadni ezt a végeredményt. Szombaton azt mondtuk, hogy a szerencsétlen körülmények ellenére sem adjuk fel – ez nem jellemző ránk. Sorod Power Stage szakaszon elért győzelme pedig ezt a beállítottságot igazolta.”


Forrás: speedweek.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését