A jövő mobilitása - interjú a Hyundai környezetbarát programjának vezetőjével


Woong Chul Yang, a Hyundai Motor alelnökeként a vállalat környezetbarát járműfejlesztési programjának vezetője, aki a koreai autógyártó jövőbeli mobilitásának víziójáról mesél.  

A Hyundai Motor teljes erőbedobással igyekszik felzárkózni legnagyobb konkurenseihez a környezetkímélő modellek terén is. Az üzemanyagcellás fejlesztések mellett egyre nagyobb választékot kínálnak a hibridekből, konnektoros hibridekből és tisztán elektromos modellekből is, ám emellett az ügyfél élethosszig tartó partnereként ennél jóval messzebbre tekintenek és az életvitelhez kapcsolódó újításokkal igyekeznek még hasznosabbá tenni a Hyundai vásárlóinak jövőbeli életét. Minderről a legilletékesebb,Woong Chul Yang beszél.

A Las Vegasban megrendezett Szórakoztatóelektronikai Kiállításon bemutatták a „Jövő Mobilitása” víziójukat. Néhány szóban össze tudná ezt nekünk foglalni?    

A víziónk mögött a technológia fejlődése, az igényes vásárlók új generációja és az öregedő társadalom áll. Mi a Hyundainál úgy hisszük, ezen új kihívásokra háromféle megoldást adhatunk: Új gazdaságos autókkal és fejlett önvezető technológiával, amely segít óvni a környezetet és amely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy biztonságosan navigáljon vagy navigáltasson. 

Az új generációs vásárlók igényeire az összekapcsolt autók és a hiperkapcsolt járműplatformok adják meg a választ. Ezek összekapcsolják a mobilitást az otthonunkkal és a munkaqhelyünkkel. A viselhető robotok, a mikromobilitási megoldások és az interaktív, egészségtudatos technológiák pedig a társadalom egészét támogatják.  


Beszéljünk elsőként a gazdaságos autókról. A Hyundai az egyik legfejlettebb autógyártó az e-mobilitás terén. Mik a legutóbbi eredmények és mik lesznek a következő lépések?

Valóban a technológia és a piaci áttörés élén vagyunk. Az elmúlt két évtizedben a hidrogénalapú járművek fejlesztésében voltunk az úttörők. 2013-ban az ix35 Fuel Cell lett az első sorozatgyártású üzemanyagcellás modell a világon. Ezt az autót jelenleg a világ 17 országában lehet megvásárolni. 

Nagyon büszkék vagyunk arra, ahogyan üzemanyagcellás modellünket egyes európai nagyvárosban bevezettük. . Ilyen a párizsi elektromos taxiszolgáltató start-up vállalkozás, a STEP, vagy a Linde BeeZero autómegosztó programja Németországban. Mindkettő Hyundai ix35 Fuel Cell modelleket használ és ezzel jelentős mennyiségű széndioxidtól kíméli meg a környezetet. Idén januárban a svájci Davosban a Hyundai Motor és 12 másik iparági vezető részvételével megalakult a Hidrogén Tanács. Ezen új fórum célja, hogy felgyorsítsa a hidrogénenergia-alapú társadalom létrejöttét és persze hozzásegítse azt a hidrogénhajtású járművek elterjedéséhez.  

Nemrég bemutattuk az Ioniq modellcsaládot is, amellyel mi vagyunk az első olyan márka, amely háromféle elektromos hajtásláncot kínálunk egyelten karosszériaformában. Ez egy globális elsőség. 

Ha előre tekintünk, globális fenntarthatósági stratégiánk részeként 2020-ig 14 új környezetbarát modell vezetünk be, köztük hibrideket, plug-in hibrideket, tisztám elektromos autókat és üzemanyagcellás modelleket is. Ezzel az erős kínálattal gyors követőkből elsőkké válhatunk a gazdaságos autók terén. 


Említette az ix35 Fuel Cellt. A Genfi Autószalonon bemutatták a Future Eco Fuel Cell tanulmányt amely egy hidrogénhajtású hobbiterepjáró. Mik az elvárások egy ilyen járműnél?  

Ez a tanulmányautó egy ígéret: felemeli a lécet, már ami az üzemanyagcellás autók teljesítményét illeti. Ez a jármű képes lesz akár több mint 800 kilométert megtenni, mielőtt újra kellene tölteni. 

Ez a tanulmányautó a hidrogénre épülő zéróemissziós társadalom megteremtése iránti ambíciónk teljesüléséhez vezető következő lépés. Az ix35-tel összehasonlítva az új technológia 20 százalékkal könnyebb, 10 százalékkal gazdaságosabb és 30 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígér. A bemutatott FE Fuel Cell tanulmány a 2018-ban bemutatkozó következő generációs üzemanyagcellás autónk előzetesének tekinthető.   

Az autó legmodernebb technológiája és természet által ihletett kialakítása a Hyundai márka egyre növekvő vonzerejét tükrözi. A környezetbarát járművek fejlesztésébe és gyártásába fektetett jelentős energiával a kifinomult és technológiára fogékony vásárlók még szélesebb körét tudjuk megszólítani.    
Lépjünk tovább a következő nagy témára: az önvezető technológiára. Las Vegasban két autó is rótta a tesztköreit a város útjain. Mik a terveik és el tudná magyarázni a technológiai megközelítést? 

Az autonóm Ioniq egy fejlett tanulmányautó, amely az önvezető modellek jövőjébe ad betekintést. A Hyundai volt az első, amely 4-es szintű autonóm elektromos autót mutatott be a CES-re látogató újságírók számára, akik kipróbálhatták azt a város utcáin. Modelljeink jelenleg az USA és Korea útjain futják tesztköreiket, közben a legújabb LiDAR technológiát (lézer és radartechnológiára épülő szenzorokat) használják a környező járművek  és tárgyak helyzetének meghatározásához azért, hogy biztonságosan haladjanak az utcákon. 

A mi technológiánk lehetővé teszi, hogy az autók a legnehezebb szituációk között is biztonságosan közlekedjenek, így pl. nagy számú gyalogosok, stop táblák és útlezárások, fekvőrendőrök, gyerekek és lámpa nélküli kereszteződések sem jelentenek akadályt. A tipikus tetőre szerelt felszerelés helyett az első lökhárítóba rejtettük a szükséges hardvereket, így megőrizve a z autó kacsú vonalvezetését. A kevésbé szükséges technikai felszerelések lehetőséget adnak számunkra a költséghatékony megközelítésre is. 


Az önvezető technológia kapcsolatot is igényel. Említette az „Összekapcsolt Járműplatformot”. Emögött milyen ötlet húzódik meg? 

A mi Összekapcsolt Járműplatformunk az intelligens auótipart és az információtechnológiát kapcsolja össze. Ez nagyobb kényelmet és élvezetes használatot nyújt az autó vezetése közben.   A biztonságos és a legfejlettebb hiperkapcsolt intelligens mobilitás megteremtéséhez együttműködünk a Cisco vállalattal. Ezáltal létrejöhet egy olyan összekapcsolt autókhoz illeszkedő platform, amelynek segítségével mind a jármű belső rendszerei között, mind pedig a jármű és a külső infrastruktúrával, más járművekkel, az internettel és a felhővel történő kommunikáció lehetővé válik. Emellett a platform láthatatlanul kapcsolódik a felhasználók mindennapi életéhez, elmosva ezzel a mobilitás és a vásárló otthoni és munkahelyi élete közötti.h atárvonalat  

A kapcsolt és az automata járművekkel kapcsolatban hangsúlyoznom kell, hogy az autógyártóknak szorosan együtt kell működniük a telekommunikációs szolgáltatókkal. Ezek azok a vállalatok, amelyek a szükséges kommunikációs infrastruktúrát, a hálózati lefedettséget és a sávszélességet biztosítják a jövő autóinak millióihoz. Ezen felül szükségünk van a törvényhozók támogatására is ahhoz, hogy a szükséges szabályozási rendszert megteremtsék. Mint ilyen, mi teljes mértékben támogatjuk az Európai Autóipar-Telekommunikáció Szövetséget, amelyet tavaly szeptemberben hoztak létre Párizsban és az ezen a területen vezető szereplőket hozza össze.   


Említette a társadalmat. Mik az öregedő társadalom mobilitási megoldásai? 

Mi jelenleg háromféle felépítésre koncentrálunk. Az első az „Egészség + Mobilitás tanulmány”. Azon is gondolkodunk, hogyan lehetne az autó belső terében jobb környezetet teremteni és hozzájárulni stressz helyzetek kezeléséhez és az ingázáshoz kapcsolódó következmények megoldásához.    

Másodszor új, viselhető robotok forradalmasíthatják a jövő személyes mobilitását. Dolgozunk a fejlett, asszisztensjellegű robotokon, amelyeket egészségügyi, munkahelyi és mindennapi célra használhatnak majd. Így célunk, hogy az asszisztens robotokkal az autóiparon túl is szolgáljuk vásárlóink jólétét.   

A jövő mobilitásának harmadik eleme az Ioniq roller, egy hordozható mobilitási eszköz, amely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy könnyedén elérjék végső céljukat. A könnyűépítésű elektromos roller egy mozdulattal összecsukható, az Ioniq Electric modell első ajtajában elhelyezhető és tölthető. A roller az „Első és utolsó mobilitási mérföld” nevű tanulmány eredményeként született meg és az Ioniq Projekt innovációs és kutatóprogramjának újabb eredménye, amely a jövőbeli mobilitás újbóléi meghatározására szolgál.   

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei